Terug

Verzekeringovereenkomst - Terugbetaling na opzeggen contract binnen herroepingstermijn

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. V.

Naar: Touring

15/09/2024

Op 28 augustus hebben wij via internet een verzekeringsovereenkomst met Touring aangegaan. Wij wouden graag op grond van de wet “herroepingsrecht van 14 dagen voor overeenkomsten op afstand” zoals in dit geval, het contract beëindigen op 31 augustus. Het contract zou pas ingaan op 1 september. Wij hebben echter van Touring vernomen dat zij ons dit herroepingsrecht willen ontzeggen omdat ze menen dat het om een verlenging van een bestaande overeenkomst gaat. Wij hadden reeds een contract afgesloten bij Touring het voorgaande jaar, maar er was nu sprake van een prijsstijging en wij zien dit als een wezenlijke wijziging van het contract, wat in onze ogen neerkomt op een nieuw contract. Na ons verzoek tot herroeping, hebben wij slechts één reactie ontvangen waarin zij ons verzoek afwijzen. Op onze latere berichten hebben wij geen verdere antwoorden meer ontvangen. Dit vinden wij hoogst onbevredigend en in strijd met de wettelijke verplichtingen en fatsoensnormen die bij klantcommunicatie horen. Wij hebben hen nogmaals vriendelijk verzocht om alsnog in te gaan op ons verzoek tot herroeping van de overeenkomst. Met de vermelding dat we indien we binnen 7 dagen geen schriftelijke bevestiging zouden ontvangen waarin ze akkoord gaan met de herroeping, wij ons genoodzaakt zien om juridische stappen te ondernemen om onze rechten te beschermen. Na 10 dagen hebben we nog steeds geen enkele communicatie van hen gezien. We hopen om via deze weg alsnog in contact te komen met Touring om dit op te lossen alvorens drastischere maatregelen te moeten aanwenden.

Berichten (1)

Bemiddeling door Testaankoop 10 oktober 2024

Touring

Naar: E. V.

25/10/2024

Geachte mevrouw Van Besien Het spijt ons alvast niet eerder te hebben kunnen reageren op uw interpellatie via het klachtenplatform van Test Aankoop. Touring kende op operationeel vlak een bijzonder drukke zomer. Dit heeft helaas ook gevolgen gehad voor de administratieve diensten die momenteel nog steeds een belangrijke achterstand kennen in de behandeling van de vragen van de klanten. Excuses dus voor deze late reactie. Maar weet ook dat u met uw opmerkingen steeds terecht kunt op het departement Complaint van Touring (Email complaint@touring.be - T 02 286 34 25). Uw vraag tot annulering van uw contract en terugbetaling van de premie, werd intussen behandeld door onze klantendienst en kende een positieve uitkomst. Het contract werd geannuleerd. De premie van 114 € werd u begin oktober terugbetaald op uw rekening BE90 3771 1997 8832. Echter willen wij nog even verduidelijken dat de contracten van Touring verzekeringscontracten zijn die stilzwijgend worden verlengd op vervaldag.Het door u aangehaalde herroepingsrecht geldt niet meer wanneer het gaat over de hernieuwing van een bestaand contract. U bent het contract aangegaan op 01/09/2023. Op vervaldag 31/08/2024 werd het stilzwijgend verlengd. Met vriendelijke groeten STEPHANE VAN ACHTER COMMERCIAL CUSTOMER EXPERIENCE OFFICER TOURING KONING ALBERT II LAAN 4 B12 BOULEVARD DU ROI ALBERT II BRUSSEL 1000 BRUXELLES M COMPLAINT@TOURING.BE T + 32 (0)2 286 34 25 WWW.TOURING.BE --------------------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform