Onaanvaardbaar

13 punten Info

Dit bedrijf heeft een slechte score


Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Meest recente klachten

M. O.
12/12/2025

Geen retour verwerking + terugbetaling

Hallo, Mijn retour is terugverstuurd op 28 november . Bestelnummer 54440018162 Ik had een blazer teruggestuurd. Al 2x contact opgenomen telefonisch. Blijkbaar is mijn retour niet aangekomen in hun warenhuis maar volgens de tracking van bpost is het pakket afgeleverd op vrijdag 5 december. En weigeren ze me uit te betalen. Ik wens de correcte hulp ! Want bij zara zijn ze dat blijkbaar niet

In behandeling
T. H.
21/11/2025

Ontbrekende terugbetaling

Ik vroeg een retour aan bij Zara en gaf daarbij aan dat de retour uit twee verzenddozen zou bestaan. Uiteindelijk heb ik alles samen in één doos teruggestuurd. Enkele dagen later kreeg ik de melding dat mijn retour verwerkt was, maar bleek dat slechts een deel terugbetaald zou worden. Na contact met de klantendienst kreeg ik te horen dat de retour volgens hen correct verwerkt werd. Toch werd één jas ter waarde van €99,95 niet terugbetaald. Bestelnummer: 54389188908 Ik verzoek dat dit onmiddellijk rechtgezet wordt en dat het ontbrekende bedrag zo snel mogelijk wordt terugbetaald

In behandeling
H. D.
15/06/2025

Klacht over ontbrekende terugbetaling bij retourzendingen

Via deze weg wil ik een klacht indienen over een foutieve verwerking van mijn retourzendingen bij Zara. Het gaat om retouraanvraag 10RSC5U6Y3PXD (wat bestaat uit meerdere artikelen van meerdere bestellingen) Eerste retourmoment: Een deel van de artikelen heb ik eerder reeds geretourneerd, verdeeld over twee dozen. Deze retour is correct verlopen: ik heb hiervan een bevestiging én de bijhorende terugbetalingen van alle artikelen die ik heb geretourneerd correct ontvangen. Tweede retourmoment : probleem!! Ik heb zes artikelen uit drie verschillende bestellingen geretourneerd, ook weer verdeeld over twee dozen. Deze zijn verzonden via Homerr, met de volgende trackingcodes: • HMRQRAJUM78945078 • HMRQRKUEA89840880 Beide dozen zijn op dezelfde dag aangekomen, maar ik heb op vrijdag 5 juni slechts één terugbetaling ontvangen, namelijk voor: • Bestelling 53739909571, artikelnummer 4/1301/046/122/01 De volgende artikelen zijn niet terugbetaald, ondanks dat ze in dezelfde retourdozen zaten: • Bestelling 53718187211: artikel 4/1338/046/250/03 • Bestelling 53739909571: artikel 0/3168/325/712/02 • Bestelling 53748492319: artikelen 0/3168/325/712/06, 0/0387/053/250/01, 0/0387/053/250/05 De waarde van deze vijf artikelen bedraagt samen ongeveer €280. De klantendienst van Zara heeft mij intussen meerdere keren tegenstrijdige en misleidende informatie gegeven: • Op maandag werd beloofd dat ik een terugkoppeling zou krijgen, die nooit kwam. • Op woensdag werd beweerd dat de dozen nog niet aangekomen waren, terwijl ik toen al een terugbetaling had ontvangen (dus wél aangekomen). • Op vrijdag kreeg ik opnieuw geen duidelijk antwoord, behalve dat alle artikelen “verwerkt” zouden zijn – wat niet overeenkomt met de realiteit. Ik verzoek hierbij de hulp van Testaankoop om Zara ertoe aan te zetten het resterende bedrag van de tweede retourzending terug te betalen en om garanties te verkrijgen dat de laatste retour correct verwerkt wordt.

Afgesloten
M. O.
15/05/2025

Problemen met mijn retour

Op 30 april 2025 heb ik een 1e deel geretourneerd aan de automaat in de zara winkel in Gent Veldstraat samen met een medewerkster. Deze retour bevat 4 items. Diezelfde dag ,later, heb ik de andere 3 items geretourneerd in een afleverpunt. Ik zie via de trackingnummer dat deze afgeleverd is op 2 mei 2025. Het is al meer dan 14 dagen voorbij, en ik heb nog steeds geen terugbetaling! Ik heb hier al meerdere malen telefonisch contact opgenomen met de klantendienst , en zij hebben een dossier opgestart . Ik weet niet wat er fout is gelopen maar ik wil graag mijn geld terug ontvangen en deze afsluiten. Ik wens graag de juiste hulp. Bestelnummer is 54119152094 Al de artikelen uit deze bestelling zijn geretourneerd in 2 delen. 1e deel via de zara winkel in Gent. 2de deel via bpost afleverpunt . Ik heb een bewijs toegevoegd van het 2de deel van mijn retour dat ik verzonden had via de bpost afleverpunt. Van het 1e deel heb ik geen verzendbewijs omdat ik deze kn de winkel zelf heb geretourneerd, de status is ook nog steeds als 'aangevraagd'

Opgelost
M. S.
14/03/2025

Verloren items retour

Geachte mevrouw/heer,  Op 23/02/2025 heb ik in uw online winkel een 9 artikelen gekocht met ordernummer 53600802417, waarbij ik het bedrag van € 262.55 heb betaald.  Bij de levering van de bestelling die plaatsvond op 25/02/2025, heb ik, na kennis te hebben genomen van de kenmerken ervan, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht voor 8 van de 9 artikelen. Op 05/03/2025 antwoordde u mij dat u het verzoek om teruggave aanvaardde en gaf u mij instructies voor de terugzending van de goederen. Ik heb uw instructies opgevolgd en de 8 artikelen verpakt, vervolgens heb ik op 12/03/2025 de bevestiging ontvangen dat het pakket is aangekomen. Helaas, volgens jullie, waren dit maar 6 van de 8 geretourneerde artikelen. Hieruit blijkt dus dat REF 6688/605 en REF 6688/723 vermist zijn. Volgens het Europees Centrum voor de Consument van Belgie zijn jullie (de handelaar) verantwoordelijk voor verloren of beschadigde retourzendingen/onderdelen, aangezien jullie mij het terugzendlabel hebben aangeboden (en hebben aangerekend met een bedrag van € 1.95). Tot op heden, heb ik echter nog geen terugbetaling ontvangen van deze twee artikelen met de betaalde prijs van € 51.9. Ik nodig u uit mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen.  Ik wacht op uw antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Met vriendelijke groet, Bijlagen: •  Orderbevestiging •  Betalingsbewijs •  Kopie van het bericht van herroeping + ontvangstbewijs

Afgesloten

Hulp nodig?

Dit bedrijf reageert niet.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform