Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
heropstart vitovalor
Zoals elk jaar gaat de vitovalor in alarm. Ze komen hier toe en lossen dit snel en simpel op. Enkele toetsen drukken en klaar, ja ze wachten 90 minuten om terug te vertrekken want ze willen enkele stappen opvolgen. Blijkbaar is het probleem dit jaar een veel voorkomend probleem omdat jullie toestel niet beveiligd is tegen een te hoge spanning op het net vaak door te veel zonnepanelen in de buurt. Dit is dus een fout bij jullie en ik vind dan ook 290€ kostprijs om op enkele toetsje te drukken er ver over. Dit hadden jullie van op afstand moeten kunnen doen en eigenlijk moet dit voorkomen worden. Ik betaal niet voor niets een duur onderhoudscontract. Ook moest mijn factuur in het Nederlands komen niet in het duits
Herstelling net buiten garantie Compressor
Korte beschrijving van uw probleem. Technieker viessmann langsgeweest , Compressor warmtepomp defect , 2 maand na de 5 jarige garantie . Paar maanden later krijg ik via de installateur Boekx Herselt te horen . Ongeveer 3500 euro kosten werkuren inbegrepen en geen garantie op de herstelling . Is dit dan de kwaliteit van de Viesmann toestellen , bedroevend en vooral financiël erg voor de gewone man . Mvg Ronny Vanderheyden .
Herstelling van warmtepomp boiler
Beste,Op 29 januari 2024 is een hersteller van Viessmann naar onze defecte warmwaterboiler komen kijken en vast gesteld dat de verdamper lekte en dat hij hier een nieuwe verdamper zou voor bestellen. Tot op heden is het wisselstuk nog niet aangekomen voor vervanging , dus reeds 4 maand.De boiler is 4 jaar oud !Hij staat nu op 100 % elektra.Reeds vele malen gebeld naar Viessmann, maar daar steeds het zelfde antwoord, we zullen je bellen als het wisselstuk voorradig is.Bedankt
Brandstofcel nog in garantie maar Viessmann weigert service
In juni 2019 werd bij mij een brandstofcel van het type Vitovalor PT2 – E32T geïnstalleerd. Die heeft mij meer dan 20 000 euro gekost. Er werd 5 jaar garantie op beloofd.Op 28 februari viel de brandstofcel stil met een foutcode. Ik heb hiervoor de installateur gecontacteerd. Die is langsgekomen op 14 maart, kon het probleem zelf niet oplossen (er moet een bepaalde filter vervangen worden) en heeft hiervoor Viessmann service gecontacteerd.Sindsdien kan ik geen enkele informatie meer bekomen over hoe en wanneer dit probleem eindelijk zal opgelost worden. Bij contact met Viessmann beweerden ze eerst dat ze nog geen service aanvraag hadden van de installateur, en wilden ze mij niet te woord staan omdat ik zelf geen installateur ben. De installateur heeft dan opnieuw een service aanvraag doorgestuurd op 26 maart.Sinds 26 maart krijg ik geen antwoord meer op mails naar Viessmann en willen ze mij telefonisch ook niet verder helpen, opnieuw omdat ik geen installateur ben. Het toestel waarvoor ik minder dan 5 jaar geleden het viervoudige van een hoogrendementsketel of het tweevoudige van een warmtepomp betaalde, is nog steeds defect, zonder enige indicatie of en wanneer het probleem ooit opgelost zal worden. Ik vind het gebrek aan service en communicatie op zo'n duur toestel onvoorstelbaar.
Onbereikbaar en 2.5 week zonder warm water en verwarming
Verloop herstel van Brander ViessmannOp zondag 7 januari 2024 valt onze brander uit. Hij geeft een foutcode.Kleine kanttekening : Brander is slecht 4.5 jaar oud! Wij laten de installatie alle 2 jaar nakijken zoals voorgeschreven is. Dit was in juni 2023 nog gebeurd.Installateur komt dezelfde dag nog langs.Ondanks herhaalde pogingen lukt het niet om het toestel in gang te krijgen dus Viessmann moet ingeschakeld worden.Het eerste contact van onze installateur met Viessmann is op maandag 8 januari.Dit verloopt zeer moeizaam en men weigert om een technieker aan de telefoon te geven.Uiteindelijk krijgen we dan op 10 januari een mail dat ze contact gaan opnemen om een afspraak te maken…..Men heeft ons op het vast telefoontoestel gebeld terwijl men bij Viessmann wel degelijk onze gsm nummer heeft. Gelukkig waren we toen net thuis en kon er een afspraak geregeld worden op 15 januari.Onze installateur komt tussendoor regelmatig kijken of het toestel toch niet in gang kan gezet worden, maar helaas.De maximum temperaturen komen ondertussen niet meer boven het vriespunt en de houtkachel brandt hier ondertussen 18 uren per dag want de examens zijn begonnen en de living is de enige plaats waar we het warm krijgen. Dus de studenten hebben constant in de living moeten studeren waar iedereen zat.Douchen is al een week niet meer aan de orde. Het ganse huis is door en door koud met ’s nachts buitentemperaturen die richting -10 graden gaan.Technieker is aanwezig op maandag 15 januari. Hij belde trouwens een half uur voor arriveren op het gsm-nummer!Na 2 uur werk lukt het niet om de installatie gemaakt te krijgen want de technieker heeft de nodige onderdelen niet bij.Vervolgens moet er dus een nieuwe afspraak gemaakt worden. Nadien opnieuw telefoon gekregen op ons vast telefoontoestel om een nieuwe afspraak in te plannen. Dochter nam af maar zei dat ze niet kon zeggen of het op de voorgestelde dag ging lukken en toen zeiden ze dat op de gsm nummer gingen bellen. Omdat echtgenoot toen in vergadering was hebben ze een bericht ingesproken dat we moesten terugbellen.Maar bij het terugbellen wilden ze ons weer niet doorschakelen met de desbetreffende persoon. Echt een heel vermoeiend proces om daar iemand bij Viessmann te pakken te krijgen.Die week hebben we verschillende keren met Viessmann gebeld, maar we geraakten nooit voorbij de receptie. Niemand wou ons doorverbinden, ze gingen ons steeds terugbellen, maar niets. We kregen geen info. Echt beneden alle peil. Geen service bij Viessmann!Daarnaast waren de koude temperaturen nog steeds niet voorbij. Het huis voelt enorm onaangenaam aan. Gelukkig dat we de kachel hebben, maar het hout slinkt zienderogen.Uiteindelijk krijgen we telefonisch toch iemand te pakken. En horen we dat de onderdelen uit Duitsland moeten komen. Dus we krijgen een afspraak op woensdag 24 januari. Dit is 2.5 week na de panne!Er waren ondertussen al contacten gelegd met de juridische dienst van testaankoop en met de dienst Wonen van de gemeente We stonden op het punt om de media erbij te halen en het op sociale media te gooien. In principe hadden dit ook gewoon moeten doen. Verschillende mensen hebben ons gezegd dat we dit veel te lang gepikt hebben.Na 16 dagen is op 24 januari de panne na 2uur werken verholpen.Samengevat:Al ons hout is volledig op. Houtprijs = 200 – 250 euro per kuub (wij gebruiken enkel eikenhout)Onze 2 dochters, die beiden een Bacheloropleiding volgen, hebben de ganse examenperiode bij de rest van de familie in de living moeten studeren.We hebben ook nog een warmtepomp in de veranda. Die heeft heel veel opgestaan maar door de vriestemperaturen en doordat alle kamers in huis door en door koud kwam daar de temperatuur ook niet op het gewenste niveau. Gevolg: enorm verbruik van elektriciteit.2.5 week of telkens elders moeten gaan douchen of u behelpen in een ijskoude badkamer.2.5 week 2 elektrische vuurtjes gebruikt die enorm veel verbruiken en die plaatselijk het een beetje minder koud maken.Lichamelijk: echtgenoot heeft reuma dus heel veel spierpijnen door de langdurige koude. Iedereen kreeg trouwens last van verschillende kwalen. Het werkt trouwens ook heel hard op uw gemoed. Elke plek waar je komt voelt heel onaangenaam aan.Nu hebben we vervolgens via onze installateur 2 facturen ontvangen. Dit samen voor 739.84 euro. Ondertussen hebben we een creditnota ontvangen van 170.77 euro (voor de gasklep die ze hebben vervangen). Dit omdat we via onze installateur klacht ingediend hebben tegen de originele facturen.Schandalig hoe ze zelfs 2 x vervoersonkosten en werkuren durven aanrekenen terwijl ze de eerste keer zelf de onderdelen niet bijhadden.De facturen zijn overgemaakt naar de installateur dus zij hebben hun geld al ontvangen!Nooit kopen wij nog Viessmann. En dit hebben we ondertussen ook nog van verschillende andere mensen te horen gekregen....We willen er nog wel bij vermelden dat we super tevreden zijn van onze installateur en ook van de hersteller van Viessmann. Zij hebben ons allebei enorm willen helpen.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten