Terug

Brandstofcel nog in garantie maar Viessmann weigert service

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

W. D.

Naar: VIESSMANN-BELGIUM

16/04/2024

In juni 2019 werd bij mij een brandstofcel van het type Vitovalor PT2 – E32T geïnstalleerd. Die heeft mij meer dan 20 000 euro gekost. Er werd 5 jaar garantie op beloofd.Op 28 februari viel de brandstofcel stil met een foutcode. Ik heb hiervoor de installateur gecontacteerd. Die is langsgekomen op 14 maart, kon het probleem zelf niet oplossen (er moet een bepaalde filter vervangen worden) en heeft hiervoor Viessmann service gecontacteerd.Sindsdien kan ik geen enkele informatie meer bekomen over hoe en wanneer dit probleem eindelijk zal opgelost worden. Bij contact met Viessmann beweerden ze eerst dat ze nog geen service aanvraag hadden van de installateur, en wilden ze mij niet te woord staan omdat ik zelf geen installateur ben. De installateur heeft dan opnieuw een service aanvraag doorgestuurd op 26 maart.Sinds 26 maart krijg ik geen antwoord meer op mails naar Viessmann en willen ze mij telefonisch ook niet verder helpen, opnieuw omdat ik geen installateur ben. Het toestel waarvoor ik minder dan 5 jaar geleden het viervoudige van een hoogrendementsketel of het tweevoudige van een warmtepomp betaalde, is nog steeds defect, zonder enige indicatie of en wanneer het probleem ooit opgelost zal worden. Ik vind het gebrek aan service en communicatie op zo'n duur toestel onvoorstelbaar.

Berichten (7)

VIESSMANN-BELGIUM

Naar: W. D.

16/04/2024

Dank voor uw bericht. We gaan er snel mee aan de slag.Merci pour votre message. Nous le prenons en compte rapidement.Met vriendelijke groeten.Bien cordialement.Viessmann Belgium-- Met vriendelijke groeten, Bien à vous,Viessmann Consumer Care CenterWebsite:  www.viessmann-climatesolutions.comSocial Media:  www.viessmann-climatesolutions.com/social-mediaViessmann BelgiumMaatschappelijke zetelSiège social: Viessmann Belgium bv-srlHermesstraat 14, B-1930 ZAVENTEM, RPR/RPM: BrusselBruxellesBTW/TVA: BE0402.475.962, Reg.-nr./n° de reg.: 402.475.962-09/25/02ING: BE73 3500 0741 4660 Tel.: +32 2 712 06 66 -- Email:  info@viessmann.be

VIESSMANN-BELGIUM

Naar: W. D.

30/04/2024

Hallo mijnheer,Wij bevestigen de ontvangst van uw e-mail van 16/04, die onze aandacht trok. Wij betreuren uw negatieve ervaring met uw verwarmingssysteem.Wij willen nogmaals bevestigen dat wij onze installateurs enkel ondersteunen op basis van hun aanvragen (tenzij u een rechtstreeks onderhoudscontract heeft met Viessmann). Als fabrikant is het niet onze taak om eerstelijns service te bieden, maar eerder 'tweedelijns' ondersteuning.Als er een interventie nodig is, zelfs onder garantie, moet deze van een installateur komen.Ondertussen is er een verzoek in behandeling genomen.We zijn ervan overtuigd dat de situatie positief zal evolueren zodra de onderdelen die nodig zijn voor deze herstelling beschikbaar zijn.We hopen dat dit de situatie verduidelijkt.Vriendelijke groeten - Sincères salutationsSerge NyssenHead of Technical DepartmentViessmann Belgium bvba/sprlB 4841 Welkenraedtphone: +32 87 353439fax: +32 27129902e-mail: @viessmann.beweb: s:www.viessmann-climatesolutions.com---------- Forwarded message --------- Website: www.viessmann-climatesolutions.comSocial Media: www.viessmann-climatesolutions.com/social-mediaViessmann BelgiumMaatschappelijke zetelSiège social: Viessmann Belgium bv-srlHermesstraat 14, B-1930 ZAVENTEM, RPR/RPM: BrusselBruxellesBTW/TVA: BE0402.475.962, Reg.-nr./n° de reg.: 402.475.962-09/25/02ING: BE73 3500 0741 4660 Tel.: +32 2 712 06 66 -- Email: info@viessmann.beref:!00D580HYrR.!5001i01MQmCg:ref

W. D.

Naar: VIESSMANN-BELGIUM

01/05/2024

Beste,Bedankt voor uw antwoord. Zoals de installateur het mij uitlegt heeft hij van Viessmann doorgekregen dat dit een probleem is dat door een team van Viessmann zelf moet opgelost worden. Het is van het moment dat de aanvraag overging van de installateur naar Viessmann service dat het mis ging.Ik vind het nog steeds niet kunnen dat een toestel in garantie 4 maand defect is omdat er een wisselstuk niet beschikbaar is. Dat is niet de schuld van de installateur. Zoals gezegd verlies ik elke maand minstens 65 euro aan dit defect, dit wil ik dan ook nog steeds gecompenseerd zien.Indien u dit niet financiëel wilt vergoeden, kan ik wel akkoord gaan met bijvoorbeeld een gratis service (inclusief onderdelen) op het apparaat.Vriendelijke groet,Wouter.

VIESSMANN-BELGIUM

Naar: W. D.

01/05/2024

Dank voor uw bericht. We gaan er snel mee aan de slag.Merci pour votre message. Nous le prenons en compte rapidement.Met vriendelijke groeten.Bien cordialement.Viessmann Belgium-- Met vriendelijke groeten, Bien à vous,Viessmann Consumer Care CenterWebsite:  www.viessmann-climatesolutions.comSocial Media:  www.viessmann-climatesolutions.com/social-mediaViessmann BelgiumMaatschappelijke zetelSiège social: Viessmann Belgium bv-srlHermesstraat 14, B-1930 ZAVENTEM, RPR/RPM: BrusselBruxellesBTW/TVA: BE0402.475.962, Reg.-nr./n° de reg.: 402.475.962-09/25/02ING: BE73 3500 0741 4660 Tel.: +32 2 712 06 66 -- Email:  info@viessmann.be

W. D.

Naar: VIESSMANN-BELGIUM

17/05/2024

Beste,We zijn opnieuw twee weken verder en nog steeds heb ik geen uitsluitsel. Graag confirmatie dat u eerstdaags langskomt met de nodige onderdelen om het probleem waardoor de brandstofcel nu al 3 maanden stil ligt, onder garantie op te lossen, en om kosteloos een volledig onderhoud op het toestel uit te voeren, zodat we deze kwestie eindelijk achter ons kunnen laten.Vriendelijke groet,Wouter.

VIESSMANN-BELGIUM

Naar: W. D.

28/05/2024

Geachte heer of mevrouwWij bevestigen de ontvangst van onze verschillende uitwisselingen en brieven en betreuren uw negatieve ervaring met uw verwarmingssysteem.Zoals aangegeven in onze brief van 05/04 en onze telefonische contacten van 23/04, is een onderdeel dat nodig is om de installatie te herstellen helaas niet beschikbaar.We blijven druk uitoefenen op onze fabrieken om het zo snel mogelijk te verkrijgen.Onze prioriteit blijft om de installatie weer operationeel te krijgen en we zullen opnieuw contact opnemen met de heer Debonnet zodra het metalen onderdeel beschikbaar is.We bevestigen ook dat de heer Debonnet gecompenseerd zal worden voor het productieverlies van zijn Vitovalor-installatie.We hopen dat dit de situatie verduidelijkt.Vertaald met DeepL.com (gratis versie)Vriendelijke groeten - Sincères salutationsSerge NyssenViessmann Belgium bvba/sprlB 4841 Welkenraedtphone: +32 87 353439fax: +32 27129902e-mail: @viessmann.beweb: s:www.viessmann-climatesolutions.com---------- Forwarded message --------- Website: www.viessmann-climatesolutions.comSocial Media: www.viessmann-climatesolutions.com/social-mediaViessmann BelgiumMaatschappelijke zetelSiège social: Viessmann Belgium bv-srlHermesstraat 14, B-1930 ZAVENTEM, RPR/RPM: BrusselBruxellesBTW/TVA: BE0402.475.962, Reg.-nr./n° de reg.: 402.475.962-09/25/02ING: BE73 3500 0741 4660 Tel.: +32 2 712 06 66 -- Email: info@viessmann.bethread::LokhGFn1dRuuhMrMwXBx3SA::

VIESSMANN-BELGIUM

Naar: W. D.

20/06/2024

Hallo,Naar aanleiding van onze verschillende contacten met uw lid en zijn installateur, zijn de werkzaamheden op verzoek van de installateur op 19/06 uitgevoerd. Uw lid heeft geen onderhoudscontract met Viessmann.Het resultaat is positief, de installatie werkt, bevestigd door een controle vandaag.We hopen dat dit de situatie verduidelijkt.Vriendelijke groeten – Sincères salutationsSerge NyssenViessmann Belgium bvba/sprlB 4841 Welkenraedtphone: +32 87 353439fax: +32 27129902e-mail: @viessmann.beweb: s:www.viessmann-climatesolutions.com


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform