Terug

geen mogelijkheid tot uitbreiding van alarminstalatie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. B.

Naar: Varel Security

09/09/2019

Beste,In 2011 hebben wij onze woning laten beveiligen via Be Smart Security, wat nu gefusioneerd is tot uw bedrijf, omdat wij geloofde in de waarde en normen die het bedrijf destijds uitstraalde…Ze beloofde ons destijds dat voor de maandelijkse bijdrage (€60) niet enkel de meldkamer zou betaald worden, maar ook de service, onderhoud en vervanging van de componenten zou zitten…In de loop van de jaren breiden we ons systeem ook verder uit naar de noden van ons gezin. (Zie onderaan de mail hoe het systeem samengesteld is)…Begin dit jaar heb ik telefonisch contact gehad met uw firma met de vraag of er iemand langs kon komen om te komen kijken om onze woning verder te beveiligen naar aanleiding van de aanbouw van de kangoeroebouw voor mijn vader. Hiervoor kwam Maarten C langs om te kijken. Hij gaf al aan dat er bepaalde componenten niet meer leverbaar zouden zijn en dat er met de fabrikant bekeken zou worden naar een oplossing. Op 19 maart stuurde ik hem een mail om te horen hoe het zat. Doch hoorde niets van hem. Weken nadien kreeg ik te horen, nadat men mij belde voor een onderhoud en ik er nog eens achter vroeg, dat Maarten niet meer bij jullie werkte maar dat men nog steeds niets wist van de fabrikant…Intussen is een onderhoudstechnieker een onderhoud komen uitvoeren en heeft enkele componenten verplaatst om de veiligheid van de woning toch al iets te verhogen doch is deze nog steeds niet optimaal… Hij stelde voor om voorlopig wat raammagneten bij te plaatsen…Op 24 april krijg ik van Andy D W een zgn. aanbieding in samensprak met de fabrikant. (€1299 ipv 2299) Doch het pakket is zo pover samengesteld dat wanneer ik mijn woning terug op he niveau wil beveiligen als voordien de installatiekost duurder is dan ik voordien betaald heb. En dan is de uitbreiding er nog niet bij gerekend...Ik antwoorde via mail terug hierop, maar kreeg geen antwoord wantHelaas werkt ook Andy niet meer bij jullie !?!Enkele weken later heb ik opnieuw telefonisch contact gehad met een andere verkoper van jullie, die zegt dat er geen marge is…In de praktijk betekent dit dus voor ons dat er dus bovenop de “aanbieding” een meerprijs komt van minimum €1500 aangezien er niets meer van de ouder componenten gerecupereerd kan worden en wij minimaal een 20 tal componenten dienen bij te kopen om aan de zelfde veilige normen te voldoen als voordien.Het jammere is ook dat er geen enkele mogelijkheid is om verder uit te breiden owv de kangoeroewoning dus dat wij met onze rug tegen de muur gezet worden en zo ook dienen over te stappen naar de upgrade van de 100 centrale…Begrijp me niet verkeerd: ik kan snappen dat er een bijdrage gevraagd wordt voor de upgrade. Maar dat ik dan ook nog eens voor al mijn huidige component opnieuw moet betalen terwijl ik al jaren maandelijks servicekosten betaald heb ??? En eerlijk gezegd, ik heb de laatste tijd zelf meer achter deze service moeten vragen dan dat ik hem gekregen heb door de medewerkers die telkens niet meer op jullie firma werken en zo ons dossier niet opvolgde…De verkoper vroeg me om mijn grieven per mail aan de directie te laten weten via 'info@varelsecurity.be' waar ik tot op heden nog steeds geen antwoord op heb mogen ontvangen. Jammer.Ik voel me dan ook genoodzaakt om via Test Aankoop druk te zetten...Ik hoop via deze weg dat jullie deze casus alsnog serieus onder de loep nemen en met een deftig tegenvoorstel komen.Met vriendelijke groeten,JB


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform