Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Probleem Terugbetaling/Geannuleerde transactie.
Op 02.09.2024 heb ik twee betalingen gedaan via Western Union naar mijn schoonmoeder in Pakistan. Voor mijn tweede transactie heb ik echter om annulering gevraagd via helpdesk van Western Union. Het geld zou binnen 10 kalenderdagen terug op mijn bankrekening staan. Na 11 dagen geduldig te hebben gewacht en tot de vaststelling dat 497,05 euro niet was toegekomen op mijn bankrekening, heb ik opnieuw contact opgenomen met Western Union. Ze vertelden me dat het bedrag op 11.09.2024 was verwerkt en dat het nog 4 werkdagen kon duren. In de hoop dat het geld zou arriveren, heb ik 5 werkdagen gewacht, maar het bedrag was nog steeds niet teruggestort. Heb weer gebeld naar Western Union en te horen gekregen dat ze het nodig hebben gedaan en dat ik oftewel nog langer kan wachten of bellen naar mijn bank. 4 weken verder - heb ik heen en weer gebeld tussen mijn bank KBC en Western Union. WU zegt dat ze het geld hebben verzonden, terwijl KBC aangeeft niets te hebben ontvangen. KBC vroeg me om Western Union via e-mail te vragen naar een bewijs van transactie. Western Union blijft volhouden dat het bedrag is gestort, terwijl mijn bank bevestigt dat dit niet het geval is. Op 5 oktober 2024 heb ik een laatste poging gedaan en kreeg ik per e-mail te horen van Western Union dat ze het geld hebben gestort, maar dat ze geen transactiebewijs kunnen leveren. Als ik het niet eens ben met hun oplossing, verwijzen ze me naar de Europese richtlijnen en het Online Dispute Resolution Portal. Ik voel me echt machteloos tegenover een groot bedrijf dat mijn geld heeft en niet meewerkt aan een oplossing. Sinds 2 september 2024 heb ik geen geld ontvangen en ben ruim 500 euro kwijt. Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen In de bijlage voeg ik - e-mail naar Wester Union en bankafschrift van betaling en screenshot van Western Union APP - status: refunded - in werkelijk is betaling/het bedrag zoek.
unilaterale annulatie geldtransfert
Op 04.09 deed ik, in naam van onze vzw, onze jaarlijkse geldtransfert naar Suriname. Het gaat om 5.000 € voor een studiefonds. Op 06.09 kreeg ik een mail dat de geldoverschrijving geannuleerd werd. Zonder een woordje uitleg of zonder opgave van reden. Via de webstek van Western Union is het onmogelijk een mail te sturen naar de klantendienst ! Per telefoon gaat het al evenmin. Na een eindeloos lang meerkeuzemenu, wordt de verbinding gewoon verbroken ! Begrijpe wie kan.
Problemen terugbetaling van Western Union
Ik verstuurde 19-07-2023 geld naar Turkije via Western Union, maar kreeg direct bericht terug dat vawege een technische fout mijn geld zou worden gerestitueerd. Dit zou 7 werkdagen kunnen duren.Na inmiddels 11x bellen met de klantendienst, 3 verschillende emailadressen te hebben aangeschreven, mijn rekeningafschriften van 19-07-2023 tot 10-08-2023 per mail te hebben doorgegeven om te bewijzen dat ik het geld niet teruggestort zou hebben gekregen (omgekeerde wereld, want moeten hun geen stortingsbewijs overleggen?!)...heb ik vandaag 06-09-2023 nog steeds mijn geld niet terug!De medewerkers vd klantenservice kunnen niks doen, eerst zou mijn geld 27 juli zijn teruggestort, toen 18 augustus, vanmorgen zei de medewerker dat ik nog een dag moest aanzien, het wordt al ongeloofwaardiger..
Probleem met geld overmaken en terugbetalen
Beste, Op 7 juni heb ik 200 euro overboeking uitgevoerd. Er is geld van mijn bankrekening afgeschreven, maar enkele minuten later ontving ik een e-mail dat vanwege een technisch probleem de transactie is geannuleerd. Ik heb een bewijs naar WU gestuurd met de mededeling dat ze mijn geld hebben en na 14 dagen en vele telefoontjes heb ik referentienummer 159042195 ontvangen waar het probleem zal worden onderzocht. WU heeft mij laten weten dat ze binnen een week contact met me opnemen met een oplossing en voorstellen om een ??nieuwe overboeking te maken en deze keer zou het kunnen werken. Ik heb geen feedback ontvangen en geen follow-up. Geld is weg, persoon in nood heeft niets ontvangen en Western Union reageert of helpt niet. Ik wil graag dat dit wordt opgelost en mijn geld terugkrijgt.Dank U, dr. Lada Laenen
Fraude van Western Union.
Geachte,Vorig jaar, in 2020, heb ik 4 geldtransacties gedaan via Western Union Bank van België naar Burkina Faso, voor een totale som van bijna 10000 euro.Ik had het volste vertrouwen dat deze transacties zouden gebeuren op een correcte manier, omdat ik daarvoor al geld had gestort via Western Union naar andere landen.In Burkina Faso is het echter fout gelopen.De kantoorhouders daar in de Western Union Bank, hebben valse en/of ongeldige paspoorten aanvaard van de personen die zich kwamen aanmelden en hebben zich laten omkopen. Ik ben mijn geld kwijt door Fraudeurs in de Western Union Bank, aan Fraudeurs.Mijn vertrouwen is uiteraard volledig weg in WU en mentaal en fysisch is dit moeilijk te dragen.Ik heb reeds maanden getracht contact op te nemen met WU om mij een aanvaardbare oplossing aan te reiken. Ik heb zelfs naar de CEO van het bedrijf een e-mail gestuurd. Altijd word ik teruggefloten.Wat is nu 10000 euro voor WU? Een peulschilletje.Ik wil mijn geld terug en weer vertrouwen krijgen in de Western Union Bank.Voor het Misbruiken van mijn Vertrouwen en/of Fraude wil ik hen voorlopig niet aanklagen, ik wil gewoon mijn geld terug.Voorlopig ga ik ook nog niet op Sociale Media mijn verhaal doen.Ik kan altijd documenten voorleggen over dit dossier.Mijn voornaam die zij gebruiken, is Guido, zoals op mijn ID.Ik dank U voor Uw aandacht voor mijn dossier, voor Uw begrip en voor Uw antwoord.Hoogachtend.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten