Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
heropstart vitovalor
Zoals elk jaar gaat de vitovalor in alarm. Ze komen hier toe en lossen dit snel en simpel op. Enkele toetsen drukken en klaar, ja ze wachten 90 minuten om terug te vertrekken want ze willen enkele stappen opvolgen. Blijkbaar is het probleem dit jaar een veel voorkomend probleem omdat jullie toestel niet beveiligd is tegen een te hoge spanning op het net vaak door te veel zonnepanelen in de buurt. Dit is dus een fout bij jullie en ik vind dan ook 290€ kostprijs om op enkele toetsje te drukken er ver over. Dit hadden jullie van op afstand moeten kunnen doen en eigenlijk moet dit voorkomen worden. Ik betaal niet voor niets een duur onderhoudscontract. Ook moest mijn factuur in het Nederlands komen niet in het duits
Herstelling net buiten garantie Compressor
Korte beschrijving van uw probleem. Technieker viessmann langsgeweest , Compressor warmtepomp defect , 2 maand na de 5 jarige garantie . Paar maanden later krijg ik via de installateur Boekx Herselt te horen . Ongeveer 3500 euro kosten werkuren inbegrepen en geen garantie op de herstelling . Is dit dan de kwaliteit van de Viesmann toestellen , bedroevend en vooral financiël erg voor de gewone man . Mvg Ronny Vanderheyden .
Niet functioneren van Thuisbatterij Vitocharge VX3
Beste Viessmann Klantendienst, Ik schrijf u om mijn ontevredenheid te uiten over Vitocharge VX3 t huisbatterij die ik op 20/03/23 via EWK Technics ( reeds failliet) bij uw bedrijf heb gekocht. Helaas voldoet het niet aan mijn verwachtingen en de kwaliteit die ik van uw bedrijf gewend ben. Ik heb dit reeds gemeld op 15 Juli 2024 via KASPERS TECHNICS( Landen). Specifiek gaat mijn klacht over het volgende: Het product werkt niet naar behoren ! We zijn nu bijna een maand verder en ik heb nog niemand gezien. Het voortdurende op- en afspringen van de omvormer kan onmogelijk goed zijn voor de installatie, en dit leidt tot verdere zorgen over de prestaties van de omvormer Kunt u alstublieft uw planning kenbaar maken en mij laten weten wanneer ik de technicus kan verwachten? Ik zou graag willen dat dit probleem zo snel mogelijk wordt opgelost. Ik had gehoopt op een probleemloze ervaring, maar dit heeft mij erg teleurgesteld. Daarom verzoek ik u vriendelijk om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen. Ik stel voor dat u het defecte product vervangt, de dienst herstelt , of een volledige terugbetaling aanbiedt. Ik verwacht binnen twee weken een oplossing van uw kant. Indien ik binnen deze termijn geen bevredigend antwoord ontvang, zal ik overwegen om verdere stappen te ondernemen. Ik hoop dat we dit probleem snel en naar tevredenheid kunnen oplossen. Bij voorbaat dank voor uw medewerking. Met vriendelijke groet, Danny Van Brusselen
Herstelling van warmtepomp boiler
Beste,Op 29 januari 2024 is een hersteller van Viessmann naar onze defecte warmwaterboiler komen kijken en vast gesteld dat de verdamper lekte en dat hij hier een nieuwe verdamper zou voor bestellen. Tot op heden is het wisselstuk nog niet aangekomen voor vervanging , dus reeds 4 maand.De boiler is 4 jaar oud !Hij staat nu op 100 % elektra.Reeds vele malen gebeld naar Viessmann, maar daar steeds het zelfde antwoord, we zullen je bellen als het wisselstuk voorradig is.Bedankt
Brandstofcel nog in garantie maar Viessmann weigert service
In juni 2019 werd bij mij een brandstofcel van het type Vitovalor PT2 – E32T geïnstalleerd. Die heeft mij meer dan 20 000 euro gekost. Er werd 5 jaar garantie op beloofd.Op 28 februari viel de brandstofcel stil met een foutcode. Ik heb hiervoor de installateur gecontacteerd. Die is langsgekomen op 14 maart, kon het probleem zelf niet oplossen (er moet een bepaalde filter vervangen worden) en heeft hiervoor Viessmann service gecontacteerd.Sindsdien kan ik geen enkele informatie meer bekomen over hoe en wanneer dit probleem eindelijk zal opgelost worden. Bij contact met Viessmann beweerden ze eerst dat ze nog geen service aanvraag hadden van de installateur, en wilden ze mij niet te woord staan omdat ik zelf geen installateur ben. De installateur heeft dan opnieuw een service aanvraag doorgestuurd op 26 maart.Sinds 26 maart krijg ik geen antwoord meer op mails naar Viessmann en willen ze mij telefonisch ook niet verder helpen, opnieuw omdat ik geen installateur ben. Het toestel waarvoor ik minder dan 5 jaar geleden het viervoudige van een hoogrendementsketel of het tweevoudige van een warmtepomp betaalde, is nog steeds defect, zonder enige indicatie of en wanneer het probleem ooit opgelost zal worden. Ik vind het gebrek aan service en communicatie op zo'n duur toestel onvoorstelbaar.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten