Terug

Probleem met blijvende facturatie na stopzetting onderhoudscontrac

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. C.

Naar: Varel Security

08/02/2023

Beste,Ik heb sinds 2006 een alarminstallatie met onderhoudscontract bij de firma Lares. In 2021 werd Lares overgenomen door Varel security en begint de miserie. 3 mei 2021 werd vastgesteld door de installateur dat de buitensirene niet werkt. Hij krijgt dit ook niet hersteld en geeft dit online door aan de servicedesk dat er een andere technieker moet komen om dit op te lossen. Men zou met mij contact opnemen om een nieuwe datum af te spreken. Weken later moet ik zelf terug contact opnemen om een afspraak te krijgen met een andere technieker. Uiteindelijk komt de volgende technieker die opnieuw moet vaststellen dat de buitensirene niet werkt. Opnieuw stelt hij een online nota op aan de servicedesk om een andere technieker te sturen die het probleem moet komen oplossen. Dit verhaal herhaalt zich een paar keer. Hoewel elke technieker mij beloofde dat ik gecontacteerd zou worden voor een nieuwe afspraak moest ik na enkele weken zelf contact opnemen om voor de nieuwe afspraak te bekomen. Telkens wanneer de technieker zich aanbiedt vraag ik of hij het servicebulletin van de vorige technieker gelezen heeft en zij antwoorden steeds dat ze moeten komen kijken waarom de buitensirene niet werkt. Telkens hetzelfde besluit: ze werk niet en ik kan er niets aan verhelpen.. Elke keer een halve dag verlof voor niets opgeofferd. De laatste technieker was de beste, hij kende zelfs de programmatiecode van het alarm niet en na enkele vergeefse telefoontjes met het kantoor en collega's is hij terug vertrokken zonder ook maar een iets te doen. Na een jaar van geklungel en weggesmeten verlofdagen heb ik in mei '22 de domiciliëring van het servicecontract en het servicecontract op zich stopgezet. Hoewel Varel de ontvangst van de stopzetting bevestigd heeft blijven ze facturen voor het servicecontract sturen. Deze facturen worden geprotesteerd met de verwijzing naar de stopzetting van het contract. 27 januari 2023 krijg ik plots telefoon van Varel of er een technieker voor het onderhoud van de installatie kan langskomen. (ik zou ondertussen een jaar en 8 maanden een niet werkende installatie gehad hebben!) Ik zeg de telefoniste dat wij geen contract meer hebben waarop ze antwoord: Oh ja, ik zie het nu. Ik zal contact opnemen met de dienst contracten om te bekijken dat het contract op de juiste manier is afgesloten. Enkele dagen later krijg ik een aanmaning van openstaande facturen voor een onbestaand contract. Ik verwacht een creditnota van alle facturen verzonden vanaf 01/06/2022

Berichten (4)

Varel Security

Naar: F. C.

09/02/2023

Beste,We hebben uw email goed ontvangen, waarvoor dank.We trachten deze zo snel mogelijk te behandelen en u een passend antwoord te bezorgen.Gelieve er echter rekening mee te houden dat er een verwerkingstijd van ongeveer 1 week is.Voor dringende zaken gelieve telefonisch contact op te nemen via het nummer 011/23 12 88.Alvast bedankt voor uw begrip.Bonjour,Nous accusons bonne réception de votre email et vous en remercions.Nous nous efforcerons de traiter celui-ci le plus rapidement possible et de vous fournir une réponse appropriée.Toutefois, veuillez tenir compte du fait que le délai de traitement est d'environ une semaine.En cas d'urgence, appelez-nous au 011/23 12 88.Nous vous remercions d’avance pour votre compréhension. Vergund als onderneming voor alarm- and camerasystemen door FOD IBZ - Dit e-mailbericht heeft een professioneel karakter. Het gebruik van de informatie, vervat in dit e-mailbericht, door anderen dan de bestemmeling is verboden. Indien u per vergissing dit e-mailbericht heeft ontvangen, gelieve dit te vernietigen en de verzender te contacteren. Agréée en tant que société pour les systèmes d'alarme et de caméras par le SPFI - Cet e-mail a un caractère professionnel. L'utilisation des informations contenues dans ce message e-mail par des personnes autres que le destinataire est interdite. Si vous avez reçu cet e-mail par erreur, nous vous prions de le détruire et de contacter l'expéditeur.

Varel Security

Naar: F. C.

09/02/2023

Beste,We hebben uw email goed ontvangen, waarvoor dank.We trachten deze zo snel mogelijk te behandelen en u een passend antwoord te bezorgen.Gelieve er echter rekening mee te houden dat er een verwerkingstijd van ongeveer 1 week is.Voor dringende zaken gelieve telefonisch contact op te nemen via het nummer 011/23 12 88.Alvast bedankt voor uw begrip.Bonjour,Nous accusons bonne réception de votre email et vous en remercions.Nous nous efforcerons de traiter celui-ci le plus rapidement possible et de vous fournir une réponse appropriée.Toutefois, veuillez tenir compte du fait que le délai de traitement est d'environ une semaine.En cas d'urgence, appelez-nous au 011/23 12 88.Nous vous remercions d’avance pour votre compréhension. Vergund als onderneming voor alarm- and camerasystemen door FOD IBZ - Dit e-mailbericht heeft een professioneel karakter. Het gebruik van de informatie, vervat in dit e-mailbericht, door anderen dan de bestemmeling is verboden. Indien u per vergissing dit e-mailbericht heeft ontvangen, gelieve dit te vernietigen en de verzender te contacteren. Agréée en tant que société pour les systèmes d'alarme et de caméras par le SPFI - Cet e-mail a un caractère professionnel. L'utilisation des informations contenues dans ce message e-mail par des personnes autres que le destinataire est interdite. Si vous avez reçu cet e-mail par erreur, nous vous prions de le détruire et de contacter l'expéditeur.

Varel Security

Naar: F. C.

10/02/2023

Beste,We hebben uw email goed ontvangen, waarvoor dank.We trachten deze zo snel mogelijk te behandelen en u een passend antwoord te bezorgen.Gelieve er echter rekening mee te houden dat er een verwerkingstijd van ongeveer 1 week is.Voor dringende zaken gelieve telefonisch contact op te nemen via het nummer 011/23 12 88.Alvast bedankt voor uw begrip.Bonjour,Nous accusons bonne réception de votre email et vous en remercions.Nous nous efforcerons de traiter celui-ci le plus rapidement possible et de vous fournir une réponse appropriée.Toutefois, veuillez tenir compte du fait que le délai de traitement est d'environ une semaine.En cas d'urgence, appelez-nous au 011/23 12 88.Nous vous remercions d’avance pour votre compréhension. Vergund als onderneming voor alarm- and camerasystemen door FOD IBZ - Dit e-mailbericht heeft een professioneel karakter. Het gebruik van de informatie, vervat in dit e-mailbericht, door anderen dan de bestemmeling is verboden. Indien u per vergissing dit e-mailbericht heeft ontvangen, gelieve dit te vernietigen en de verzender te contacteren. Agréée en tant que société pour les systèmes d'alarme et de caméras par le SPFI - Cet e-mail a un caractère professionnel. L'utilisation des informations contenues dans ce message e-mail par des personnes autres que le destinataire est interdite. Si vous avez reçu cet e-mail par erreur, nous vous prions de le détruire et de contacter l'expéditeur.

Varel Security

Naar: F. C.

13/02/2023

Beste,Het betreft hier een fout in het systeem waardoor contracten die opgezegd waren weer actief gekomen zijn.Dat is uiteraard niet de bedoeling. Onze excuses voor het ongemak.Dit werd inmiddels rechtgezet. - klant dient niets meer te betalen.Met veilige groeten,Karlijn Dalemans Financial Controller Tel: +32 (0) 11 23 12 88 www.varelsecurity.be HasseltGent Tournai Antwerpen INCERT B-1558/E Vergund als onderneming voor alarm- camerasystemen door FOD IBZ - Dit e-mailbericht heeft een professioneel karakter. Het gebruik van de informatie, vervat in dit e-mailbericht, door anderen dan de bestemmeling is verboden. Indien u per vergissing dit e-mailbericht heeft ontvangen, gelieve dit te vernietigen en de verzender te contacteren. Agréée en tant que société pour les systèmes d'alarme et de caméras par le SPFI - Cet e-mail a un caractère professionnel. L'utilisation des informations contenues dans ce message e-mail par des personnes autres que le destinataire est interdite. Si vous avez reçu cet e-mail par erreur, nous vous prions de le détruire et de contacter l'expéditeur.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform