Terug

Tickets ingehouden wegens ziekte

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. A.

Naar: UGC Belgium

11/04/2022

BesteEen aantal weken geleden reserveerde ik een filmvoorstelling van Sonic 2 in UGC Antwerpen voor 6 personen (2 volwassenen en 4 kinderen)Mijn zoon is helaas de dag van de voorstelling ziek geworden met hoge koorts en futloosheid waardoor hij de hele dag heeft moeten liggen. Het was onmogelijk met hem op dat manier te gaan, terwijl deze voorstelling speciaal voor hem is geboekt omdat hij al een jaar erop wachtte. We hebben ook geboekt op de releasedatum (30/03/2022) De voorstelling was om 13u30 uur en ik heb rond 10 uur de klantendienst gebeld en de situatie uitgelegd, ze verwezen me naar UGC Antwerpen zelf en zeiden niets te kunnen doen, dus heb UGC Antwerpen gebeld, zij verwezen me dan terug naar de klantendienst. Ten slotte vroeg ik ten minste met een verantwoordelijke te spreken of iemand die me verder kan helpen. Een medewerker genaamd Michael sprak me aan en zei een dag voor de datum van aankomst hen terug te bellen en de situatie opnieuw uit te leggen en nog een poging te doen om te vragen of wij de film kunnen zien, zo kunnen ze zien dat we de tickets niet hebben gebruikt zei hij. Ik zei of een mail versturen nodig is, hij zei van niet. Die dag heb ik mijn zoon verzorgd en naar de dokter geweest, volgende dag was hij steeds ziek en ik voelde me niet overtuigd en heb dus een mail verstuurd en alles uitgelegd wat hierboven staat. Ik vroeg geen terugbetaling, maar een compensatie om een andere dag te mogen komen wegens ziekte, kan ook aantonen met een doktersbrief zei ik indien nodig. Op mijn mail krijg ik een paar uur later een mail dat ze met grote spijt mijn tickets niet kunnen wijzigen of annuleren en verwezen naar hun voorwaarden. Ik las hun voorwaarden, ze geven dus geen compensatie voor zieke mensen! Wat als ik een boeking had gedaan voor 10 of 20 personen en ik ben ziek? Ben ik dan ook mijn geld kwijt? Dit vond ik wettelijk niet correct en heb dit ook aan hen gemaild. Kinepolis biedt ten minste een compensatie voor zieke mensen op voorwaarde dat de voorstelling nog niet begonnen is. Ik kan mijn tijdstippen van gesprekken ook aantonen dat ik voor de voorstelling aantal keren heb gebeld. Maar verwacht nu ten minste een terugbetaling! Mijn zoon heeft geen geduld meer dus ga een voorstelling boeken bij de Kinepolis.Ze mogen ook een uitleg geven van de wetten waarop ze zich baseren om het recht op zieke mensen van aangekochte tickets af te nemen van de consument!Ik dank u alvast voor uw antwoord en assistentie.Vriendelijke groeten

Berichten (3)

H. A.

Naar: UGC Belgium

05/05/2022

BesteNog steeds heb ik geen antwoord op mijn klacht/melding. Zou u deze vriendelijk willen nakijken en me een antwoord bezorgen, a.u.b.? Ik ben mijn geld kwijt, graag wil ik een terugbetaling of ten minste een compensatie dat we een andere dag kunnen komen kijken. Mijn zoon vond de film geweldig dus hij zou het niet erg vinden om nog eens te komen zien..MvgHatice

UGC Belgium

Naar: H. A.

06/05/2022

DATA NOT AVAILABLE

H. A.

Naar: UGC Belgium

23/05/2022

Dit is onacceptabel, dit is geen evenement of een concert maar een filmvoorstelling en zou bij ziekte toch gecompenseerd moeten kunnen. Een film blijft op zijn plaats en kan elke dag op verschillende tijdstippen bekeken worden. Ik stel jullie ten zeerste voor om jullie procedures te herbekijken, want op dit manier zullen jullie alleen maar klachten binnen krijgen. Jullie mogen gerust zijn dat ik jullie vanaf nu aan NIEMAND zal aanbevelen om te gaan, en dat doe ik niet uit tegenmaatregeling, maar meer om jullie procedures die me verbazen. Een mens kan op elk moment ziek worden en zou het recht moeten hebben voor een compensatie, ten minste als die een melding doet voor de voorstelling!Wat is voor jullie wel een uitzondering waarvan jullie het betaald bedrag terugbetalen of een compensatie geven?Graag jullie antwoord..Mvg


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform