Meest recente klachten

M. R.
16/02/2025

Betwisting factuur

Beste, in maart 2023 besloten we 2 bewakingscamera’s in onze woning te laten installeren van de firma Varel Security. We hadden reeds een bewakingssysteem van de firma Verisure met meldkamer , maar deze firma beschikte toen over geen camera’s. Een vertegenwoordiger van Varel Security kwam iets later langs om een prijsopgave te maken : 2 camera’s, kabels, kastje, … en de man vertelde ons ook dat ze bij Varel Security ook over een “onderhoudscontract” beschikten maar dat ik dat nu niet hoefde te beslissen, later kwam dat ook nog in orde.., Hij schreef onderhoudscontract in rubriek opmerkingen aan 168,54, jaarlijks Ik liet die man ook noteren dat ik een nederlandstalige handleiding wenste, hetgeen eveneens bijgevoegd werd in de rubriek opmerkingen Toen alles klaar was vroeg de vertegenwoordiger me onderaan te tekenen en ook de rubriek opmerkingen. Hetgeen ik nooit had mogen doen,tenzij er bijstond “ter info” Een paar weken later gebeurde de plaatsing van de camera’s Uitleg kregen we amper en weontvingen zeker geen nederlandstalige handleiding : “het heeft geen zin dat nu allemaal uit te leggen, want dat zijn jullie morgen toch reeds vergeten, wanneer er een probleem is, bel de firma” aldus de vertegenwoordiger. Nu 2 jaar later krijg ik in januari een mail van een firma Veral Security met de vraag om een onderhoud Ik wist niet eens meer wie dat was … en eigenlijk dacht ik dat het om Verisure ging bij wie we maandelijks een bijdrage voor de meldkamer betalen en soms eens komen kijken of alles ok is. De vertegenwoordiger van Varel Security bekeek even vluchtig de camera’s en het kastje, vervolgens maakte hij de lenzen van beiden proper met een vodje. We vroegen hem een offerte te maken voor een bijkomende camera. Al bij al was de man 20 min in huis en werkte daarna nog wat op zijn tablet in de wagen. Mijn verwondering en verbijstering was erg groot toen ik de dag erna een factuur voor onderhoud van 168,54 eur vond tussen de mails. Ik nam contact op met Varel Security en had de persoon RD op de mail die schreef me een vriendelijk antwoord en dat hij onze zorgen begrijpt. Hopelijk is het probleem nu opgelost dacht ik maar toch maande de Heer RD me aan de faktuur te betalen voor vervaldag. Indien er hier bij ons thuis door een technisch probleem een panne was in het systeem zou ik de factuur met plezier betaald hebben, maar niets was minder waar nu. Ik heb nooit mijn akkoord verleend voor een onderhoudscontract, ik wist enkel van het bestaan ervan … En dan afkomen met een jaarlijks onderhoudscontract, TWEE jaar na de aankoop Beste mensen, ik ben tevreden over Varel Security, Maar de manier van communicatie laat te wensen over, ofwel is er een duidelijk contract ofwel niet. Hier tekende ik niets, alleen ter INFO Laat jullie niet om de tuin leiden door de vraag voor parafkes en punten of komma’s En hopelijk is er nu eindelijk iemand bij Varel Security die mijn probleem begrijpt , ik heb geen onderhoudcontract, ik tekende niets en zal er nooit een nemen Hopelijk ontvang ik spoedig mijn betaalde geld terug op de rekening Marc Ronsmans

Opgelost
B. D.
1/07/2023

protesteer een factuur

Beste,Tijdens het paasverlof is er een probleem opgetreden met de alarminstallatie. Na het verlof is er iemand langs gekomen van de firma. Hij heeft niks speciaal gevonden. Op zijn aanraden heb ik een modem laten bijplaatsen in de centrale. Deze was volledig gratis heeft hij gezegd. Dit na een telefoontje naar de firma. Groot was onze verbazing als we een factuur kregen voor herstelling en de modem. Ook moet er maandelijks een abonnement betaald worden voor de kaart.Telkens we in verlof gaan leggen we 95% v.d. elektriciteit af. Dit doen we al jaren. De centrale en de modem blijven steeds in werking. Dit heb ik ook getoond aan de techniekerNu beweert de firma dat het onze schuld is en dat we de volledige factuur moet betalen. Vrijdag 30/6 kregen we een aangetekend schrijven met € 50 kosten. Indien we binnen 7 dagen niet betalen wordt er een incassobureau aangesteld en worden de diensten opgeschort. Wij zijn in verlof van 9/7 tot7/8 en telefonisch niet bereikbaar

Afgesloten
F. C.
8/02/2023

Probleem met blijvende facturatie na stopzetting onderhoudscontrac

Beste,Ik heb sinds 2006 een alarminstallatie met onderhoudscontract bij de firma Lares. In 2021 werd Lares overgenomen door Varel security en begint de miserie. 3 mei 2021 werd vastgesteld door de installateur dat de buitensirene niet werkt. Hij krijgt dit ook niet hersteld en geeft dit online door aan de servicedesk dat er een andere technieker moet komen om dit op te lossen. Men zou met mij contact opnemen om een nieuwe datum af te spreken. Weken later moet ik zelf terug contact opnemen om een afspraak te krijgen met een andere technieker. Uiteindelijk komt de volgende technieker die opnieuw moet vaststellen dat de buitensirene niet werkt. Opnieuw stelt hij een online nota op aan de servicedesk om een andere technieker te sturen die het probleem moet komen oplossen. Dit verhaal herhaalt zich een paar keer. Hoewel elke technieker mij beloofde dat ik gecontacteerd zou worden voor een nieuwe afspraak moest ik na enkele weken zelf contact opnemen om voor de nieuwe afspraak te bekomen. Telkens wanneer de technieker zich aanbiedt vraag ik of hij het servicebulletin van de vorige technieker gelezen heeft en zij antwoorden steeds dat ze moeten komen kijken waarom de buitensirene niet werkt. Telkens hetzelfde besluit: ze werk niet en ik kan er niets aan verhelpen.. Elke keer een halve dag verlof voor niets opgeofferd. De laatste technieker was de beste, hij kende zelfs de programmatiecode van het alarm niet en na enkele vergeefse telefoontjes met het kantoor en collega's is hij terug vertrokken zonder ook maar een iets te doen. Na een jaar van geklungel en weggesmeten verlofdagen heb ik in mei '22 de domiciliëring van het servicecontract en het servicecontract op zich stopgezet. Hoewel Varel de ontvangst van de stopzetting bevestigd heeft blijven ze facturen voor het servicecontract sturen. Deze facturen worden geprotesteerd met de verwijzing naar de stopzetting van het contract. 27 januari 2023 krijg ik plots telefoon van Varel of er een technieker voor het onderhoud van de installatie kan langskomen. (ik zou ondertussen een jaar en 8 maanden een niet werkende installatie gehad hebben!) Ik zeg de telefoniste dat wij geen contract meer hebben waarop ze antwoord: Oh ja, ik zie het nu. Ik zal contact opnemen met de dienst contracten om te bekijken dat het contract op de juiste manier is afgesloten. Enkele dagen later krijg ik een aanmaning van openstaande facturen voor een onbestaand contract. Ik verwacht een creditnota van alle facturen verzonden vanaf 01/06/2022

Opgelost
J. B.
9/09/2019

geen mogelijkheid tot uitbreiding van alarminstalatie

Beste,In 2011 hebben wij onze woning laten beveiligen via Be Smart Security, wat nu gefusioneerd is tot uw bedrijf, omdat wij geloofde in de waarde en normen die het bedrijf destijds uitstraalde…Ze beloofde ons destijds dat voor de maandelijkse bijdrage (€60) niet enkel de meldkamer zou betaald worden, maar ook de service, onderhoud en vervanging van de componenten zou zitten…In de loop van de jaren breiden we ons systeem ook verder uit naar de noden van ons gezin. (Zie onderaan de mail hoe het systeem samengesteld is)…Begin dit jaar heb ik telefonisch contact gehad met uw firma met de vraag of er iemand langs kon komen om te komen kijken om onze woning verder te beveiligen naar aanleiding van de aanbouw van de kangoeroebouw voor mijn vader. Hiervoor kwam Maarten C langs om te kijken. Hij gaf al aan dat er bepaalde componenten niet meer leverbaar zouden zijn en dat er met de fabrikant bekeken zou worden naar een oplossing. Op 19 maart stuurde ik hem een mail om te horen hoe het zat. Doch hoorde niets van hem. Weken nadien kreeg ik te horen, nadat men mij belde voor een onderhoud en ik er nog eens achter vroeg, dat Maarten niet meer bij jullie werkte maar dat men nog steeds niets wist van de fabrikant…Intussen is een onderhoudstechnieker een onderhoud komen uitvoeren en heeft enkele componenten verplaatst om de veiligheid van de woning toch al iets te verhogen doch is deze nog steeds niet optimaal… Hij stelde voor om voorlopig wat raammagneten bij te plaatsen…Op 24 april krijg ik van Andy D W een zgn. aanbieding in samensprak met de fabrikant. (€1299 ipv 2299) Doch het pakket is zo pover samengesteld dat wanneer ik mijn woning terug op he niveau wil beveiligen als voordien de installatiekost duurder is dan ik voordien betaald heb. En dan is de uitbreiding er nog niet bij gerekend...Ik antwoorde via mail terug hierop, maar kreeg geen antwoord wantHelaas werkt ook Andy niet meer bij jullie !?!Enkele weken later heb ik opnieuw telefonisch contact gehad met een andere verkoper van jullie, die zegt dat er geen marge is…In de praktijk betekent dit dus voor ons dat er dus bovenop de “aanbieding” een meerprijs komt van minimum €1500 aangezien er niets meer van de ouder componenten gerecupereerd kan worden en wij minimaal een 20 tal componenten dienen bij te kopen om aan de zelfde veilige normen te voldoen als voordien.Het jammere is ook dat er geen enkele mogelijkheid is om verder uit te breiden owv de kangoeroewoning dus dat wij met onze rug tegen de muur gezet worden en zo ook dienen over te stappen naar de upgrade van de 100 centrale…Begrijp me niet verkeerd: ik kan snappen dat er een bijdrage gevraagd wordt voor de upgrade. Maar dat ik dan ook nog eens voor al mijn huidige component opnieuw moet betalen terwijl ik al jaren maandelijks servicekosten betaald heb ??? En eerlijk gezegd, ik heb de laatste tijd zelf meer achter deze service moeten vragen dan dat ik hem gekregen heb door de medewerkers die telkens niet meer op jullie firma werken en zo ons dossier niet opvolgde…De verkoper vroeg me om mijn grieven per mail aan de directie te laten weten via 'info@varelsecurity.be' waar ik tot op heden nog steeds geen antwoord op heb mogen ontvangen. Jammer.Ik voel me dan ook genoodzaakt om via Test Aankoop druk te zetten...Ik hoop via deze weg dat jullie deze casus alsnog serieus onder de loep nemen en met een deftig tegenvoorstel komen.Met vriendelijke groeten,JB

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform