BesteEen aantal weken geleden reserveerde ik een filmvoorstelling van Sonic 2 in UGC Antwerpen voor 6 personen (2 volwassenen en 4 kinderen)Mijn zoon is helaas de dag van de voorstelling ziek geworden met hoge koorts en futloosheid waardoor hij de hele dag heeft moeten liggen. Het was onmogelijk met hem op dat manier te gaan, terwijl deze voorstelling speciaal voor hem is geboekt omdat hij al een jaar erop wachtte. We hebben ook geboekt op de releasedatum (30/03/2022) De voorstelling was om 13u30 uur en ik heb rond 10 uur de klantendienst gebeld en de situatie uitgelegd, ze verwezen me naar UGC Antwerpen zelf en zeiden niets te kunnen doen, dus heb UGC Antwerpen gebeld, zij verwezen me dan terug naar de klantendienst. Ten slotte vroeg ik ten minste met een verantwoordelijke te spreken of iemand die me verder kan helpen. Een medewerker genaamd Michael sprak me aan en zei een dag voor de datum van aankomst hen terug te bellen en de situatie opnieuw uit te leggen en nog een poging te doen om te vragen of wij de film kunnen zien, zo kunnen ze zien dat we de tickets niet hebben gebruikt zei hij. Ik zei of een mail versturen nodig is, hij zei van niet. Die dag heb ik mijn zoon verzorgd en naar de dokter geweest, volgende dag was hij steeds ziek en ik voelde me niet overtuigd en heb dus een mail verstuurd en alles uitgelegd wat hierboven staat. Ik vroeg geen terugbetaling, maar een compensatie om een andere dag te mogen komen wegens ziekte, kan ook aantonen met een doktersbrief zei ik indien nodig. Op mijn mail krijg ik een paar uur later een mail dat ze met grote spijt mijn tickets niet kunnen wijzigen of annuleren en verwezen naar hun voorwaarden. Ik las hun voorwaarden, ze geven dus geen compensatie voor zieke mensen! Wat als ik een boeking had gedaan voor 10 of 20 personen en ik ben ziek? Ben ik dan ook mijn geld kwijt? Dit vond ik wettelijk niet correct en heb dit ook aan hen gemaild. Kinepolis biedt ten minste een compensatie voor zieke mensen op voorwaarde dat de voorstelling nog niet begonnen is. Ik kan mijn tijdstippen van gesprekken ook aantonen dat ik voor de voorstelling aantal keren heb gebeld. Maar verwacht nu ten minste een terugbetaling! Mijn zoon heeft geen geduld meer dus ga een voorstelling boeken bij de Kinepolis.Ze mogen ook een uitleg geven van de wetten waarop ze zich baseren om het recht op zieke mensen van aangekochte tickets af te nemen van de consument!Ik dank u alvast voor uw antwoord en assistentie.Vriendelijke groeten