Op 02.09.2024 heb ik twee betalingen gedaan via Western Union naar mijn schoonmoeder in Pakistan. Voor mijn tweede transactie heb ik echter om annulering gevraagd via helpdesk van Western Union. Het geld zou binnen 10 kalenderdagen terug op mijn bankrekening staan. Na 11 dagen geduldig te hebben gewacht en tot de vaststelling dat 497,05 euro niet was toegekomen op mijn bankrekening, heb ik opnieuw contact opgenomen met Western Union.
Ze vertelden me dat het bedrag op 11.09.2024 was verwerkt en dat het nog 4 werkdagen kon duren. In de hoop dat het geld zou arriveren, heb ik 5 werkdagen gewacht, maar het bedrag was nog steeds niet teruggestort. Heb weer gebeld naar Western Union en te horen gekregen dat ze het nodig hebben gedaan en dat ik oftewel nog langer kan wachten of bellen naar mijn bank.
4 weken verder - heb ik heen en weer gebeld tussen mijn bank KBC en Western Union. WU zegt dat ze het geld hebben verzonden, terwijl KBC aangeeft niets te hebben ontvangen. KBC vroeg me om Western Union via e-mail te vragen naar een bewijs van transactie. Western Union blijft volhouden dat het bedrag is gestort, terwijl mijn bank bevestigt dat dit niet het geval is.
Op 5 oktober 2024 heb ik een laatste poging gedaan en kreeg ik per e-mail te horen van Western Union dat ze het geld hebben gestort, maar dat ze geen transactiebewijs kunnen leveren. Als ik het niet eens ben met hun oplossing, verwijzen ze me naar de Europese richtlijnen en het Online Dispute Resolution Portal.
Ik voel me echt machteloos tegenover een groot bedrijf dat mijn geld heeft en niet meewerkt aan een oplossing. Sinds 2 september 2024 heb ik geen geld ontvangen en ben ruim 500 euro kwijt. Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen
In de bijlage voeg ik - e-mail naar Wester Union en bankafschrift van betaling en screenshot van Western Union APP - status: refunded - in werkelijk is betaling/het bedrag zoek.