Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 88
- Aantal klachten *
- 18
- Afgesloten klachten*
- 100%
- Antwoordratio*
- 18 dagen
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Onterecht aangeboden factuur
Omdat we van 2 auto’s naar 1 gingen wijzigden we ons contract (dat kon pas kort voor de vervaldag van het lopend contract alhoewel we onze auto al maanden eerder weg deden en vroegen om aanpassing) Toch werd het bedrag van de opgezegde polis nog van onze rekening gehaald + het bedrag voor de aangepaste polis. Ik belde hier al over met Touring op maandag 24/2/‘25 en toen werd me verzekerd dat het dadelijk zou doorgegeven worden aan de boekhouding. Het bedrag staat nog steeds niet op onze rekening. Ik mailde er nog over op 3/03/25 om te melden dat er nog niet werd teruggestort. Hierop kreeg ik nog geen reactie.
Weigering bijstand
Beste, Ik vraag uw bijstand in mijn geschil met Touring ivm. volgende feiten, zoals ik ze per mail op 20/2 aan Touring heb gemeld. ¨quote”Op 14 februari jl. de Ruisbroeksesteenweg In St-Pieters-Leeuw ben ik met mijn auto tegen een verhoogde boord van een bloembak gereden met een gesprongen en stukke band tot gevolg. Mijn voertuig was geïmmobiliseerd en ik had geen reserveband. Ik nam telefonisch contact met Touring voor hulp. Groot was mijn verbazing toen men mij meldde dat in mijn contract geen bijstand voor dit geval was voorzien en dat een takelwagen alleen kon ingeschakeld worden mits onmiddellijke voorafgaandelijke betaling ter plaatse (op straat !) van een bedrag van ongeveer 250 € !!. Men zou mij de nodige bankgegevens mailen. Ik wacht nog altijd. Ik verneem nu dat mijn Autoverzekering AG voorziet in gratis wegslepen van voertuig in geval van immobilisatie (clausule 411). En als kers op de taart dat de bijstandsprestaties worden toevertrouwd aan Touring NV !! Ik ben lid van Touring sinds meer dan 30 jaar en verkeerde altijd in de overtuiging dat ik ook bij een lekke of kapotte band zou geholpen worden. Ik stel trouwens vast dat deze optie tot in 2022 op de factuur werd vermeld. Ter verduidelijking : in 2022 had ik uitzonderlijk ook een Formule Go Europe besteld voor een reis met mijn kleinkinderen naar Duitsland. Uiteindelijk kon deze reis niet plaatsvinden wegens corona. Ik heb dat telefonisch verwittigd, met veel administratief geknoei bij Touring tot gevolg. Dit ongeval heeft mij veel stress bezorgd en veel geld gekost. U zal begrijpen waarom ik na al die jaren onze samenwerking opzeg.”unquote Op 20/2 kreeg ik van de Commercial Customer Experience Officer van Touring het volgende antwoord, waarmee ik het volledig oneens ben : Quote : Intussen werd uw dossier gecontroleerd en zien we inderdaad dat u een contract heeft 'Touring Go', maar zonder opties. Dit is onze kleinste formule. Met deze formule heeft u enkel recht op 2 interventies per jaar en een lokale sleping (= maximuim 20 km). Deze formule kan uitgebreid worden met de opties : hulp bij bandenproblemen, uitgebreide sleping en vervangwagen. Wanneer deze opties niet genomen werden dan wordt er inderdaad een extra betaling gevraagd voor een interventie. unquote Ik had uiteindelijk geen andere keuze dan beroep te doen op een onafhankelijke takeldienst, waarvoor ik cash 150 € heb betaald. Ik weet wel dat ik dit bedrag nooit zal terugkrijgen maar ik vind de argumenten van Touring bedrieglijk en hun houding alles behalve hulpvaardig. Ik was meer dan 30 jaar trouwe klant maar toch kreeg ik niet het minste voorstel om mij uit de nood te helpen. Touring Secours !!! Hierbij de mails die werden uitgewisseld. Ik zou uw mening op prijs stellen. Met dank en vriendelijke groet, Malou Van Gucht
Vergoeding verloren items
Dossier 2024BX400218 Tav Sergej Geachte Gelieve hierbij een formele ingebrekestelling te vinden m.b.t. onvoldoende terugkoppeling over mijn dossier (geopend op 8/9/2024 en issue met sleutels en documenten hangende sinds 27/9/2024) en voor het effectieve verlies van de sleutel van mijn moto en van de topcase en toolbox en het inschrijvingsbewijs van mijn moto. Ik verwacht hierbij een reactie binnen de week met de ten laste neming van alle kosten mbt vervanging van alle sleutels (motosleutel is een proximity sleutel die eveneens op de zijbakken past) alsook de papieren van mijn moto / nummerplaat … en alle kosten gerelateerd aan het verlies en vervanging van deze items. Motostilstand door hierdoor veroorzaakte langere doorlooptijd zal eveneens dienen vergoed te worden. In de laatste communicatie met de operationele dienst werd gesteld dat de lokale sleepdienst stelt dat het gele fluo zakje met mijn sleutels en documenten op de moto gelegd werd, terwijl de transporteur ontkent sleutels of documenten ontvangen te hebben. Mvg, Frank Caestecker
Verzekeringovereenkomst - Terugbetaling na opzeggen contract binnen herroepingstermijn
Op 28 augustus hebben wij via internet een verzekeringsovereenkomst met Touring aangegaan. Wij wouden graag op grond van de wet “herroepingsrecht van 14 dagen voor overeenkomsten op afstand” zoals in dit geval, het contract beëindigen op 31 augustus. Het contract zou pas ingaan op 1 september. Wij hebben echter van Touring vernomen dat zij ons dit herroepingsrecht willen ontzeggen omdat ze menen dat het om een verlenging van een bestaande overeenkomst gaat. Wij hadden reeds een contract afgesloten bij Touring het voorgaande jaar, maar er was nu sprake van een prijsstijging en wij zien dit als een wezenlijke wijziging van het contract, wat in onze ogen neerkomt op een nieuw contract. Na ons verzoek tot herroeping, hebben wij slechts één reactie ontvangen waarin zij ons verzoek afwijzen. Op onze latere berichten hebben wij geen verdere antwoorden meer ontvangen. Dit vinden wij hoogst onbevredigend en in strijd met de wettelijke verplichtingen en fatsoensnormen die bij klantcommunicatie horen. Wij hebben hen nogmaals vriendelijk verzocht om alsnog in te gaan op ons verzoek tot herroeping van de overeenkomst. Met de vermelding dat we indien we binnen 7 dagen geen schriftelijke bevestiging zouden ontvangen waarin ze akkoord gaan met de herroeping, wij ons genoodzaakt zien om juridische stappen te ondernemen om onze rechten te beschermen. Na 10 dagen hebben we nog steeds geen enkele communicatie van hen gezien. We hopen om via deze weg alsnog in contact te komen met Touring om dit op te lossen alvorens drastischere maatregelen te moeten aanwenden.
Woeker prijzen
Beste, Gisteravond stond ik in panne met mijn wagen en om direct geholpen te worden belde ik touring. Deze gaven me telefonisch 2 opties, ofwel kwam er eerst iemand ter plekke (199€) ofwel kon ik mijn wagen direct naar een garage laten takelen (164). Ik legde hun mijn probleem uit en dit kon ter plaatse niet opgelost worden dus koos ik ervoor om mijn wagen direct te laten takelen. Een uur na mijn oproep kwam er iemand maar geen takeldienst. Dus moest ik nog eens extra betalen, in totaal 364€. 4u na mijn oproep kwam er uiteindelijk een takelwagen, deze nam mijn wagen mee en ikzelf zou nog eens extra moeten betaald hebben voor een taxi om thuis te geraken. Echt wan praktijken. Ondertussen al een klachtmail gestuurd. Zou graag de 199€ terug krijgen omdat ik niet gevraagd had dat er eerst iemand ging komen kijken. Deze telefonische gesprekken zijn ook door hen opgenomen dus er is zeker bewijs. Heb 4 personen aan de lijn gehad en elk hadden ze een andere uitleg en ook op hun website vind je geen prijzen terug
Hulp nodig?
Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 18 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten