Terug

Garantie : registratie nieuw toestel (vaatwas Beko) niet mogelijk, mail zonder antwoord

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. D.

Naar: Beko

26/07/2023

Op 06.07.2023 leverde Fixbaar Antwerpen (zie factuur) een nieuwe vaatwas Beko DVN05320W.Er werd mij aangeraden het toestel zo vlug mogelijk via de website Beko te registreren voor de garantie (er waren al problemen met levering en ook plaatsing, geknelde waterdarm).Dit bleek onmogelijk na geruime tijd te zoeken, enkel voor speciale modellen en inbouwmodellen (waardoor dan 5 jaar garantie) doch voor mijn toestel niet. Ook nergens andere informatie voor alle andere toestellen.Ik zond een mail op 10.06.23 via de website, eerst foutmelding maar toch een bevestigingsmail met tekst :We hebben je bericht ontvangen. We verwerken je vraag zo snel mogelijk en nemen contact met je op via het e-mailadres dat je hebt opgegeven.Ga voor meer informatie naar Beko.com/Help-Center.We wensen je een fijne dag,BekoDit kwam van een noreply, mijn herinneringsmail kwam dan ook terug (ook geen antwoord in SPAM).Dit is mijn eerste toestel van het merk Beko en dit verloopt hier niet helemaal correct. Ik vraag mij af als het toestel niet geregistreerd is voor de garantie en er is een probleem : wat dan?Ik lees in deze klachtenbox dat er wel meer problemen zijn met Beko inzake de garantiebepalingen en eis bijgevolg een mogelijkheid om mijn toestel te registreren (of Beko doet dit voor deze klant)De factuur, het serienummer en het stocknummer (zelf correct bijgeschreven) treft u aan in bijlageBijkomend vraagje : de sticker bij het toestel vermeldt klasse A++ doch op uw website staat het toestel met energieklasse D. Hoe komt dit?

Berichten (3)

L. D.

Naar: Beko

27/07/2023

Correctie : betreft mail van 10.07.2023 via websiteEnergieklasse toestel op website Beko is E (ipv D), vrijstaand/onderbouw in keukenhttps://www.mybeko.nl/ voor enkel garantie op Selective Line en inbouwtoestellen Landselectie (België) lukt niet.

Beko

Naar: L. D.

31/07/2023

DATA NOT AVAILABLE

L. D.

Naar: Beko

31/07/2023

Geachte mevrouw Mertens - Beko klantendienst,Ik dank u voor het antwoord en de duidelijkheid inzake garantie.TIP : een eenvoudige melding op de website Beko kan dergelijke vraagstelling klant uitsluiten.Ook de verkeerde info van Fixbaar Antwerpen bij mijn tussenkomst door afdeling Oost Vlaanderen(waarschijnlijk had dit er mee te maken inzake garantie dat het -nieuw- toestel al van 2020 was, verkoop in 2023).Dit bericht hoeft geen antwoord meer maar geldt als afsluiting met tevredenheid.Ik sluit zo dadelijk deze klacht, meer een vraagstelling wegens geen antwoord op mail, af als succesvol.MvgLudo


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform