Terug

Betwisting factuur

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. R.

Naar: Varel Security

16/02/2025

Beste, in maart 2023 besloten we 2 bewakingscamera’s in onze woning te laten installeren van de firma Varel Security. We hadden reeds een bewakingssysteem van de firma Verisure met meldkamer , maar deze firma beschikte toen over geen camera’s. Een vertegenwoordiger van Varel Security kwam iets later langs om een prijsopgave te maken : 2 camera’s, kabels, kastje, … en de man vertelde ons ook dat ze bij Varel Security ook over een “onderhoudscontract” beschikten maar dat ik dat nu niet hoefde te beslissen, later kwam dat ook nog in orde.., Hij schreef onderhoudscontract in rubriek opmerkingen aan 168,54, jaarlijks Ik liet die man ook noteren dat ik een nederlandstalige handleiding wenste, hetgeen eveneens bijgevoegd werd in de rubriek opmerkingen Toen alles klaar was vroeg de vertegenwoordiger me onderaan te tekenen en ook de rubriek opmerkingen. Hetgeen ik nooit had mogen doen,tenzij er bijstond “ter info” Een paar weken later gebeurde de plaatsing van de camera’s Uitleg kregen we amper en weontvingen zeker geen nederlandstalige handleiding : “het heeft geen zin dat nu allemaal uit te leggen, want dat zijn jullie morgen toch reeds vergeten, wanneer er een probleem is, bel de firma” aldus de vertegenwoordiger. Nu 2 jaar later krijg ik in januari een mail van een firma Veral Security met de vraag om een onderhoud Ik wist niet eens meer wie dat was … en eigenlijk dacht ik dat het om Verisure ging bij wie we maandelijks een bijdrage voor de meldkamer betalen en soms eens komen kijken of alles ok is. De vertegenwoordiger van Varel Security bekeek even vluchtig de camera’s en het kastje, vervolgens maakte hij de lenzen van beiden proper met een vodje. We vroegen hem een offerte te maken voor een bijkomende camera. Al bij al was de man 20 min in huis en werkte daarna nog wat op zijn tablet in de wagen. Mijn verwondering en verbijstering was erg groot toen ik de dag erna een factuur voor onderhoud van 168,54 eur vond tussen de mails. Ik nam contact op met Varel Security en had de persoon RD op de mail die schreef me een vriendelijk antwoord en dat hij onze zorgen begrijpt. Hopelijk is het probleem nu opgelost dacht ik maar toch maande de Heer RD me aan de faktuur te betalen voor vervaldag. Indien er hier bij ons thuis door een technisch probleem een panne was in het systeem zou ik de factuur met plezier betaald hebben, maar niets was minder waar nu. Ik heb nooit mijn akkoord verleend voor een onderhoudscontract, ik wist enkel van het bestaan ervan … En dan afkomen met een jaarlijks onderhoudscontract, TWEE jaar na de aankoop Beste mensen, ik ben tevreden over Varel Security, Maar de manier van communicatie laat te wensen over, ofwel is er een duidelijk contract ofwel niet. Hier tekende ik niets, alleen ter INFO Laat jullie niet om de tuin leiden door de vraag voor parafkes en punten of komma’s En hopelijk is er nu eindelijk iemand bij Varel Security die mijn probleem begrijpt , ik heb geen onderhoudcontract, ik tekende niets en zal er nooit een nemen Hopelijk ontvang ik spoedig mijn betaalde geld terug op de rekening Marc Ronsmans

Berichten (1)

Varel Security

Naar: M. R.

18/02/2025

Beste, Wij begrijpen dat er onduidelijkheid is ontstaan over het onderhoudscontract en willen dit graag verduidelijken. Bij de installatie van de bewakingscamera’s in maart 2023 voor de familie Ronsmans heeft men een offerte ondertekend waarin het onderhoudscontract werd vermeld. Dit contract voorziet in een onderhoudsbeurt van het systeem, zoals onlangs in januari werd uitgevoerd. We begrijpen dat er verwarring is ontstaan over de identiteit van onze firma en dat de klant ons mogelijk heeft verward met Verisure. Echter, omdat deze ons toegang heeft verleend om het onderhoud uit te voeren, hebben wij deze werkzaamheden volgens afspraak uitgevoerd. Op verzoek van Dhr. Ronsmans zullen wij het onderhoudscontract stopzetten, zodat er in de toekomst geen verdere facturen voor onderhoud meer zullen volgen. Aangezien de onderhoudsbeurt inmiddels is uitgevoerd, kunnen wij echter geen terugbetaling voorzien voor de reeds geleverde dienst. Met vriendelijke groeten, Cordialement, Kind regards, Raf Daniels Quality Customer Service Manager • Varel Security Group Phone:+32 11 14 04 48 E-mail:raf.daniels@varelsecurity.be www.varelsecurity.be-www.dbs-buyse.be Hasselt -Antwerpen - Tournai - Gent -Liège Vergund als onderneming voor alarm- camerasystemen door FOD IBZ - Dit e-mailbericht heeft een professioneel karakter. Het gebruik van de informatie, vervat in dit e-mailbericht, door anderen dan de bestemmeling is verboden. Indien u per vergissing dit e-mailbericht heeft ontvangen, gelieve dit te vernietigen en de verzender te contacteren. Agréée en tant que société pour les systèmes d'alarme et de caméras par le SPFI - Cet e-mail a un caractère professionnel. L'utilisation des informations contenues dans ce message e-mail par des personnes autres que le destinataire est interdite. Si vous avez reçu cet e-mail par erreur, nous vous prions de le détruire et de contacter l'expéditeur.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform