Aankoop nieuwe wagen Tesla model S op naam van mijn bedrijf. Bij aankoop wagen gewenste opties gekozen, zoals onder andere wit interieur en zwarte,21 inch velgen. Uitdrukkelijk verzoek levering voor het einde van het jaar 2019. Dit zou geen probleem zijn. Volgende dag werd ik telefonisch opgebeld door verkoper van Tesla Hasselt. Het was mogelijk de auto te leveren voor het einde van het jaar, reeds onderweg met het transport. Het ENIGE verschil (letterlijk op e-mail ontvangen) was met een zwart i.p.v een wit interieur. Akkoord gegaan met deze wijziging en bestellink voor deze wagen ontvangen via e-mail van de verkoper en betaald. Via deze link de wagen op het transport besteld. In onze online account via de website van Tesla ontdekten we na enkele dagen dat deze wagen beschikte over standaard velgen en niet over onze gekozen optie grotere velgen in een andere kleur. Daarom zelf nog enkele malen ter controle zelf gebeld met de verkoper of de bandenswitch in orde was en meermaals verzekerde hij ons dat dit geen enkel probleem zou geven en opgelost zou worden. Als koper zelf regelmatig contact moeten opnemen om de factuur op tijd te ontvangen en de documenten voor inschrijving van het voertuig, alvorens dit in orde kwam. (eigenlijk al heel vreemd dat dit zo lang duurde) Op 28/12 via sms afspraak gekregen om auto op te halen, klaar voor aflevering. Aangekomen bij de garage stond onze nieuwe wagen klaar, met ons nummerplaat, maar met de verkeerde velgen, niet onze keuze. Na een opmerking hierover van ons als koper, waren ze onze grotere en gewenste velgen blijkbaar vergeten te bestellen en hadden ze deze niet op voorraad. Volgens de verkoper mochten we de auto meenemen in deze staat en met de niet gewenste velgen erop. Hier gingen wij als koper niet akkoord mee, want natuurlijk zouden ze de gebruikte velgen nadien niet terugnemen volgens ons, dus lieten we de wagen daar en wachten tot hij volledig klaar zou zijn voor afhaling. De grotere maat velgen zou apart besteld worden en ook apart gefactureerd. We kregen via email een prijsofferte van 6760 euro voor de 21 inch velgen en de uitleg: aangezien deze velgen nu nadien besteld worden en niet direct bij de wagen, is dit een meerprijs van 2760 euro. Terwijl deze op onze eerste factuur, zoals we de auto wilden 4000 euro was... . Terug rechtstreeks naar de garage te Hasselt gegaan voor uitleg en men gaf geen concreet antwoord. Tot mijn dochter de juiste linken legde... Uiteindelijk bleek dat ik de standaard velgen met standaard banden 19 inch moest houden omdat deze bij de auto hoorden, mijn gewenste 21 inch velgen en banden aan de meerprijs moest betalen en indien ik winterbanden extra wou, deze ook nog eens extra moest betalen, waardoor ik dus met 3 paar banden en 2 paar velgen overbleef.... De verkoper weigerde dit zo uit te spreken, maar gaf nadien wel toe dat dit klopte.Wij gingen hier niet mee akkoord, legde uit dat dit niet afgesproken was en de schuld hiervan bij de verkoper lag. Hij heeft dit nooit op deze manier gecommuniceerd en bevestigde enkel dat het 'geen enkel probleem' zou geven om de juiste banden op de auto te leggen, eenmaal hij aankwam.We weigerden dit extra bedrag te betalen en tot op heden staat de auto nog steeds stil in de garage. Na veel discussie en telefoons van 5 diverse medewerkers, weigert Tesla hier iets aan te veranderen of tot een compromis te komen. We zijn eventueel bereid de extra kleine 19 inch velgen erbij te pakken en het extra bedrag te betalen, indien de 19inch banden dan kunnen vervangen worden door winterbanden, want met het voorgestelde aantal kunnen we helemaal niets doen. Dit voorstel werd ook afgewezen. Reactie van Tesla: Indien onze verkoper dit niet gemeld heeft, dan betreuren wij dit.. maar zo is het. Aangezien de auto ook al zo lang stilstaat, maar hij reeds ingeschreven is, loopt ondertussen de financiering en de verzekering wel nog steeds door en dit terwijl ik mijn auto nog steeds niet in mijn bezit heb of kan afhalen. Hiervoor wil ik een duchtige schadevergoeding, aangezien de fout bij de verkoper en de garage ligt.Deze manier van aanpak en bedrieglijke verkoop heb ik nog nooit ergens meegemaakt. En dat voor een auto van zo'n grote aankoopwaarde. De klantenservice is een dikke 0. In geen enkele andere garage zouden ze u met 2 paar velgen en 3 paar banden durven opzadelen als dit niet zo besteld werd. Schandalige manier van omgaan met klanten. Eerste kennismaking met de service van Tesla = verschrikkelijk.Wat normaal een aangenaam gevoel is om een nieuwe auto te bestellen en af te halen, werd voor mij een nachtmerrie: een bedrieglijke, oneerlijke verkoop.