Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Meest recente klachten
Misleiding
Beste, Ik wilde heel graag een opblaasbare spa aanschaffen voor deze winter. Ik keek op de website van Van Cranenbroek en zag dat er op verschillende locaties (Opglabbeek, Budel & Landgraaf) nog enkele stuks te verkrijgen waren. Toen mijn echtgenoot vorige week vroeg wat ik voor mijn verjaardag wilde op 2 november heb ik hem gezegd om bonnen bij Van Cranenbroek te halen zodat ik dan een opblaasbare spa kon uitkiezen. Hij kocht deze dan ook aan voor een bedrag van € 250. Helaas zijn in alle winkels al meer dan twee maanden de opblaasbare spa's uitverkocht. Dit werd op hun website nooit aangepast. Ik wil dan ook graag mijn spa elders kopen maar ons budget ging nu al helemaal naar de bonnen van Van Cranenbroek.. De winkel weigerd ons geld terug te geven, dit staat ook zo in hun verkoopsvoorwaarden dus hierin doen ze niets mis MAAR als ze niet kunnen voldoen aan een online winkelvoorraad vind ik dit echt misleidend (en zeker als die voorraad al twee maanden niet meer geupdate werd, voor geen enkele winkel dan nog wel). In bijlage voeg ik enkele foto's toe van hun online winkelvoorraad. Hierin zie je duidelijk: "Zeer beperkte voorraad, geen voorraad, niet meer leverbaar" . Dit is zeer misleiding want eigenlijk is zelfs geen voorraad niet juist, het zou gewoon overal NIET MEER LEVERBAAR moeten zijn. Graag zien we als oplossing TOCH een opblaaspare spa of ons geld terug. Alvast bedankt voor jullie hulp. Mvg Deledda Alessia
Herstelling
Beste, Ik heb een aantal weken geleden een bosmaaier gekocht van het mac culloch bij het filiaal van Van Craenenbroeck in Oudsbergen. Bij de aankoop vroeg ik aan de verkoper welke bijproduct ik nodig heb voor de het juiste mengsel te bekomen als brandstof voor deze machine. Ik kreeg het product genaamd : fuel fit van het merk Briggs and Stratton, toegewezen. Ik ben geen kenner dus nam dit dan ook aan dat het juist was. Na 2 dagen werken met de machine, begon de machine te haperen en te sputteren. Daarna de machine niet meer aan de praat krijgen. Ik heb deze geretourneerd en hem laten herstellen onder garantie. Hierbij, na 2 weken wachten, kreeg ik de conclusie dat ik niet de juiste mengverhouding had gedaan en dus de machine niet onder garantie kon hersteld worden. De kost hiervoor was €157,00. Ik ben hier toen mee akkoord gegaan en liet deze herstellen. Eenmaal de machine hersteld en terug aangekomen was, meteen de oude benzine er uit geheveld en meteen een nieuw mengsel gemaakt met de juiste verhouding. Machine ging weer zoals behoren en deed zijn werk. Na 5 á 10 minuten weer hetzelfde verhaal en machine liep weer vast. Hier ook weer hem geretourneerd bij Van Craenenbroeck. Deze keer was ik 100% zeker van de mengverhouding. Vandaag kreeg ik telefoon dat het wederom hetzelfde probleem ging en de machine niet hersteld kon worden onder garantie. Ik ben hier tegen in gegaan en gezegd dat ik deze keer de juiste verhouding gebruikte. De genaamde Peter stond zeker in zijn schoenen en bleef met drang zeggen dat het om gewone benzine gaat en niet om de mengverhouding die het moest zijn. Ik herhaalde meermaals dat ik de juiste mengverhouding gebruikte en liet hem ook juist weten welk product en welke benzine. Nu zei hij mij dat het bijproduct geen mengsmering is maar een product om de benzine op punt te houden. Ik zei tegen hem dat een van de verkopers mij dit product meegegeven heeft voor de juiste mengverhouding. Hij bleef bij zijn standpunt dat het niet kon. Conclusie: machine wordt niet gemaakt zonder dat ik opnieuw die €157,00 betaal aan Van Craenenbroeck. Kan hier wat tegen gedaan worden want ik heb het onjuiste product meegekregen van een van hun verkopers om te mengen met de benzine om het machine te laten werken
Annulatie van bestelling zonder gecontacteerd te worden
Ik heb bij VanCranenbroek draadpanelen besteld. Zij gingen mij contacteren eens de draadpanelen er waren en ik deze mocht komen halen. Ik heb hiervoor ook een voorschot betaald. De levertermijn was 4-6 weken maar na 8 weken had ik zelf nog niks gehoord. Ik heb dan maar zelf gebeld en ben er toen achter gekomen dat ik een sms had moeten krijgen en iemand mij zou gebeld hebben. Zelf heb ik hier niks van ontvangen. VanCranenbroek heeft dan ondertussen mijn bestelling geannuleerd en mijn voorschot mocht ik in cadeaubonnen ophalen. Ik heb geen enkele communicatie gehad over mijn bestelling en had graag gewoon mijn producten gehad waarvoor ik aan het wachten was en al een voorschot heb betaald. Verder was het nooit duidelijk dat er een annulatie termijn was. VanCranenbroek heeft ook niet de moeite gedaan om mij te contacteren of om via een ander kanaal mij te laten weten dat mijn panelen er zijn (zoals bv email), het is immers een dure aankoop. Nu moet ik de volledige bestelling nog eens doen en weer 6 weken wachten. Verder vind ik het onbegrijpelijk dat voor producten die ik nog nooit heb gezien ik mijn geld niet gewoon terug krijg.
Geen antwoord op vragen ivm defect
Geachte mevrouw/heer, Op 18/05/2023 kocht ik een Bistroset Agoni in uw winkel en betaalde ik er €255 voor. Na 15maanden vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek glas gesprongen van de tafel. Op 31/08/2024 e-mailde ik uom, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, vervanging van het product onder garantie te vragen. Mijn verzoek is afgewezen omdat de tafel niet meer op voorraad is. Ik maak bezwaar tegen het bovenstaande omdat ik sinds 24/9 niets meer heb vernomen en wij helaas niets meer met de tafel kunnen doen. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product, dan wel om ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet,
Onvolledig bouwpakket BBQ
7 juni een bouwpakket van een bbq gekocht. Hierin zaten twee achterpanelen en geen voorpaneel. Hierdoor kan de bbq niet elkaar gezet worden. (zie bijlage)7 juni een mail gestuurd met bewijsfoto's. Geen enkele reactie hierop gekregen. Dan beginnen bellen naar de klantenservice. Er neemt niemand op, pas 2 weken later iemand kunnen contacteren. 26 juni contact kunnen leggen met het bedrijf. Na heel veel moeite en onbegrip van het personeel een mooie oplossing gekregen. Ik kon 10% van het aankoopbedrag terugkrijgen als ik de onvolledige bbq terugbreng, dan krijg ik er een nieuwe volledige terug mee. Of Van Cranenbroek Dongen zou het ontbrekende stuk opsturen. (zie mail bewijs) Wij kozen voor de laatste oplossing. 6 juli gebeld of het al verzonden was. Op 5 juli hadden ze dit mee met de rest verzonden. Ik moest nog een week geduld hebben. 20 juli nog steeds niets met de post ontvangen. 20 juli nog eens contact opgenomen met het bedrijf om te vragen waar het vervangstuk blijft. Het bedrijf zegt dat ze het stuk hebben opgestuurd, maar kunnen dit niet bewijzen. Ze willen het onderdeel nog eens sturen, maar willen geen track & trace verzending aanmaken. Waardoor ik als klant niet zeker weet of het stuk effectief onderweg is. Na bijna twee maanden te wachten, is het vertrouwen in het bedrijf compleet zoek. . Ik ga de bbq zelf afhalen, de 10% korting wil Van Cranenbroek me ook niet meer geven. Het bedrijf komt de beloftes niet na die ze schriftelijk maakten. 7 weken na datum moet je als consument zelf het heft in eigen handen nemen, want het bedrijf is niet eerlijk en niet klantgericht. Het bedrijf heeft geen klachtendienst, waardoor het moeilijk is om iemand hierover te contacteren. Vandaar dat ik Test-aankoop inschakel, om mijn ongenoegen te uiten over een bedrijf die uit winstbejag handelt, met weinig oog voor de consument die hier vaak bedrogen uit komt.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
