Terug

heropstart vitovalor

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Herstelling

Klacht

M. C.

Naar: VIESSMANN-BELGIUM

10/03/2025

Zoals elk jaar gaat de vitovalor in alarm. Ze komen hier toe en lossen dit snel en simpel op. Enkele toetsen drukken en klaar, ja ze wachten 90 minuten om terug te vertrekken want ze willen enkele stappen opvolgen. Blijkbaar is het probleem dit jaar een veel voorkomend probleem omdat jullie toestel niet beveiligd is tegen een te hoge spanning op het net vaak door te veel zonnepanelen in de buurt. Dit is dus een fout bij jullie en ik vind dan ook 290€ kostprijs om op enkele toetsje te drukken er ver over. Dit hadden jullie van op afstand moeten kunnen doen en eigenlijk moet dit voorkomen worden. Ik betaal niet voor niets een duur onderhoudscontract. Ook moest mijn factuur in het Nederlands komen niet in het duits

Berichten (2)

Bemiddeling door Testaankoop 25 maart 2025

VIESSMANN-BELGIUM

Naar: M. C.

29/04/2025

Geachte heer of mevrouw Wij bevestigen de ontvangst van uw e-mail van 10/03, die onze aandacht heeft getrokken. Wij betreuren uw negatieve ervaring met uw verwarmingssysteem. Wij zijn bezorgd over uw e-mail en willen de situatie graag verduidelijken. Het rapport over de werkzaamheden van 26/02 is u in alle openheid toegestuurd. We willen u graag herinneren aan de inhoud ervan. Brandstofcel in fout F0F1 = AC overspanning op net, op 12 februari duidelijk overspanning te zien op Log SD kaart, piek van 258V = reset brandstofcel uitgevoerd, indien fout opnieuw optreed dient U netbeheerder te contacteren. - Update A S board brandstofcel uitgevoerd - Brandstofcel sterk vervuild = deze gereinigd Een spanning van 258VAC is buiten tolerantie in België (VMax 253VAC) en betekent dat de machine in veiligheid moet worden gebracht om verdere schade te voorkomen. Deze storing wordt veroorzaakt door een oorzaak buiten de machine (en valt onder de verantwoordelijkheid van uw netwerkbeheerder). Deze informatie is (helaas) niet op afstand toegankelijk. De rekening is verschuldigd aan Viessmann en we nodigen u uit om verhaal te halen bij uw netwerkbeheerder. Ons rapport staat tot uw beschikking om de diagnose te verduidelijken. We hopen dat dit de situatie verduidelijkt . Vriendelijke groeten – Sincères salutations Serge Nyssen Head of Technical Department Viessmann Belgium bvba/sprl B 4841 Welkenraedt phone: +32 87 353439fax: +32 27129902 e-mail: @viessmann.beweb: s:www.viessmann-climatesolutions.com ---------- Forwarded message --------- Van: klachten@test-aankoop.be Date: ma 10 mrt 2025 om 18:15 Subject: heropstart vitovalor To: info@viessmann.be ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ Website:www.viessmann-climatesolutions.com Social Media:www.viessmann-climatesolutions.com/social-media Viessmann Belgium Maatschappelijke zetelSiège social: Viessmann Belgium bv-srl Hermesstraat 14, B-1930 ZAVENTEM, RPR/RPM: BrusselBruxelles BTW/TVA: BE0402.475.962, Reg.-nr./n° de reg.: 402.475.962-09/25/02 ING: BE73 3500 0741 4660 Tel.: +32 2 712 06 66 -- Email:info@viessmann.be thread::RGG18jgddyW7Z8cF9Uh6mSA::

VIESSMANN-BELGIUM

Naar: M. C.

12/05/2025

Geachte heer of mevrouw Wij bevestigen de ontvangst van uw e-mail van 10/03, die onze aandacht heeft getrokken. Wij betreuren uw negatieve ervaring met uw verwarmingssysteem. We hebben op 29/04 op dezelfde klacht gereageerd, waarvan de inhoud hieronder is weergegeven (onze ref case05310848). Wij zijn bezorgd over uw e-mail en willen de situatie graag verduidelijken. Het rapport over de werkzaamheden van 26/02 is u in alle openheid toegestuurd. We willen u graag herinneren aan de inhoud ervan. Brandstofcel in fout F0F1 = AC overspanning op net, op 12 februari duidelijk overspanning te zien op Log SD kaart, piek van 258V = reset brandstofcel uitgevoerd, indien fout opnieuw optreed dient U netbeheerder te contacteren. - Update A S board brandstofcel uitgevoerd - Brandstofcel sterk vervuild = deze gereinigd Een spanning van 258VAC is buiten tolerantie in België (VMax 253VAC) en betekent dat de machine in veiligheid moet worden gebracht om verdere schade te voorkomen. Deze storing wordt veroorzaakt door een oorzaak buiten de machine (en valt onder de verantwoordelijkheid van uw netwerkbeheerder). Deze informatie is (helaas) niet op afstand toegankelijk. De rekening is verschuldigd aan Viessmann en we nodigen u uit om verhaal te halen bij uw netwerkbeheerder. Ons rapport staat tot uw beschikking om de diagnose te verduidelijken. We hopen dat dit de situatie verduidelijkt . Vriendelijke groeten – Sincères salutations Serge Nyssen Viessmann Belgium bvba/sprl B 4841 Welkenraedt phone: +32 87 353439fax: +32 27129902 e-mail: @viessmann.beweb: s:www.viessmann-climatesolutions.com


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform