Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
C. S.
17/03/2025

Vroegtijdige zetelschade Tesla

Geachte mevrouw/heer, Op 2/11/2023 kocht ik een Tesla Model S Plaid (vin 5YJSA7E68PF520809) in uw winkel en betaalde ik er 110970 € voor. Na 16 maanden vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, de bestuurderszetel vertoont een scheurtje. Op 17/3/2025 had ik contact met Stijn van SEC Sint-Martens-Latem om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, vervanging van het product onder garantie te vragen. Mijn verzoek is afgewezen omdat - op basis van de foto - er geconcludeerd is dat het normale slijtage is. Ik maak bezwaar tegen het bovenstaande omdat het niet normaal is dat een wagen van 16 maanden en 37000km reeds slijtage toont op het zitvlak van de bestuurderszetel. Mijn inziens komt dit door de gebrekkige kwaliteit van het geventileerde zitvlak. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product, dan wel om ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • kostenraming

Afgesloten
L. M.
9/07/2024

onvolledige levering

Ik bestelde op Uw site een online stock model met trekhaak via specifieke selectie op trekhaak . De witte zetels moest ik er bij nemen. Bij levering is de trekhaak niet gemonteerd. Ik vermoed dat U mij een andere wagen hebt geleverd . Uw medewerker verzekert mij , dat de wagen aan huis zal opgehaald worden om de haak te monteren en te keuren via een externe firma, allemaal gratis . Tot op heden niks gebeurd . Ik betaal veel geld voor een niet gemonteerde , niet gekeurde trekhaak Bij telefoneren of mailen wordt niet , laattijdig en naast de kwestie geantwoord . Ineens een brief van een manager om de gemaakte belofte te ontkennen en de zaak te sluiten . De drukpers en de advokaat staan klaar.

Afgesloten
A. N.
5/07/2024

Weigeren van promotie toe te kennen

Geachte mevrouw/heer, In Juni was er een aanbod bij Tesla als volgt; 10.000 km aan Supercharging gratis. Bestel en neem uw nieuwe Tesla uiterlijk 30 juni 2024 in ontvangst. Ik als consument heb de wagen besteld op 20 juni en de levering vond normaal plaats op 29 juni. Door de inefficiënte werking tussen Tesla en ING lease werd de levering door Tesla uitgesteld naar 3 juli. Echter, de beloofde promotie/korting werd geweigerd aangezien ik mijn wagen pas ontving in juli waardoor ik volgens Tesla geen recht heb op die promotie. Ik verzoek u daarom de beloofde promotie/korting te willen toepassen en om binnen de 14 dagen 10.000 kilometers superchargen op mijn Tesla account te willen storten. Met vriendelijke groet, Arthur Naudts

Afgesloten
R. B.
14/09/2023

Terugbetaling overname voertuig

Beste,Op 10 augustus 23 heb ik mijn nieuw voertuig bij u in Aartselaar opgehaald, en ook mijn vorig voertuig bij u afgegeven in overname.U moet mij voor dit voertuig nog 21.008 euro betalen, welk bedrag op mijn bankrekening diende overgeschreven te worden, de bankgegevens heb ik u reeds op 5 augustus meegedeeld.Vandaag, 14 september 23, heeft u dit bedrag nog steeds niet overgeschreven, ondanks herhaalde e-mails en zelf een aangetekende ingebrekestelling.Als gevolg hiervan heb ik dit bedrag niet kunnen investeren in de staatsbon, wat voor mij een verlies betekent van 590 euro, en ik eis dan ook dit bedrag als schedevergoeding.Vandaag kreeg ik een telefoon van dhr. Pauwels - Store Supervisor bij Tesla Aartselaar, dat de betaling nog niet kon gebeuren omdat er iets verkeerd gelopen is het systeem, dat men nu bezig is om dit recht te trekken en dat ik binnen enkele maanden wel mijn geld zal ontvangen.Dit is gewoonweg ongehoord en puur en simpel bedrog, want toen ik mijn voertuig inleverde is er tegen mij gezegd dat ik mijn geld binnen enkele weken zou ontvangen.Ik aanvaard uw uitleg niet en eis dat mijn geld onmiddellijk op mijn rekening word overgeschreven.

Opgelost
S. C.
7/09/2023

Slecht herstel deur met zichtbaar mankement

Begin juli merkte ik dat een deur van mijn Tesla model 3 plots lager hing dan normaal. Ik maakte hiervoor een afspraak bij het Tesla center te Aartselaar (31 juli 2023). De ophanging van deur werd aangepast, maar is heden zichtbaar niet meer zoals het origineel. Dit werd afgewimpeld door een medewerker van het Tesla center. Ik maakte een nieuwe afspraak hiervoor (23 augustus 2023). Opnieuw kreeg ik een slecht herstelde wagen terug, en opnieuw wou men dit afwimpelen. Pas toen een technieker mee ter plaatse ging kijken, werd bevestigd dat de herstelde deur niet zoals initieel in het scharnier hing. Een medewerker van Tesla Aartselaar stelde toen dat zij hun verantwoordelijkheid gingen opnemen om dit op te lossen, en mijzelf hiervoor contacteren. Ik heb hier heden nog steeds niet van gehoord. Ik ben het verder beu om zelf steeds Tesla te moeten contacteren voor problemen die zij zelf veroorzaken. Dit heeft al ettelijke uren van mijn tijd gekost die ik tijdens daguren normaal aan mijn werk moet besteden. Ik eis dan ook een herstel van mijn wagen alsook een schadevergoeding!

Afgesloten
D. J.
17/03/2023

Geen contact mogelijk

Beste,Ik bestelde een wagen bij Tesla en wens in contact te treden met een medewerker voor de afleverdetails. Dit is een complete ramp, niemand neemt de telefoon op binnen de 20 minuten. Ik heb in het verleden al nog gebeld, de situatie blijft aanhouden over verschillende maanden heen. In het verleden wel het geluk gehad dat iemand opnam na 18(!) minuten laten rinkelen, inmiddels meer dan 20min en counting...

Afgesloten
J. V.
9/12/2021

Garantieprobleem

Beste,Sinds juni 2017 rij ik met een Tesla Model X. Na ongeveer een jaar trilt de auto vrij hard als men snel gaat optrekken. Dit blijkt een gekend probleem te zijn en komt voor bij zo goed als elke Model X. Ik volg een 'Tesla' groep op Facebook en daarin werd duidelijk dat Tesla daar niet onmiddellijk een oplossing voor had. Op 21 december 2020 net voor ik 80000 km zou gereden hebben met de wagen en net voor de garantie zou vervallen heb ik toch mijn wagen aangeboden ter herstelling voor dit probleem. Ze hebben dan een revisie uitgevoerd van de linker motorsteun en de voorste aandrijfassen. Ze hebben toen ook gemeld dat het probleem waarschijnlijk ging terug komen aangezien ze geen definitieve oplossing was. En effectief, het trillen kwam na een tijdje terug. Enkel weken geleden las ik in de groep op Facebook dat er een permanente oplossing was. Dus heb ik mijn wagen terug aangeboden en werd deze hersteld. Ik was alleen verbaasd dat ik een factuur van 389,93 diende te betalen omdat mijn garantie verstreken was. De volgende uitleg kreeg ik hiervoor : De aandrijfassen zijn in het verleden inderdaad vervangen geweest onder garantie maar garantie op garantie bestaat niet.Je hebt dus een verlaagde prijs gekregen van Tesla omdat je de vorige revisie hebt en doen ze dan een geste omdat je Tesla buiten garantie is in km op onderdelen. Ik begrijp het ongemak, maar dit is de procedure.Totaal onaanvaardbaar en kan hiermee niet akkoord gaan en verwacht dan ook een terugbetaling van de factuur.

Opgelost
J. D.
21/02/2020

Bedrieglijke verkoop Tesla Hasselt - 3 paar banden

Aankoop nieuwe wagen Tesla model S op naam van mijn bedrijf. Bij aankoop wagen gewenste opties gekozen, zoals onder andere wit interieur en zwarte,21 inch velgen. Uitdrukkelijk verzoek levering voor het einde van het jaar 2019. Dit zou geen probleem zijn. Volgende dag werd ik telefonisch opgebeld door verkoper van Tesla Hasselt. Het was mogelijk de auto te leveren voor het einde van het jaar, reeds onderweg met het transport. Het ENIGE verschil (letterlijk op e-mail ontvangen) was met een zwart i.p.v een wit interieur. Akkoord gegaan met deze wijziging en bestellink voor deze wagen ontvangen via e-mail van de verkoper en betaald. Via deze link de wagen op het transport besteld. In onze online account via de website van Tesla ontdekten we na enkele dagen dat deze wagen beschikte over standaard velgen en niet over onze gekozen optie grotere velgen in een andere kleur. Daarom zelf nog enkele malen ter controle zelf gebeld met de verkoper of de bandenswitch in orde was en meermaals verzekerde hij ons dat dit geen enkel probleem zou geven en opgelost zou worden. Als koper zelf regelmatig contact moeten opnemen om de factuur op tijd te ontvangen en de documenten voor inschrijving van het voertuig, alvorens dit in orde kwam. (eigenlijk al heel vreemd dat dit zo lang duurde) Op 28/12 via sms afspraak gekregen om auto op te halen, klaar voor aflevering. Aangekomen bij de garage stond onze nieuwe wagen klaar, met ons nummerplaat, maar met de verkeerde velgen, niet onze keuze. Na een opmerking hierover van ons als koper, waren ze onze grotere en gewenste velgen blijkbaar vergeten te bestellen en hadden ze deze niet op voorraad. Volgens de verkoper mochten we de auto meenemen in deze staat en met de niet gewenste velgen erop. Hier gingen wij als koper niet akkoord mee, want natuurlijk zouden ze de gebruikte velgen nadien niet terugnemen volgens ons, dus lieten we de wagen daar en wachten tot hij volledig klaar zou zijn voor afhaling. De grotere maat velgen zou apart besteld worden en ook apart gefactureerd. We kregen via email een prijsofferte van 6760 euro voor de 21 inch velgen en de uitleg: aangezien deze velgen nu nadien besteld worden en niet direct bij de wagen, is dit een meerprijs van 2760 euro. Terwijl deze op onze eerste factuur, zoals we de auto wilden 4000 euro was... . Terug rechtstreeks naar de garage te Hasselt gegaan voor uitleg en men gaf geen concreet antwoord. Tot mijn dochter de juiste linken legde... Uiteindelijk bleek dat ik de standaard velgen met standaard banden 19 inch moest houden omdat deze bij de auto hoorden, mijn gewenste 21 inch velgen en banden aan de meerprijs moest betalen en indien ik winterbanden extra wou, deze ook nog eens extra moest betalen, waardoor ik dus met 3 paar banden en 2 paar velgen overbleef.... De verkoper weigerde dit zo uit te spreken, maar gaf nadien wel toe dat dit klopte.Wij gingen hier niet mee akkoord, legde uit dat dit niet afgesproken was en de schuld hiervan bij de verkoper lag. Hij heeft dit nooit op deze manier gecommuniceerd en bevestigde enkel dat het 'geen enkel probleem' zou geven om de juiste banden op de auto te leggen, eenmaal hij aankwam.We weigerden dit extra bedrag te betalen en tot op heden staat de auto nog steeds stil in de garage. Na veel discussie en telefoons van 5 diverse medewerkers, weigert Tesla hier iets aan te veranderen of tot een compromis te komen. We zijn eventueel bereid de extra kleine 19 inch velgen erbij te pakken en het extra bedrag te betalen, indien de 19inch banden dan kunnen vervangen worden door winterbanden, want met het voorgestelde aantal kunnen we helemaal niets doen. Dit voorstel werd ook afgewezen. Reactie van Tesla: Indien onze verkoper dit niet gemeld heeft, dan betreuren wij dit.. maar zo is het. Aangezien de auto ook al zo lang stilstaat, maar hij reeds ingeschreven is, loopt ondertussen de financiering en de verzekering wel nog steeds door en dit terwijl ik mijn auto nog steeds niet in mijn bezit heb of kan afhalen. Hiervoor wil ik een duchtige schadevergoeding, aangezien de fout bij de verkoper en de garage ligt.Deze manier van aanpak en bedrieglijke verkoop heb ik nog nooit ergens meegemaakt. En dat voor een auto van zo'n grote aankoopwaarde. De klantenservice is een dikke 0. In geen enkele andere garage zouden ze u met 2 paar velgen en 3 paar banden durven opzadelen als dit niet zo besteld werd. Schandalige manier van omgaan met klanten. Eerste kennismaking met de service van Tesla = verschrikkelijk.Wat normaal een aangenaam gevoel is om een nieuwe auto te bestellen en af te halen, werd voor mij een nachtmerrie: een bedrieglijke, oneerlijke verkoop.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform