Slecht

28 punten Info

Meest recente klachten

E. D.
21/02/2024

Mislukte betaling toch aangerekend

Beste, ik heb op 12/2 bij UGC een formule-5 ticket proberen aan te kopen. De betaling mislukte op het einde, en er verscheen op het scherm dat de terugbetaling 24u kon duren. Ik heb vervolgens een nieuwe poging ondernomen die wel gelukt is. Achteraf bleek wel dat er 2x 40€ van mijn rekening gegaan is, en dat terwijl er slechts 1 formule-5 ticket werd afgeleverd. Ik krijg geen antwoord op mijn mails die ik naar UGC stuurde en UGC is ook niet telefonisch bereikbaar, ik heb zeker al 20 pogingen ondernomen.Ik hoop dat dit snel wordt opgelost, ga anders gerechtelijke stappen moeten ondernemen tegen UGC.mvg,Erik D'hamers 0495741161 bankrekeningnummer: BE43 7333 6308 7501transactiegegevens van de mislukte betaling:UGC - RéservationBedrag:€ 40,00Datum transactie:12-feb-2024Kaartnummer:670342.5014Transactiereferentie:643979Ordernummer:7643979Webwinkel-ID:201000071550004Betaling:Eenmalige betalingAutorisatienummer:05449E

Afgesloten
H. A.
11/04/2022

Tickets ingehouden wegens ziekte

BesteEen aantal weken geleden reserveerde ik een filmvoorstelling van Sonic 2 in UGC Antwerpen voor 6 personen (2 volwassenen en 4 kinderen)Mijn zoon is helaas de dag van de voorstelling ziek geworden met hoge koorts en futloosheid waardoor hij de hele dag heeft moeten liggen. Het was onmogelijk met hem op dat manier te gaan, terwijl deze voorstelling speciaal voor hem is geboekt omdat hij al een jaar erop wachtte. We hebben ook geboekt op de releasedatum (30/03/2022) De voorstelling was om 13u30 uur en ik heb rond 10 uur de klantendienst gebeld en de situatie uitgelegd, ze verwezen me naar UGC Antwerpen zelf en zeiden niets te kunnen doen, dus heb UGC Antwerpen gebeld, zij verwezen me dan terug naar de klantendienst. Ten slotte vroeg ik ten minste met een verantwoordelijke te spreken of iemand die me verder kan helpen. Een medewerker genaamd Michael sprak me aan en zei een dag voor de datum van aankomst hen terug te bellen en de situatie opnieuw uit te leggen en nog een poging te doen om te vragen of wij de film kunnen zien, zo kunnen ze zien dat we de tickets niet hebben gebruikt zei hij. Ik zei of een mail versturen nodig is, hij zei van niet. Die dag heb ik mijn zoon verzorgd en naar de dokter geweest, volgende dag was hij steeds ziek en ik voelde me niet overtuigd en heb dus een mail verstuurd en alles uitgelegd wat hierboven staat. Ik vroeg geen terugbetaling, maar een compensatie om een andere dag te mogen komen wegens ziekte, kan ook aantonen met een doktersbrief zei ik indien nodig. Op mijn mail krijg ik een paar uur later een mail dat ze met grote spijt mijn tickets niet kunnen wijzigen of annuleren en verwezen naar hun voorwaarden. Ik las hun voorwaarden, ze geven dus geen compensatie voor zieke mensen! Wat als ik een boeking had gedaan voor 10 of 20 personen en ik ben ziek? Ben ik dan ook mijn geld kwijt? Dit vond ik wettelijk niet correct en heb dit ook aan hen gemaild. Kinepolis biedt ten minste een compensatie voor zieke mensen op voorwaarde dat de voorstelling nog niet begonnen is. Ik kan mijn tijdstippen van gesprekken ook aantonen dat ik voor de voorstelling aantal keren heb gebeld. Maar verwacht nu ten minste een terugbetaling! Mijn zoon heeft geen geduld meer dus ga een voorstelling boeken bij de Kinepolis.Ze mogen ook een uitleg geven van de wetten waarop ze zich baseren om het recht op zieke mensen van aangekochte tickets af te nemen van de consument!Ik dank u alvast voor uw antwoord en assistentie.Vriendelijke groeten

Afgesloten
K. V.
1/11/2021

UGC Mechelen - Zaal op stelten

Beste, zondag 31 oktober woonden wij een filmvoorstelling bij in zaal 1 om 16u45. Een paar minuten voor tijd betreden 5 allochtone jongeren de zaal en nemen plaats achter ons. Vanaf dit moment en gedurende de hele film (2u40!) hebben zij kabaal zitten maken en met eten zitten rond gooien zodat wij en andere mensen in de zaal niet konden genieten van de film. De jongeren werden meermaals aangemaand om te zwijgen door verschillende personen maar zonder enig resultaat.Op één bepaald moment komt een werknemer van UGC de zaal binnen en ziet dit alles gebeuren maar grijpt totaal niet in en verlaat de zaal. Waarschijnlijk uit vrees voor escalatie van de situatie tussen haar en de jongeren.Na het einde van de film melden wij deze hele wantoestand aan de desk waar 2 van jullie werknemers met het hele verhaal gewoon lachen.Als dit de bioscoopervaring is die jullie aan jullie klanten aanbieden dan eis ik het geld van mijn tickets terug en zal ik voor mijn toekomstige bioscoopbezoeken wel naar de Kinepolis bioscopen gaan!Daar is tenminste security aanwezig die in dit soort van situaties wel durven in te grijpen.

Afgesloten
E. B.
31/08/2018

Verkoop verkeerde product UGC

Bij de bioscoop UGC te Antwerpen hanteert men 2 verschillende voordeel formules. 1. Een 5 beurten kaart voor 30,15 Euro geldig, op alle uren behalve van vrijdag 18u30 tem. zondag 18u30. 2. Een 5 beurten kaart voor 39,25 Euro, geldig op alle uren. Op 17/8 ’s avonds kom ik met mijn vrouw aan de balie om 2 tickets voor een film. Aangezien er op mijn voordeelpas (2e type) nog maar slechts 1 ticketje over was, stelde de verkoopster aan de balie voor om een nieuwe voordeelpas te nemen. Ik ging akkoord en wees nog eens duidelijk erop dat ik dezelfde formule wil zoals altijd en wijs hierbij naar de duurdere formule op de folder aan de balie. Zo gezegd zo gedaan, ik reken af met mijn bankkaart, wij krijgen een nieuwe, identiek uitziend pasje en de 2 ticketjes om de film te gaan bekijken. Wegens het fletse licht aan de balie kon ik geen prijs zien staan op de bankautomaat, maar veronderstelde ik dat de verkoopster me het product verkocht zoals zonet mondeling was afgesproken. Bovendien was het niet de eerste keer dat ik dergelijke formule kocht. Een week later komen we terug aan bij de bioscoop, met de 5-beurtenkaart waar dus al 1 stripje van af was. Men weigert ons echter, tot onze verbazing, met de betreffende pas 2 tickets te verkopen aangezien het al na 18u30 was en het een goedkope voordeelpas was. Ik leg uit dat dit om een vergissing moet gaan van hun verkoopster, want dat ik duidelijk had gemaakt dat ik niet de goedkope pas wilde. Ik stel voor om de huidige pas in te leveren, het geld te recupereren en een nieuwe duurdere pas aan te kopen. Dat wordt echter halsstarrig geweigerd, wegens niet mogelijk met hun ‘systeem’ omdat er al een strip van de kaart was. Een half uur heb ik met de zaakvoerder gediscussieerd. Het enige antwoord dat ik terug kreeg was 'ik begrijp u, maar ik kan u niet helpen...'. Een keer ook 'ja u kan uw kaart misschien verkopen aan andere mensen hier' Uiteraard gaan wij hiermee totaal niet akkoord. De verkoop was duidelijk een vergissing van hun kant, beide types passen lijken ook helemaal op elkaar, er is geen visuele controle op je aankoop mogelijk. Op het scherm van hun bancontact kun je niet, of niet duidelijk het bedrag zien dat er wordt afgehouden, de verlichting aan de balie is er ook te veel gedimt om alles scherp te zien. En in ons geval heeft de verkoopster duidelijk een ander product verkocht dan mondeling was afgesproken. Ook de manier waarop achteraf halsstarrig elke oplossing van de tafel wordt geveegd is voor mij onaccepteerbaar. Op het uitreksel van de verkoop zie ik als transactietijdstip : vrijdag 17/8 18u29:31. Dus heeft, naar ik vermoed, de verkoopster de default uit hun systeem genomen, en niet de formule zoals in onze historiek te zien valt. Een halve minuut later was dit waarschijnlijk niet gebeurd want, naar ik vermoed dan verandert de default formule in hun systeem.

Afgesloten
A. C.
31/05/2018

Abonnement van UGC

PAS OP IEDEREEN UGC BELGIQUE ZIJN OPLICHTERS!!! Vorig jaar ben ik een abonnement bij hen aangegaan. Omdat het mij heel leuk leek om op regelmatige basis naar de bioscoop te gaan en omdat het voordelig was/leek als student. Maar schijn bedriegt ze maken reclame van betaal maar liefst 18,90 euro per maand! Maar voor ik het wist had ik een jaarabonnement getekend en moest ik de volledige som in 1 keer betalen! Wat als student zijnde voor mij niet mogelijk was om dit in 1 keer te betalen. In maandelijkse sommen zou dit wel mogelijk geweest zijn.Ik had hen toen verschillende mails gestuurd met de vraag of het mogelijk was om op maandelijkse basis te betalen! Omdat ik het volledige bedrag niet ter beschikking had. Maar tevergeefs kreeg ik geen antwoord terug op deze mails! Ik heb daarom de eerste twee maanden 18,90 euro betaald. Maar omdat ik het volledige bedrag moest betalen moest ik extra kosten betalen, die heb ik dan ook betaald! Uiteindelijk hebben ze mijn kaart volledig geblokkeerd en kwam ik op een zwarte lijst terecht. Resultaat je kunt uw kaart niet meer gebruiken en je bent het volledige jaarbedrag verschuldigd. Dus uiteindelijk heb ik 1 maand er van kunnen genieten en daarna niet meer.Ik heb er toen niets meer van gehoord en dacht van het zal wel niets meer zijn. Dus 1 jaar later dacht ik van wat als ik het nog eens probeer. Dus vandaag contacteer ik hen met de vraag of het mogelijk is om mijn kaart terug te heractiveren en om een abonnement te kiezen met maandelijks te betalen ipv het volledige bedrag. Zeggen ze mij ja je moet eerst je schuld betalen van vorig jaar (volledige bedrag). Pas dan kan ik uw abonnement terug heractiveren en nieuw abonnement aanmaken. Dit terwijl ik niets meer gehoord had van openstaande betalingen! Is dit niet bij wet verplicht?! Ik heb tot op heden nog steeds geen antwoord ontvangen op de toen destijds gestuurde mails. Ik dacht dat alles in orde was en afgehandeld. Maar ja schijn bedriegt dus nu zou ik eerst mijn schuld moeten betalen terwijl ik van de 12 maanden maar 1 maand heb gebruikt. Ik heb geen aanmaningen gehad van betaling noch antwoord op toen verstuurde mails! Ik vind hun manier van het abonnement promoten zeer slecht en onduidelijk! Zelfs op het randje van oplichten in de vorm van valse reclame. Zelfs bij de inschrijving via de website staat er abonneer voor 18,90 euro. Maar wanneer je je uiteindelijk geabonneerd hebt staat de verrassing op je te wachten! Ik vind dat ze dit duidelijk moeten weergeven wat je uiteindelijk moet betalen bij de inschrijvingen voor dat je uw abonnement tekent. Ik vind hun communicatie daarover heel onduidelijk! Daarom informeer ik bij Test Aankoop of dat het verloop van deze zaken wel wettelijk en in orde zijn? Want ik denk dat ze nalatig zijn bij het inschrijven en dat ze op voorhand voor je tekent moet vermelden hoeveel het uiteindelijk gaat kosten. Verder trekt de klantenservice ook op niets want ze antwoorden niet eens op uw mails. Dus ik waarschuw iedereen pas op voor dat je een abonnement aangaat bij UGC! Ze mogen dringend iets doen aan hun klantenservice en ik vind dat ze beter moeten communiceren over het abonnement! Ik vind het een spijtige zaak want ik als student ging graag naar de bioscoop! Na dit weet ik niet meer of ik ooit nog een voet binnen zet bij UGC!

Afgesloten

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 4 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform