Terug

Weigering bijstand

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. V.

Naar: Touring

20/02/2025

Beste, Ik vraag uw bijstand in mijn geschil met Touring ivm. volgende feiten, zoals ik ze per mail op 20/2 aan Touring heb gemeld. ¨quote”Op 14 februari jl. de Ruisbroeksesteenweg In St-Pieters-Leeuw ben ik met mijn auto tegen een verhoogde boord van een bloembak gereden met een gesprongen en stukke band tot gevolg. Mijn voertuig was geïmmobiliseerd en ik had geen reserveband. Ik nam telefonisch contact met Touring voor hulp. Groot was mijn verbazing toen men mij meldde dat in mijn contract geen bijstand voor dit geval was voorzien en dat een takelwagen alleen kon ingeschakeld worden mits onmiddellijke voorafgaandelijke betaling ter plaatse (op straat !) van een bedrag van ongeveer 250 € !!. Men zou mij de nodige bankgegevens mailen. Ik wacht nog altijd. Ik verneem nu dat mijn Autoverzekering AG voorziet in gratis wegslepen van voertuig in geval van immobilisatie (clausule 411). En als kers op de taart dat de bijstandsprestaties worden toevertrouwd aan Touring NV !! Ik ben lid van Touring sinds meer dan 30 jaar en verkeerde altijd in de overtuiging dat ik ook bij een lekke of kapotte band zou geholpen worden. Ik stel trouwens vast dat deze optie tot in 2022 op de factuur werd vermeld. Ter verduidelijking : in 2022 had ik uitzonderlijk ook een Formule Go Europe besteld voor een reis met mijn kleinkinderen naar Duitsland. Uiteindelijk kon deze reis niet plaatsvinden wegens corona. Ik heb dat telefonisch verwittigd, met veel administratief geknoei bij Touring tot gevolg. Dit ongeval heeft mij veel stress bezorgd en veel geld gekost. U zal begrijpen waarom ik na al die jaren onze samenwerking opzeg.”unquote Op 20/2 kreeg ik van de Commercial Customer Experience Officer van Touring het volgende antwoord, waarmee ik het volledig oneens ben : Quote : Intussen werd uw dossier gecontroleerd en zien we inderdaad dat u een contract heeft 'Touring Go', maar zonder opties. Dit is onze kleinste formule. Met deze formule heeft u enkel recht op 2 interventies per jaar en een lokale sleping (= maximuim 20 km). Deze formule kan uitgebreid worden met de opties : hulp bij bandenproblemen, uitgebreide sleping en vervangwagen. Wanneer deze opties niet genomen werden dan wordt er inderdaad een extra betaling gevraagd voor een interventie. unquote Ik had uiteindelijk geen andere keuze dan beroep te doen op een onafhankelijke takeldienst, waarvoor ik cash 150 € heb betaald. Ik weet wel dat ik dit bedrag nooit zal terugkrijgen maar ik vind de argumenten van Touring bedrieglijk en hun houding alles behalve hulpvaardig. Ik was meer dan 30 jaar trouwe klant maar toch kreeg ik niet het minste voorstel om mij uit de nood te helpen. Touring Secours !!! Hierbij de mails die werden uitgewisseld. Ik zou uw mening op prijs stellen. Met dank en vriendelijke groet, Malou Van Gucht

Berichten (1)

Bemiddeling door Testaankoop 08 maart 2025

Touring

Naar: M. V.

02/04/2025

Geachte, Gelieve ons vooreerst te willen excuseren voor ons laattijdige antwoord. Zelf hebben we al op 26 februari 2025 een antwoord gestuurd naar Mevrouw Van Gucht. U kan dit antwoord onder deze mail lezen. Hopelijk heeft u hiermee voldoende informatie gekregen. Met vriendelijke groeten, Met vriendelijke groeten, RIA VAN NIEUWENHOVE COMMERCIAL CUSTOMER EXPERIENCE OFFICER TOURING Koning Albert II laan 4 Blv du Roi Albert II - BRUSSEL 1000 BRUXELLES T + 32 2 286 34 25 WWW.TOURING.BE Geachte Mevrouw Van Gucht, We hebben uw onderstaand bericht goed ontvangen en aandachtig gelezen. Intussen werd uw dossier gecontroleerd en zien we inderdaad dat u een contract heeft 'Touring Go', maar zonder opties. Dit is onze kleinste formule. Met deze formule heeft u enkel recht op 2 interventies per jaar en een lokale sleping (= maximuim 20 km). Deze formule kan uitgebreid worden met de opties : hulp bij bandenproblemen, uitgebreide sleping en vervangwagen. Wanneer deze opties niet genomen werden dan wordt er inderdaad een extra betaling gevraagd voor een interventie. U schrijft ook dat in uw autoverzekering bij AG het wegslepen bij immobilisatie wel inbegrepen is. Wanneer u het nummer van Touring belt voor een aanvraag, dan kunnen onze medewerkers enkel de klanten van Touring terugvinden. De Bijstandscentrale van AG moet via een ander nummer gebeld worden. Het spijt ons dat uw uw contract wil stopzetten. Dit kan echter alleen schriftelijk via het document op onze site : www.touring.be/contact. Daar vindt u het juiste document. of via aangetekend schrijven. Aarzel niet om ons opnieuw te contacteren indien u verdere vragen heeft. --------------------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform