Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Geen overzicht openstaand bedrag waterlevering
Mevrouw, Mijnheer, Zopas stuurde ik u een eerste klachtenbericht door via deze website van Test-Aankoop met de belofte dat ik het openstaande bedrag voor waterlevering zou betalen. Dat blijkt echter niet mogelijk aangezien ik geen duidelijk overzicht zie binnen uw recente facturen noch via uw website. Ik verwees in mijn vorige bericht ook naar uw openstaande schuld m.b.t. de schade aangericht door uw technici en de weigering van de verzekeringen om dit voldoende te vergoeden. Maar wat mij nog het meest tegen de borst stootte is het verbruik dat u aanrekend van 56 kubieke meter water. En dat voor een tweetal toiletbezoeken en enkele keren wassen van mijn handen en een enkele korte wasmachinecycli... 56 DUIZEND liter! Op een jaar tijd terwijl ik al 3 jaar niet meer op deze locatie verblijf! Gelieve dit recht te zetten, een correcte hoeveelheid aan te rekenen en te stoppen met aanmaningen en dreigementen voor niet betaling van een duizend maal kleinere hoeveelheid. Of wil u dit werkelijk voor justitie uitvechten? Ik ben bereid, maar dan zal het u meer kosten dan de openstaande bedragen voor de geleden schade gezien u dan de belaging en discriminatie van een persoon met beperking en gezondheidsproblemen zal worden aangerekend. Met groet, Carl Van Overberghe
Onvoldoende vergoede schade na onderwaterzetting van mijn gelijkvloers door uw medewerkers
Betreft: Voor eens en voor altijd een voldoende schadevergoeding voor het onderwater zetten van mijn gelijkvloers door uw technici en stoppen met mij bijkomende kosten aan te rekenen voor de levering van water tot dit geschil voldoende geregeld is. Stoppen met dreigementen en berichten van malafide deurwaarders en/of incassokantoren. Mevrouw, Mijnheer, U herinnert zich waarschijnlijk nog wel dat u enige jaren geleden mijn gelijkvloers heeft onder water gezet bij het vervangen van een waterteller. Dit heeft jarenlang aangesleept alvorens wij een minimum aan schadevergoeding hebben verkregen. Daarbij werd ik onder druk gezet door de zogenaamde experten van de verzekeringen en door mijn toenmalige partner om een overeenkomst te tekenen met een veel te kleine vergoeding voor de geleden schade. Onze tweede expert sprak al gauw van een vergoeding van meer dan 6000 euro waarop wij recht hadden. Aan de tafel werd dit terug gebracht tot minder dan 2000 euro, ik ben hiermede nooit akkoord gegaan maaar werd toch onder druk gezet om het formulier te tekenen. Omdat door die drukzetting die akkoord niet rechtsgeldig is, en door uw getreiter en gedreig van altijd bijkomende kosten van de laatste jaren, kom ik daar nu op terug. Ik wil mijn schade vergoeding van 6000+ euro van u bekomen. En ik wil daarbij dat u stopt met mij te bedreigen ook door middel van malafide middelen. Ik heb u al meermaals laten weten dat ik gezondheidsklachten heb en dat ik neurodivergent ben, en ik voel mij dan ook zwaar aangevallen door uw dreigementen. Overigens hebt u daar eigenlijk geen zaken mee. Maar ik wil dat dit stopt. U weet ook dat justitie niet lacht met discriminatie op basis van deze zaken. Ik ga zo meteen de kosten die te maken hebben met de levering van water betalen, maar dan ook niets meer. U brengt mij in verwarring door de mix van elektronische en klassieke berichten ttz. op papier. Ik apprecieer dit niet en wil dat dit stopt, want dit ik belaging en getreiter. Mijn leveringsvoorwaarden zijn trouwens ook dat er geen bijkomende kosten die niets met het product in kwestie te maken hebben, niet worden betaald. Het is niet de eerste keer dat ik u hiervan op de hoogte breng. Ik verwacht van u dat u de bijkomende kosten laat varen en de openstaande schade bijkomend vergoed, zo niet zal ik hogerop gaan. Met groet, Carl Van Overberghe
weigering om verantwoordelijkheid te nemen voor hun schade
Schade te Hulsen 37 te Balen In 2024 zijn ze onze straat (Hulsen 37 te Balen) aan het vernieuwen. Tijdens de werken hebben ze een pidpa leiding geraakt . (door stadsbader) Op vrijdag avond 7/6 /24 merkten we dat er minder druk op de leidingen, wij stelden ons geen vragen aangezien er geen melding is geweest door de werkmannen op straat. We gingen er van uit dat dit normaal is , heel onze oprit ligt dan ook opengebroken. Door het weekend heen merkten we dat de wc vast loopt , warm water niet constant is en er geen druk op de leiding staat. Zoals een gewoon gezin hebben we de wasmachine opgezet als ook het afwasmachine . Ook hebben we nietsvermoedend van dit water gedronken gekookt dit weekend. Aangezien er toch heel wat mankementjes zijn heb ik op maandag ochtend (10/6) meteen de gemeente gebeld, waarop ze zeiden dat er vrijdagavond een leiding geraakt is door de werkmannen (stadsbader). Pidpa heeft dit toen komen maken blijkbaar ( wist ik niet) maar ze geven aan nu vandaag dat er iets misgelopen is ( zie schadeformulier) De persoon van Pidpa vertelde ons dat onze leidingen vol met zand zitten owv van een schade aan onze waterleiding door deze werken. Schade werd toegelicht toen pipda langsgekomen is op 10/6 omdat ik gebeld heb dat we geen druk hadden op de leidingen. ( Hier werd ook een verslag van opgemaakt en ondertekend dat zij schuld bekennen) Ze hadden de leiding moeten spoelen van straat tot onze leiding binnen. Maar werd ons niet gemeld Hierdoor zit er zand in alle leidingen als ook , ketel, verwarming , kranen , was en afwasmachine, WC , ... We hebben reeds een loodgieter laten langskomen diezelfde week , hij heeft onze leidingen gespoeld. Echter blijven de klachten doorlopen, onze kraan van de bad werd vervangen en dit loste het probleem niet op. Deze is nogmaals langsgekomen een week later om de leidingen nog eens te spoelen met nog geen gunstig effect , er moeten nog verschillende dingen vervangen worden Schade momenteel door zand in onze leidingen op 24/6 ( loodgieter is 2x langsgeweest en moet nog terug komen ) Geen warm water , geen druk op de leiding ( stukken aan de ketel !Zand in de radiators Kraan van het bad is stuk ( werd vervangen) Kraan van de douche is stuk ( werd vervangen) WC blijft doorlopen ( vlotter is stuk ) Koffiemachine is stuk , heeft dat ene weekend zand mee binnen getrokken. ( toen we van niets wisten) Het is de vraag natuurlijk welke gevolgschade we de komende weken/maanden nog gaan hebben. ( afwasmachine, ketel , wasmachine , zand in de leiding van de radiators ??) Dit zullen we ook merken aan onze pidpa rekening. Wat met de gas ketel ? wie kan ons zeggen dat er niets de komende maanden nog stuk gaat ten gevolgen van dat zand ? Onze toestellen ( die verbonden zijn met water ) zijn geraakt door dit zand en dit We zijn een gezin met twee kindjes dus dit brengt wel wat leed mee. We zijn hier niet over te spreken. We hebben niet gekozen voor dit gepruts in onze straat. Al dit werd aangegeven aan de verzekering, waar ik dan hoor dat PIDPA de zaak betwist, We hebben alles laten maken door een loodgieter en meer dan 2000 euro kosten gehad. Ik kan niet begrijpen dat je schuld bekend en dan dan weigert te betalen. Wat is dit voor gedoe. U zegt omdat de loodgieter de stukken niet meer heeft van een jaar geleden die zijn vervangen er geen bewijs is ?? Bewijs is de loodgieter zijn factuur en bevindingen en de schuldbekentenis van pidpa. En als je dan een jaar alles laat aanslepen is het normaal dat dit weg is. Wij wensen onze onkosten terug betaald, dit is niet onze schuld en we zijn ook maar werkende mensen en betalen onze rekeningen goed aan PIDPA , Het minste is toch de factuur die we betaald hebben ons terug te betalen
Niet aangekondigde Werken
Als ik s'avond thuis kom van mijn werk vindt ik een flyer in mijn bus dat ik de volgende 2 dagen géén drinkwater zal hebben. Ik kan hen contacteren op een (betalend) 0800 nummer tijdens de kantooruren. Op deze wijze ontnemen zij mij dus elke mogelijkheid om voorbereidingen te treffen.
Betwisting eindfactuur
Geachte mevrouw/heer, Ik ben klant bij uw onderneming onder klantnummer 15343229 Ik heb de eindafrekening gekregen op 19/02 voor een bedrag van 1023,30€ EUR. Ik betwist echter deze factuur (3500273488) omdat dit zou betekenen dat mijn verbruik +/- 350 % (!!!!!) hoger zou liggen dan voorgaande jaren terwijl de gezinssamenstelling hetzelfde gebleven is. Verder zijn er nog een aantal elementen in dit dossier waarover kan gediscussieerd worden : 1/ Laatste meting van 698 m3 op analoge meter moment van aansluiten digitale meter. Zou een verbruik zijn van 115m3 periode 9/2/24 tot 20/5/24…. ???? (Ref. Totaalverbruik 46m3 en 48m3 voorgaande 2 jaren) 2/ Gelieve mij bewijs door te sturen van mijn akkoord van laatste meterstand (698 m3) 3/ Een GESCHATTE meterstand op een digitale meter op 31/12/2024 van 57,30m3…..????? Hoe verklaar je een schatting op een digitale meter?????? Heel het idee van de digitale meter is toch om het verbruik exact te kunnen opvolgen???? 1 van de opmerkingen van uw helpdesk : ‘Misschien was uw meter nog niet geactiveerd?’ Digitale meter hangt hier sinds 20/5/2024 en die zou op 31/12/2024 nog niet actief staan….??? 4/ Zeer toevallig na mij eerste telefonisch contact een correctiefactuur ontvangen van -144,66€ (3001240674) gekregen echter zonder uitleg, verklaring of fatsoenlijk contact van uw bedrijf. Heb ondertussen reeds tot 3 maal toe een ‘probleem’ via MyPidpa gemeld, op aanraden van uw helpdesk, maar deze werden na 10 dagen gewoon verwijderd en totaal niet verder opgevolgd! Zelfs uw helpdesk vind mijn factuur een rare situatie en geeft toe dat er ergens iets niet goed gelopen is. Heb ook reeds 2 x uitstel van betaling gevraagd in dezelfde ‘probleem-melding’ tot deze situatie uitgeklaard wordt echter afgelopen vrijdag toch een aanmaningsbrief in de mailbox ontvangen voor niet betaling van een factuur??? Mag ik u verzoeken om de eindfactuur op basis van die elementen spoedig en uiterlijk binnen de 10 dagen te willen corrigeren? Met vriendelijke groet, Van Dyck Vicky
geen afrekeningsfactuur na oude meter
geen ontvangst afrekeningsfactuur van oude meter, ontvangen van enig afrekening/correctiefactuur voor plaatsing digitale meter
factuur van foutief adres al 2 jaar aan de gang / krijg geen reactie na meermaals indienen van klach
ik heb een aantal jaren geleden, een appartementje gehuurd en altijd mijn rekening betaald zonder problemen . bij het verlaten van dit appartement heb ik het document "stopzetting waterlevering " ingediend ik heb hier dan ook een bevestiging gehad van pidpa , nu 2 jaar later in 2024 ontvang ik ineens tussentijdse rekeningen van dat oude adres niet eens kleine rekeningen absurde bedragen zelfs , na contact met pidpa telefonisch en inleveren van het bewijs van stopzetting meermaals blijf ik gewoon rekeningen krijgen , iedere keer ik bel word er gezegd dat dit met spoed zal behandeld worden en dat ik gewoon niet moet betalen maar ik krijg nooit deftige reactie op mijn klacht nu heb ik een officiele aanmanning / ingebrekestelling ontvangen en heb ik weer gebeld met mijn klacht en weer ontvang ik hetzelfde antwoord dit is al langer als een jaar aan de gang en niemand kan mij deftig vooruit helpen. in bijlage een overzicht van de openstaande facturen het bewijs van de stopzetting met als datum 22/09/2022
foutieve afrekening
Betreft: Betwisting van factuurnummer 3500232812 van 21/10/2024 Geachte mevrouw/heer, Op 30/10/2024 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € 120,46. Dat moet echter een vergissing zijn: U schat mijn totaal verbruik op 30,00m², terwijl mijn echt verbruik slechts 7,00m² bedraagt. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur, namelijk € 3,5 en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. U gelieve ook het bedrag van mijn volgende tussentijdse facturen aan te passen. U wijzigt-verhoogt ook, zonder reden, mijn details van de verbruiksfactuur t.o.v. vorig jaar Met vriendelijke groet, Werner Tijsmans
Foute berekening meerverbruik
Geachte mevrouw/heer, Ik ben klant bij uw onderneming met referentie 15401931. Ik stel vast dat in de facturen aangerekend vanaf zeker 26 juni 2024, maar waarschijnlijk teruglopend naar 15 decembr 20222, het meerverbruik fout is berekend. Zoals bevestigd aan de telefoon wordt mijn gemiddeld verbruik berekend op 1 persoon, gezien er maar 1 persoon officieel staat ingeschreven. Dit is niet correct berekend gekeken naar de realiteit, gezien ik al sinds 2022 50% van mijn waterverbruik verdeel met mijn twee kinderen. Ik heb een officiele co ouderschap met mijn ex, en gezien kinderen niet op twee verschillende adressen kunnen ingeschreven worden, staat ze bij hem gelijst. Dit staat helemaal los van het daadwerkelijke vebruik gezien wij officieel, op papier, hebben staan dat ze de helft van de tijd bij mij zijn. Ik word benadeeld door een administratieve fout vanuit Pidpa en/of de regering hoewel ik alle officiele stappen heb gezet om mijn kinderen in co ouderschap te registreren. Mag ik u verzoeken om dit spoedig en tegen de volgende facturatie te willen corrigeren? Met vriendelijke groet, Cecile Corstens
Factuur
Betreft: Betwisting van factuurnummer [3102725697] van [07.08.2024 Geachte mevrouw/heer, Op [datum] heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € [386,94]. Dat moet echter een vergissing zijn: [correctie gekregen van tegoed 306,75 en betaling van 80,19]. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur, namelijk € 80,19], en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Er is op vraag van pidpa een foto van de meterstand doorgestuurd. En toch betaal ik nog steeds 386,94. Dreigen met incassobureau omdat ik de dame zogezegd niet liet uitspreken en zei dat ik het bedrag niet zou betalen. Ze besprak trouwens alleen mijn facturen die ik hier voor mijn neus liggen heb, dat had inderdaad weinig zin. Het was trouwens een redelijk agressieve dame aan de telefoon die geen tegenspraak dulde. Betalen of incassobureau. Er is alleen met het geraamde verbruik rekening gehouden wat betaling betreft. Met vriendelijke groet,
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten