Terug

Overlast

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. B.

Naar: UGC Belgium

09/10/2025

Beste UGC Antwerpen, Ik heb jullie reeds meerdere malen telefonisch, via mail en de app proberen te contacteren en wacht al 4 weken op antwoord. Ik wens hierbij een ernstige klacht in te dienen over de ervaring tijdens recente filmvoorstellingen in uw cinema. De overlast in de zalen is onaanvaardbaar en gaat veel verder dan enkel praten of gsm-gebruik. Er zijn herhaaldelijk situaties waarin: • Jongeren luid roepend door de zaal lopen, • Stoelen worden beklommen, • Foto’s worden genomen met flits, • Voorwerpen voor het scherm worden gegooid, • Eten dat rondgegooid word door jongeren. De hele zaal wordt voortdurend verstoord door dit gedrag. Dit maakt het onmogelijk om rustig en ongestoord van een film te genieten. Wat dit nog erger maakt, is dat er geen enkel systeem bestaat om dit probleem snel en discreet te melden. De enige “oplossing” is de zaal verlaten, twee verdiepingen lager naar de balie gaan, en zelf iemand zoeken. Dat betekent dat ik een aanzienlijk stuk van mijn film mis én verplicht word om zelf de rol van security op mij te nemen. Dit is absoluut niet wat ik van een bioscoopbezoek verwacht. Als betalende klant verwacht ik een veilige en respectvolle filmervaring. Daarom vraag ik concreet: 1. Hoe gaat UGC Antwerpen deze problematiek erkennen en aanpakken? 2. Welke directe maatregelen worden genomen om overlast zoals roepen, rondrennen en gooien van voorwerpen onmiddellijk aan te pakken? 3. Komt er een discreet meldingssysteem vanuit de zaal (bv. via app, QR-code of knop in de zaal) zodat bezoekers niet gedwongen worden hun film te verlaten? 4. Wordt er gezorgd voor zichtbaar toezicht en regelmatige zaalcontroles tijdens voorstellingen? Op dit moment zijn jullie in gebreke wat betreft jullie overeenkomst met mij (unlimited abonnement) aangezien ik niet ongestoord van mijn abonnement kan genieten. Ik verwacht een duidelijke en serieuze respons, inclusief concrete actiepunten, zodat ik in de toekomst weer zonder storingen en frustraties een film bij UGC kan bekijken.

Berichten (1)

A. B.

Naar: UGC Belgium

12/11/2025

Beste, Aangezien ik na meer dan een maand nog steeds geen enkel antwoord heb ontvangen op mijn eerdere klachten, stel ik vast dat UGC weigert om op enige manier verantwoordelijkheid te nemen of actie te ondernemen. Ondertussen is het blijvend onmogelijk om normaal gebruik te maken van mijn abonnement, gezien de aanhoudende overlast in de zalen en het volledig gebrek aan opvolging of klantenservice. Daarom eis ik dat mijn UGC Unlimited-abonnement onmiddellijk en kosteloos wordt stopgezet. Jullie schieten duidelijk tekort in het leveren van de dienst waarvoor ik betaal, en ik wens dan ook geen verdere betalingen te doen voor een product dat niet voldoet aan de basisverwachtingen. Ik verwacht een bevestiging van de stopzetting, evenals een schriftelijke bevestiging dat er geen bijkomende kosten of vergoedingen meer worden aangerekend.

Bemiddeling door Testaankoop 22 november 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform