Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
B. N.
2/05/2024

factuur voor adres van 6 jaar geleden

Mijn man en ikzelf zijn reeds 6 jaar geleden verhuisd van het adres vermeld op de factuur en alles werd reeds betaald voor Vivaqua. Dat werd ook bevestigd door een medewerker van Vivaqua een jaar geleden. We blijven onoverzichtelijke facturen krijgen voor dat adres van zo lang geleden. Deze factuur werd aangetekend verstuurd.

Opgelost
J. V.
5/03/2024

Geen antwoord op informatieve vraag

Op 9 juni 2023 stelde ik een vraag via het e-mailadres contact@vivaqua.be. In de tussentijd heb ik al zes (!) reminders gestuurd, maar nog steeds geen antwoord.

Afgesloten
J. R.
29/02/2024

Kluwen aan facturen/creditnota's

Beste, Op een jaar tijd heb ik al gemakkelijk 15 verschillende facturen, creditnota's en terugbetalingen gekregen van uwentwege. Ik zie hier de bomen door het bos niet meer mee. Ik heb reeds verschillende keren met jullie klantendienst gebeld en zij hebben er ook geen verklaring voor. Het enige wat uit hun mond komt is dat ik moet betalen, zonder details en zonder uitleg over de facturen. Ik heb nu reeds uren met jullie aan de telefoon gezeten zonder ook enig resultaat. Deze tijd is voor mezelf, als zelfstandig ondernemer, verloren tijd en inkomstenverlies. Ik eis bij deze een schadevergoeding voor de tijd die ik verloren ben om ook maar te proberen begrijpen hoe jullie facturatie in mekaar zit en voor al de tijd die ik met jullie aan de telefoon heb gezeten.Alvast bedankt. Met vriendelijke groeten, Jimmy Rampelberg

Opgelost
D. G.
10/11/2023

domiciliering zonder factuur

Vivaqua heeft 930,93 euro van mijn rekening gehaald waarvoor ik geen factuur gekregen heb.Graag de factuur en dat heb ik al ettelijke keren per mail gevraagd.

Opgelost
K. V.
13/06/2023

Extreem hoge facturen

Beste,Eerst en vooral bedankt om de tijd te nemen om deze kwestie te bekijken.Ik zal hieronder een samenvatting geven van de situatie. Alle gegevens (meternummer, factuurnummers, etc..) vinden jullie aan het einde van de tekst, waarna ik kort uitleg wat we willen bereiken met deze klacht.Een maand geleden (woensdag 14/05) ontvingen wij (ikzelf en twee andere voormalige medehuurders) een eerste waterfactuur van VIVAQUA betreffende het waterverbruik in onze vorige huurwoning te Florisstraat 55, 1030 Schaarbeek. Het contract met VIVAQUA staat op naam van mijn ex-huisgenote (initialen A.R.).Wijzelf woonden dertien maanden (01 september 2021 t.e.m. 31 september 2022) in de Florisstraat 55, dewelke een eengezinswoning is. In de bewuste periode hebben we geen enkele waterfactuur ontvangen. Tot een maand geleden dus.De eerste factuur in kwestie omvat de periode 02/09/2921 tot 21/02/2022 en geeft extreme meterstanden en bedragen weer. Zo zouden wij in die periode 430 kubieke meter hebben geconsumeerd, met als gevolg een totaalbedrag van 2896,02 euro. Na verhaal te halen bij Vivaqua, gaf de baliemedewerker toe dat zijzelf nog nooit zo een volumes waterverbruik had gezien en dat we best een aanvraag voor een lektarief indienen. De factuur is dan ook tijdelijk (tot eind juni) on hold gezet. Zij vertelde ook dat er nog een tweede factuur zou volgen die meer dan het dubbele van de eerste factuur bedraagt.Een lek van zo een volume zou structureel moeten opvallen, aangezien het hier om extreme hoeveelheden water gaat. Dergelijke hoeveelheid waterverbruik zijn gewoonweg niet haalbaar als huishouden. Als je de hallucinante hoeveelheid water buiten beschouwing houdt, was ons gebruik als huishouden zelfs aan de lage kant. Zo hadden wij geen wasmachine, geen bad, geen verwarming waar water voor nodig was en een vaatwasmachine (wat veel minder verbruikt dan met de hand afwassen). Er was één probleem met een WC waar het water bleef doorlopen, maar dat hebben wij twee maanden nadat we in het huis introkken door een loodgieter laten herstellen.Door administratieve chaos bij Vivaqua hebben wij nog nooit een factuur gekregen, en dus ook nooit een kans gekregen om te reageren op de gigantische volumes die we zogezegd hebben geconsumeerd. Dit kan niet de bedoeling zijn. Normaliter krijgen consumenten driemaandelijks een factuur, waardoor men sneller kan reageren.Er is echter nooit ook maar enige observatie van een lek geweest, en zeker niet van een lek van zo een volume. Ondertussen hebben we al contact gezocht met onze vroegere huisbazin. Zij heeft haar huis ondertussen overgedragen aan haar twee zonen, die nu eigenaars zijn. Een van hen is zelf architect en heeft sinds onze verhuis reeds structurele werken uitgevoerd in het huis en de kelder. Hijzelf heeft geen enig spoor van een lek gevonden en heeft ondertussen de waterleidingen en alle vroegere verbindingen (sanitair, kranen, etc..) met de waterleidingen afgebroken voor grondige renovatiewerken. Vervolgens hebben we een afspraak voor een lekdetectie gemaakt via VIVAQUA (zoals ons was aangeraden). Deze vond plaats op woensdag 07/06 om 10u00. Zij konden ons niet verder helpen aangezien wij er al sinds eind september 2022 uit zijn, en de nieuwe eigenaar ondertussen grondige renovatiewerken heeft uitgevoerd. Zoals eerder vermeld is de waterleiding ondertussen afgesneden en zijn alle andere waterverbindingen in het huis gedemonteerd. De lekcontroleurs vermoedden dat er een lek was, maar konden geen enkel bewijs geven en wouden dit ook niet aan VIVAQUA rapporteren. Toen ik hen vroeg om een verslag van de situatie zeiden ze dat dit te veel werk was. Toen ik hen vroeg of ze VIVAQUA zouden inlichten over de stand van zaken zeiden ze dat dat te veel werk was. Toen ik vroeg om een bewijs dat ze waren geweest, konden ze dat ook niet aanleveren. Uiteindelijk vroeg ik wat de volgende stappen zouden zijn om dit op te lossen, maar daar konden ze mij niet verder mee helpen.. Ik citeer: Het lijkt alsof u meer van VIVAQUA weet dan ons.. Niet wat je wil horen in een situatie zoals dit.GEGEVENS:Meternummer: 1209320Meterstand bij aanvang huur (02/09/2021): 920,389Meterstand op periodieke factuur (21/02/2022): 1350,00Meterstand op slotfactuur (07/10/2022): 2719,00Meternummer op factuur 1. (ref. 702000100191) 1209320Meternummer op factuur 2. (ref. 700000053967) 1209320Meternummer: 1209320Te betalen bedrag periodieke factuur: 2.896,02 €Te betalen bedrag slotfactuur: 5301,71 €Totaal te betalen bedrag: 8197.73 €Dit is de huidige trieste stand van zaken. Wij hebben alles gedaan wat ons verteld werd, maar niets verandert. Wij eisen:A. of in aanmerking te komen voor een lektarief, aangezien er geen enkele mogelijkheid is dat wij een dergelijke hoeveelheid water hebben verbruikt. En door de informatica-problemen van VIVAQUA hebben wij nooit enige indicatie gekregen dat er iets fout was met de waterleidingen. Met een periodieke factuur die op tijd was, hadden wij sneller kunnen ingrijpen.B. Of een nazicht van de watermeter die mogelijks een technisch defect kent waardoor de meter in kwestie bleef doortellen zonder concreet waterverbruik.Met tussentijdse opschorting van de facturen voor onbepaalde duur tot de oorzaak van dit disproportionele waterverbruik is gevonden.

Afgesloten
D. G.
20/06/2022

overdracht meter aan nieuwe huurder

Sinds oktober vorig jaar hebben we ettelijke aanvragen gedaan om de watermeter over te dragen aan een nieuwe huurder.Laatste aanvraag dateert van 12 mei

Opgelost
M. T.
1/04/2022

Hoge onterechte factuur en krijg niemand aan de lijn van customer service

Beste, Wij hebben een enorm hoge factuur ontvangen voor 2021 door Vivaqua.Blijkbaar was ons verbruik in 2021 3x hoger dan dat in de vorige jaren, nochtans zijn er geen wezenlijke veranderingen gebeurd in ons gedrag.dit kan onmogelijk kloppen en moet nagekeken worden. De enige mogelijke verklaring die ik mij kan inbeelden is dat er ergens een lek moet zitten.We vroegen om dit zo spoedig mogelijk te verhelpen aan Vivaqua maar ze antwoorden niet op mails en telefonisch krijg je ze niet te pakken (niet tijdens de openingsuren ook niet)Als klant kan je Vivaqua niet bereiken met vragen over een factuur, niet via email en niet via de telefoon. Als je belt binnen openingsuren dan krijg je 'iedereen in gesprek' tot de openingsuren gedaan zijn. En die sluiten belachelijk vroeg. Factuur is onterecht hoog en je kan er met niemand van customer service over praten. Ondermaats en afschuwelijke customer service

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform