Op 28 augustus hebben wij via internet een verzekeringsovereenkomst met Touring aangegaan. Wij wouden graag op grond van de wet “herroepingsrecht van 14 dagen voor overeenkomsten op afstand” zoals in dit geval, het contract beëindigen op 31 augustus. Het contract zou pas ingaan op 1 september.
Wij hebben echter van Touring vernomen dat zij ons dit herroepingsrecht willen ontzeggen omdat ze menen dat het om een verlenging van een bestaande overeenkomst gaat. Wij hadden reeds een contract afgesloten bij Touring het voorgaande jaar, maar er was nu sprake van een prijsstijging en wij zien dit als een wezenlijke wijziging van het contract, wat in onze ogen neerkomt op een nieuw contract.
Na ons verzoek tot herroeping, hebben wij slechts één reactie ontvangen waarin zij ons verzoek afwijzen. Op onze latere berichten hebben wij geen verdere antwoorden meer ontvangen. Dit vinden wij hoogst onbevredigend en in strijd met de wettelijke verplichtingen en fatsoensnormen die bij klantcommunicatie horen.
Wij hebben hen nogmaals vriendelijk verzocht om alsnog in te gaan op ons verzoek tot herroeping van de overeenkomst. Met de vermelding dat we indien we binnen 7 dagen geen schriftelijke bevestiging zouden ontvangen waarin ze akkoord gaan met de herroeping, wij ons genoodzaakt zien om juridische stappen te ondernemen om onze rechten te beschermen.
Na 10 dagen hebben we nog steeds geen enkele communicatie van hen gezien. We hopen om via deze weg alsnog in contact te komen met Touring om dit op te lossen alvorens drastischere maatregelen te moeten aanwenden.