Goedemiddag, Op 30/7/2023 bestellen we bij Swiss Sense in Merksem een boxspring met toebehoren voor een bedrag van 5100 €, hierop moesten wij een voorschot van 2550 € betalen ( wat we zelf wel heel veel vonden maar die we toch maar betaald hebben)Op 10/8/2023 ( 13 dagen na de bestelling bij Swiss Sense) krijgen we het totaal onverwachte nieuws dat mijn echtgenoot kanker heeft met talrijke botmetastasen. Door de ernst van dit nieuws besluiten wij in verband met de onzekere tijden die ons te wachten staan dan ook de aankoop van het bed te annuleren. Ik heb hierop dezelfde dag nog contact met Swiss Sense Merksem opgenomen en de hele situatie telefonisch uitgelegd en gevraagd om de bestelling te annuleren en het voorschot terug te storten. Hierop antwoordde de dame dat ze dit moest bespreken met haar manager maar dat er waarschijnlijk wel een schadevergoeding moest betaald worden. Ze ging ons op de hoogte houden. Hierop heb ik tevens een mail gestuurd met de vraag om de bestelling te annuleren en ons voorschot terug te storten. Dit mits afhouding van de eventuele schadevergoeding indien dit nodig moest zijn. Wij hoopten evenwel op enig begrip en menselijkheid en dat we ons volledig voorschot zouden terugkrijgen. Ik heb bij de Mail die ik Swiss Sense gestuurd heb tevens het verslag van GZA van de vaststelling van kanker bij mijn echtgenoot bijgestuurd zodat ze konden zien dat het wel degelijk zeer ernstig is. Wij hebben dan telefoon terug gekregen dat ze begrip hadden voor de hele situatie maar dat we toch een schadevergoeding van 30% zouden moeten betalen volgens hun algemene verkoopsvoorwaarden. Dit kwam dus neer dat we 1430 € moesten laten vallen van ons reeds betaalde voorschot van 2550 € en dit voor een bed dat waarschijnlijk nog niet eens in productie was gegaan ( tijd tussen bestellen en annuleren was amper 13 dagen , leveringstermijn was pas voorzien voor oktober 2023). Wij zijn dan ook direct opzoek gegaan naar hun algemene voorwaarden, we hebben deze inderdaad terug gevonden in het kaftje‘ GEFELICITEERD MET UW AANKOOP’ dat we van hun hebben gekregen met daarin de kopie van onze orderbevestiging. Wij willen er ook op wijzen dat we dit kaftje pas hebben gekregen NADAT we de orderbevestiging hadden getekend, dus NADAT de bestelling van de boxspring reeds was gebeurd. Niemand heeft ons voor het tekenen van de order mondeling of schriftelijk op de hoogte gebracht van de algemene voorwaarden.Wij hadden , gezien de ernstige gezondheidsproblemen van mijn man, toch op iets of wat begrip en menselijkheid gehoopt van Swiss Sense maar helaas. Ondertussen hebben we inderdaad maar 1020 € van het door ons gestorte voorschot van 2550 € teruggekregen. Ik kan u foto's bezorgen van het kaftje, medische verslag van mijn echtgenoot en mail door mij verstuurd naar Swiss Sense met annulati indien dit nodig moest zijn.Menselijkheid en begrip is blijkbaar bij Swiss Sense een onbekend iets ????????Wij hopen dat er misschien , mits tussenkomst van u, toch nog een redelijke oplossing uit de bus komt.