Meest recente klachten

C. S.
24/08/2023

Problemen met inplannen en leveren

Beste, Wij hebben een bed gekocht op 4/8/23 bij swiss sense. We hebben een bed gekozen die ons lag, ook mooi was en nog beter. 1 week levertermijn. Wij hebben de eerste week gewacht om in te plannen omdat wij zelf nog onze kamer moesten opzetten zodat ons bed er kon staan. Het bed was groter dan deze die we thuis staan hadden. Na die week hebben we telefonisch contact opgenomen met planningsdienst van swiss sense. Ons bed kon op 15/8 geleverd worden. Wij nog eens ter bevestiging gevraagd ( een feestdag in België) maar dit kon en we werden ingepland. 15/8 niemand te horen of te zien. Zelf maar opgebeld hoe het kwam dat wij ons bed niet gezien hebben vandaag? Wetende dat we ons oud bed uit elkaar gehaald hadden en buiten gezet hadden naast het tuinhuis voor naar de containerpark te gaan. Hun doodleuk antwoord was. Jullie zijn niet ingepland vandaag. Ik zeg hoe? Wij hebben telefonisch alles vastgelegd ( datum, uur en duur van gesprek opgezocht en meegedeeld). Onze excuses er moet iets fout gelopen zijn. Een bon van 50 euro maken ze zich er vanaf en een nieuwe leverdatum. 21/8 komen ze leveren. Ons bed maar terug in elkaar gestoken. Bevestigingsmail gekregen. Ons bed opnieuw helemaal uit elkaar gehaald en naar buiten gebracht. 2keer kunnen ze ons dit niet lappen dachten we. Dus steenvast van overtuigd dat ons bed geleverd ging worden die dag. 21/8 belt de koerier op. Binnen een halfuurtje bij jullie. 50 minuten later krijg ik telefoon dat het later gaat zijn de camion stond in panne. Ik bel u op hoelaat het zal zijn. Ik werk nachtdiensten op een intensieve dus ik moest eigenlijk in mijn bed kruipen voor goed te kunnen functioneren op mijn werk. Om 14u30 belde ik maar zelf want de tijd drong om te kunnen gaan slapen. Geen levering meer vandaag. Ik dacht laat mij dat dan weten dat ik een oplossing en een bed kan zoeken om in te slapen voor mijn nachtdienst. Dagen bellen wij al voor een nieuwe dag in te plannen. Tot op vandaag 24/8 kunnen ze nog niets inplannen omdat de camion het depot nog niet bereikt heeft. Wetende dat wij gevraagd hebben om ons bed zelf op te halen bij de camion die in panne stond ( max een halfuur van ons thuis) en we als antwoord kregen ‘de camion is al bijna terug in het depot’. Elke dag zeggen ze ‘ we gaan in spoed jullie inplannen vanaf we kunnen’, ‘we zullen je vandaag terugbellen’ en elke dag moeten we zelf bellen en hebben we nog geen leverdatum. Hoopten begin deze week op 26/8 maar aangezien we vanmorgen nog niet ingepland konden worden en ze ons vanmiddag ging terugbellen wat niet gebeurd is zal het niet 26/8 zijn. Wij krijgen steeds een bon van 50 euro. Maar sorry dit is niet genoeg. Wij hebben al uren aan tijd verloren ( bed uit elkaar halen, wachten op levering terwijl mijn man eigenlijk moest gaan werken. Ik heb 1 uur kunnen slapen voor mijn nachtdienst. Ik zou graag jullie eens zien werken met 1u slaap in de nacht en dan 12u werken. Wij willen ons bed zo snel mogelijk en een schadevergoeding. Dit is toch geen service. Wij laten het hier zeker niet bij.

Afgesloten
R. D.
21/08/2023

annulatie order Swiss Sense wegens ernstige gezondheidsproblemen

Goedemiddag, Op 30/7/2023 bestellen we bij Swiss Sense in Merksem een boxspring met toebehoren voor een bedrag van 5100 €, hierop moesten wij een voorschot van 2550 € betalen ( wat we zelf wel heel veel vonden maar die we toch maar betaald hebben)Op 10/8/2023 ( 13 dagen na de bestelling bij Swiss Sense) krijgen we het totaal onverwachte nieuws dat mijn echtgenoot kanker heeft met talrijke botmetastasen. Door de ernst van dit nieuws besluiten wij in verband met de onzekere tijden die ons te wachten staan dan ook de aankoop van het bed te annuleren. Ik heb hierop dezelfde dag nog contact met Swiss Sense Merksem opgenomen en de hele situatie telefonisch uitgelegd en gevraagd om de bestelling te annuleren en het voorschot terug te storten. Hierop antwoordde de dame dat ze dit moest bespreken met haar manager maar dat er waarschijnlijk wel een schadevergoeding moest betaald worden. Ze ging ons op de hoogte houden. Hierop heb ik tevens een mail gestuurd met de vraag om de bestelling te annuleren en ons voorschot terug te storten. Dit mits afhouding van de eventuele schadevergoeding indien dit nodig moest zijn. Wij hoopten evenwel op enig begrip en menselijkheid en dat we ons volledig voorschot zouden terugkrijgen. Ik heb bij de Mail die ik Swiss Sense gestuurd heb tevens het verslag van GZA van de vaststelling van kanker bij mijn echtgenoot bijgestuurd zodat ze konden zien dat het wel degelijk zeer ernstig is. Wij hebben dan telefoon terug gekregen dat ze begrip hadden voor de hele situatie maar dat we toch een schadevergoeding van 30% zouden moeten betalen volgens hun algemene verkoopsvoorwaarden. Dit kwam dus neer dat we 1430 € moesten laten vallen van ons reeds betaalde voorschot van 2550 € en dit voor een bed dat waarschijnlijk nog niet eens in productie was gegaan ( tijd tussen bestellen en annuleren was amper 13 dagen , leveringstermijn was pas voorzien voor oktober 2023). Wij zijn dan ook direct opzoek gegaan naar hun algemene voorwaarden, we hebben deze inderdaad terug gevonden in het kaftje‘ GEFELICITEERD MET UW AANKOOP’ dat we van hun hebben gekregen met daarin de kopie van onze orderbevestiging. Wij willen er ook op wijzen dat we dit kaftje pas hebben gekregen NADAT we de orderbevestiging hadden getekend, dus NADAT de bestelling van de boxspring reeds was gebeurd. Niemand heeft ons voor het tekenen van de order mondeling of schriftelijk op de hoogte gebracht van de algemene voorwaarden.Wij hadden , gezien de ernstige gezondheidsproblemen van mijn man, toch op iets of wat begrip en menselijkheid gehoopt van Swiss Sense maar helaas. Ondertussen hebben we inderdaad maar 1020 € van het door ons gestorte voorschot van 2550 € teruggekregen. Ik kan u foto's bezorgen van het kaftje, medische verslag van mijn echtgenoot en mail door mij verstuurd naar Swiss Sense met annulati indien dit nodig moest zijn.Menselijkheid en begrip is blijkbaar bij Swiss Sense een onbekend iets ????????Wij hopen dat er misschien , mits tussenkomst van u, toch nog een redelijke oplossing uit de bus komt.

Opgelost
C. C.
22/04/2022

Problemen met wisseling levering

Besterond te solden periode hebben mijn partner en ik een nieuwe matras bij Swiss sense aangekocht. Deze werd zoals afgesproken geleverd op 2 maart 2022 in de namiddag in plaats van de voormiddag. Dit kan ik nog verstaan dat er spelling op zit. Nu blijkt de matras wissel mogelijk te zijn binnen de 90 dagen indien deze niet goed zou zijn. Wij hebben 2 weken later toch toegegeven, op 16 maart 2022, dat de matras te klein is en hebben onmiddellijk gekozen voor een andere. Ondertussen probeert mijn partner een geschikte datum voor te stellen, daar er iemand thuis MOET zijn, maar Swiss sense levering en hapt hier niet op toe en blijft datums voorstellen waarop niemand van ons kan. Wij zijn wonende te Asse, maar werken beide te Bonheiden. Daar er een afspraak is en kans is om de matras te testen zijn ondertussen indien nodig te wisselen binnen de 90 dagen beginnen deze dagen toch wel in te kortn. Zeker als we nog eens zouden moeten wisselen.. Ondertussen zijn we tot de dag van vandaag nog steeds aan het wachten tot de matrassen kunnen geleverd worden.Startende 2 maart tot nu 22 april zijn er al 52 dagen verstreken. Als de levering volgende keer zo lang duurt slapen wij dus even letterlijk op de lattenbodem..Met vriendelijke groetC.

Afgesloten
G. G.
23/07/2021

Problemen met levering

Beste, We kochten op 25 mei 2021 bij Swiss*Sense te Aartselaar goederen en betaalden een voorschot van ca. 30%. De verkoper bevestigde ons en registreerde het eveneens op de bestelbon ordernummer 946581 de verwachte leverweek 21/2021. Dit werd dezelfde dag met E-Mail bevestigd. Wegens het ontbreken van een bericht contacteren we op 11 juni (week 23) Swiss*sense en wordt ons verteld dat we de komende dagen worden gecontacteerd voor de levering. Op 29 juni (week 24) wordt ons gemeld dat een deel van de bestelling in week 25 zal worden geleverd en we daarover zullen worden gecontacteerd. Via de klantendienst op de website vragen we naar de stand van zaken op 29/6, op 10/7 en op 19/07. Afgezien van een bevestiging dat we binnen de 3 werkdagen een reactie mogen verwachten blijft het oorverdovend stil. Op 23 juli (week 29 - dus 8 weken na de vooropgestelde leverweek) ontvangen we een nieuwe orderbevestiging waarin - zonder enig overleg of contact) tot onze verrassing een levertermijn voor week 34 wordt voorzien - 13 weken na de aanvankelijk aangegeven levertermijn.

Opgelost
I. A.
27/11/2020

Problemen met levering, klantenservice en terugbetaling

We hadden op 23 mei 2020 een bestelling geplaatst bij Swiss Sense voor een bed van het model Balans. Op 6 augustus geleverd, alleen ontbrak er een stuk dus spijtig genoeg kon het bed niet in elkaar gezet worden. We zullen het bestellen ... stuk zal 8 WEKEN LATER geleverd worden. 8 weken later ... NIETS gehoord van Swiss Sense. Laten we een belletje doen? Onze excuses, de leverancier van het stuk is FAILLIET en we zijn vergeten jullie te verwittigen.Okay, graag een terugbetaling want ik had geen vertrouwen meer in de service, en op dat moment was het 16/17 weken wachten op sommige modellen. Ik heb wel de lattenbodem behouden zodat we iets hadden om op te slapen. De terugbetaling is dan ook enkel de bedframe. Stukken van het bed opgehaald op 13 november => u heeft binnen de 10/14 dagen uw terugbetaling. 14 dagen later ... GEEN terugbetaling ... We zullen nog maar eens bellen? Owh ja, uw terugbetaling is goedgekeurd en deze zal binnen de 10/14 dagen op uw rekening staan. ... NOG EENS 10/14 dagen ... Het gaat hier over een bedrag van €690.Dit was me allemaal wat té hallucinant daarom dat ik uiteindelijk toch nog deze klacht indien, omdat ik vind dat dit soort van praktijken gevolgen moeten hebben.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform