Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 90
- Aantal klachten *
- 24
- Afgesloten klachten*
- 87%
- Antwoordratio*
- Zonder antwoord
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Dit bedrijf heeft een slechte score
Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Meest recente klachten
Klacht over ontbrekende terugbetaling bij retourzendingen
Via deze weg wil ik een klacht indienen over een foutieve verwerking van mijn retourzendingen bij Zara. Het gaat om retouraanvraag 10RSC5U6Y3PXD (wat bestaat uit meerdere artikelen van meerdere bestellingen) Eerste retourmoment: Een deel van de artikelen heb ik eerder reeds geretourneerd, verdeeld over twee dozen. Deze retour is correct verlopen: ik heb hiervan een bevestiging én de bijhorende terugbetalingen van alle artikelen die ik heb geretourneerd correct ontvangen. Tweede retourmoment : probleem!! Ik heb zes artikelen uit drie verschillende bestellingen geretourneerd, ook weer verdeeld over twee dozen. Deze zijn verzonden via Homerr, met de volgende trackingcodes: • HMRQRAJUM78945078 • HMRQRKUEA89840880 Beide dozen zijn op dezelfde dag aangekomen, maar ik heb op vrijdag 5 juni slechts één terugbetaling ontvangen, namelijk voor: • Bestelling 53739909571, artikelnummer 4/1301/046/122/01 De volgende artikelen zijn niet terugbetaald, ondanks dat ze in dezelfde retourdozen zaten: • Bestelling 53718187211: artikel 4/1338/046/250/03 • Bestelling 53739909571: artikel 0/3168/325/712/02 • Bestelling 53748492319: artikelen 0/3168/325/712/06, 0/0387/053/250/01, 0/0387/053/250/05 De waarde van deze vijf artikelen bedraagt samen ongeveer €280. De klantendienst van Zara heeft mij intussen meerdere keren tegenstrijdige en misleidende informatie gegeven: • Op maandag werd beloofd dat ik een terugkoppeling zou krijgen, die nooit kwam. • Op woensdag werd beweerd dat de dozen nog niet aangekomen waren, terwijl ik toen al een terugbetaling had ontvangen (dus wél aangekomen). • Op vrijdag kreeg ik opnieuw geen duidelijk antwoord, behalve dat alle artikelen “verwerkt” zouden zijn – wat niet overeenkomt met de realiteit. Ik verzoek hierbij de hulp van Testaankoop om Zara ertoe aan te zetten het resterende bedrag van de tweede retourzending terug te betalen en om garanties te verkrijgen dat de laatste retour correct verwerkt wordt.
Problemen met mijn retour
Op 30 april 2025 heb ik een 1e deel geretourneerd aan de automaat in de zara winkel in Gent Veldstraat samen met een medewerkster. Deze retour bevat 4 items. Diezelfde dag ,later, heb ik de andere 3 items geretourneerd in een afleverpunt. Ik zie via de trackingnummer dat deze afgeleverd is op 2 mei 2025. Het is al meer dan 14 dagen voorbij, en ik heb nog steeds geen terugbetaling! Ik heb hier al meerdere malen telefonisch contact opgenomen met de klantendienst , en zij hebben een dossier opgestart . Ik weet niet wat er fout is gelopen maar ik wil graag mijn geld terug ontvangen en deze afsluiten. Ik wens graag de juiste hulp. Bestelnummer is 54119152094 Al de artikelen uit deze bestelling zijn geretourneerd in 2 delen. 1e deel via de zara winkel in Gent. 2de deel via bpost afleverpunt . Ik heb een bewijs toegevoegd van het 2de deel van mijn retour dat ik verzonden had via de bpost afleverpunt. Van het 1e deel heb ik geen verzendbewijs omdat ik deze kn de winkel zelf heb geretourneerd, de status is ook nog steeds als 'aangevraagd'
Verloren items retour
Geachte mevrouw/heer, Op 23/02/2025 heb ik in uw online winkel een 9 artikelen gekocht met ordernummer 53600802417, waarbij ik het bedrag van € 262.55 heb betaald. Bij de levering van de bestelling die plaatsvond op 25/02/2025, heb ik, na kennis te hebben genomen van de kenmerken ervan, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht voor 8 van de 9 artikelen. Op 05/03/2025 antwoordde u mij dat u het verzoek om teruggave aanvaardde en gaf u mij instructies voor de terugzending van de goederen. Ik heb uw instructies opgevolgd en de 8 artikelen verpakt, vervolgens heb ik op 12/03/2025 de bevestiging ontvangen dat het pakket is aangekomen. Helaas, volgens jullie, waren dit maar 6 van de 8 geretourneerde artikelen. Hieruit blijkt dus dat REF 6688/605 en REF 6688/723 vermist zijn. Volgens het Europees Centrum voor de Consument van Belgie zijn jullie (de handelaar) verantwoordelijk voor verloren of beschadigde retourzendingen/onderdelen, aangezien jullie mij het terugzendlabel hebben aangeboden (en hebben aangerekend met een bedrag van € 1.95). Tot op heden, heb ik echter nog geen terugbetaling ontvangen van deze twee artikelen met de betaalde prijs van € 51.9. Ik nodig u uit mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen. Ik wacht op uw antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs • Kopie van het bericht van herroeping + ontvangstbewijs
Weigering terugbetaling retour
Geachte mevrouw/heer, Op 24/01/2025 heb ik in uw online winkel een bestelling gedaan, waarbij ik het bedrag van 222,94 heb betaald. Bij de levering van het product, die plaatsvond op 04/02/2025, heb ik, na kennis te hebben genomen van de kenmerken ervan, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Op 07/02/2025 antwoordde u mij dat u het verzoek om teruggave aanvaardde en gaf u mij instructies voor de terugzending van de goederen. Ik heb uw instructies opgevolgd en heb op 10/02/2025 de retour naar u opgestuurd. Tot op heden, na 15 dagen, staat de status van het pakket nog steeds op 'onderweg'. Het pakket is al langer als 10 dagen niet meer in beweging bij de pakketdienst Homerr. Ik heb Homerr hierover reeds gecontacteerd maar zij weigeren een onderzoek te openen aangezien ik niet de koper ben van hun diensten. Ik heb jullie al meermaals gevraagd om een onderzoek te openen in chat maar jullie weigeren. Jullie weigeren ook mijn retour terug te betalen ondanks ik de juiste retourprocedure heb gevolgd. Ik nodig u uit mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen . Ik wacht op uw antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs • Kopie van het bericht van herroeping + ontvangstbewijs
Zara Hasselt doesn't accept my purchase back
Hi! In short: Manager from Zara Hasselt doesn't want to accept a purchase back assuming that that the label was taken off, but with the closer look you can see that it's not broken, just one string of rope out of two was worn out, that made whole rope twisted, but one string is still whole and lock is not broken, so its clear that the label was not taken off. Two official customer supports from Zara confirmed that they should accept it back, but manager from Zara Hasselt doesn't listen even to them, saying it's up to them to decide. I can describe in more details if necessary. Thank you in advance!
Hulp nodig?
Dit bedrijf reageert niet.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten