Beste, in maart 2023 besloten we 2 bewakingscamera’s in onze woning te laten installeren van de firma Varel Security.
We hadden reeds een bewakingssysteem van de firma Verisure met meldkamer , maar deze firma beschikte toen over geen camera’s.
Een vertegenwoordiger van Varel Security kwam iets later langs om een prijsopgave te maken : 2 camera’s, kabels, kastje, … en de man vertelde ons ook dat ze bij Varel Security ook over een “onderhoudscontract” beschikten maar dat ik dat nu niet hoefde te beslissen, later kwam dat ook nog in orde..,
Hij schreef onderhoudscontract in rubriek opmerkingen aan 168,54, jaarlijks
Ik liet die man ook noteren dat ik een nederlandstalige handleiding wenste, hetgeen eveneens bijgevoegd werd in de rubriek opmerkingen
Toen alles klaar was vroeg de vertegenwoordiger me onderaan te tekenen en ook de rubriek opmerkingen.
Hetgeen ik nooit had mogen doen,tenzij er bijstond “ter info”
Een paar weken later gebeurde de plaatsing van de camera’s
Uitleg kregen we amper en weontvingen zeker geen nederlandstalige handleiding : “het heeft geen zin dat nu allemaal uit te leggen, want dat zijn jullie morgen toch reeds vergeten, wanneer er een probleem is, bel de firma” aldus de vertegenwoordiger.
Nu 2 jaar later krijg ik in januari een mail van een firma Veral Security met de vraag om een onderhoud
Ik wist niet eens meer wie dat was … en eigenlijk dacht ik dat het om Verisure ging bij wie we maandelijks een bijdrage voor de meldkamer betalen en soms eens komen kijken of alles ok is.
De vertegenwoordiger van Varel Security bekeek even vluchtig de camera’s en het kastje, vervolgens maakte hij de lenzen van beiden proper met een vodje.
We vroegen hem een offerte te maken voor een bijkomende camera.
Al bij al was de man 20 min in huis en werkte daarna nog wat op zijn tablet in de wagen.
Mijn verwondering en verbijstering was erg groot toen ik de dag erna een factuur voor onderhoud van 168,54 eur vond tussen de mails.
Ik nam contact op met Varel Security en had de persoon RD op de mail die schreef me een vriendelijk antwoord en dat hij onze zorgen begrijpt.
Hopelijk is het probleem nu opgelost dacht ik maar toch maande de Heer RD me aan de faktuur te betalen voor vervaldag.
Indien er hier bij ons thuis door een technisch probleem een panne was in het systeem zou ik de factuur met plezier betaald hebben, maar niets was minder waar nu.
Ik heb nooit mijn akkoord verleend voor een onderhoudscontract, ik wist enkel van het bestaan ervan …
En dan afkomen met een jaarlijks onderhoudscontract, TWEE jaar na de aankoop
Beste mensen, ik ben tevreden over Varel Security,
Maar de manier van communicatie laat te wensen over, ofwel is er een duidelijk contract ofwel niet.
Hier tekende ik niets, alleen ter INFO
Laat jullie niet om de tuin leiden door de vraag voor parafkes en punten of komma’s
En hopelijk is er nu eindelijk iemand bij Varel Security die mijn probleem begrijpt , ik heb geen onderhoudcontract, ik tekende niets en zal er nooit een nemen
Hopelijk ontvang ik spoedig mijn betaalde geld terug op de rekening
Marc Ronsmans