Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Retourneren boeken
Ik kocht de schoolboeken van mijn zoon bij studieshop.be . Onze zoon besliste dan om nog te veranderen van school 2 dagen na de start van het nieuwe schooljaar. De doos met boeken van de vorige school stond nog ongeopend op de tafel. Ik heb dan gebeld naar hun hoe ik dit beste oploste. Ik moest dan de doos openen en de retourbon eruit halen. Deze op doos plakken en terug sturen. De boeken voor de nieuwe school moest ik dan bestellen. Dus 2 aankopen van schoolboeken op dat moment . Ik kreeg na enkele weken dan een kredietnota dat ik maar 171€ ipv 229,40€ terug kreeg omdat er volgens hun 2 boeken ontbraken bij de retour. Ik kan met zekerheid zeggen dat dit zeker niet het geval was want doos werd enkel geopend voor de retourbon uit te halen. Na telefonisch contact met studieshop werd mij gezegd dat ik mijn levering maar had moeten controleren en dat ik verantwoordelijk was. Dit voelt als een groot onrecht en lijkt mij dat ze winst willen maken op hun retourneringen. Het enige wat hier niet klopt is dat hun administratie niet correct verloopt bij verzendingen. Ik kan mij hier als consument absoluut niet in vinden en hoop dat wij in België toch iets meer beschermt zijn tegen zulke wanpraktijken.
buitensporige prijzen en niet naleven van consumentenbescherminsgwet
We hebben vorig jaar studieboeken gehuurd om de prijs van de schoolboeken (voor ons voorlopig zo'n €1000/jaar voor 3 van 5 kids) enigszins te drukken. De staat waarin we de boeken ontvingen was eigenlijk niet OK, maar goed genoeg voor mijn zoon die ADHD heeft en zelf moeilijkheden heeft om materiaal te verzorgen. Ik was eigenlijk al opgelucht dat de boeken in niet al te beste staat waren. We betaalden zo'n 42% van de nieuwprijs voor de huur van boeken die dus duidelijk al jarenlang verhuurd werden, wat relatief duur is, maar goed. Na nog een jaar gebruik door mijn zoon, zijn de boeken echter helemaal niet meer in aanvaardbare staat. Ik heb dit laten weten aan studieshop en ben uiteraard bereid om deze te vergoeden. Tot mijn verbazing vragen zij maar liefst 85% van de nieuwprijs van het boek + €6 administratiekosten per boek. Rekening houdend met de reeds betaalde huurprijs die ze niet in mindering brengen gezien ik nu noodgedwongen moet kopen, betaal ik dus uiteindelijk zo'n 130%- 140% van de nieuwprijs, en dit voor een boek dat hoop en al (reeds voor het verhuur) nog 20% van de nieuwprijs waard was. Had ik dit geweten, dan had ik nooit huurboeken gekocht en meteen de optie koopboeken genomen. Naast deze uitzonderlijk hoge prijs, wat basically puur diefstal is maar wellicht nog wel wettelijk, hield Studieshop zich niet aan de consumentenbeschermingswetten die bepalen dat de algemene voorwaarden hierbij duidelijk vermeld dienen te worden. Bij andere prijzen die toelichting vergen of zaken waaraan voorwaarden zijn gekoppeld, verwijzen zij echter wel via een vraagteken naar deze voorwaarden hierbij zodat de klant geïnformeerd wordt. Enkel bij de huurboeken doet men dat niet. Aangezien zij dit bij andere zaken wel deden, is dit m.i. een bewuste zet. Ik ben ervan overtuigd dat heel wat ouders van kids met ADHD of slordige tieners (en zo zijn er héél wat) immers niet het risico zouden nemen om geplunderd te worden door huurboeken te nemen, wat voor Studieshop nog veel meer rendabel is dan koopboeken, temeer als men ze niet terug kan inleveren. Ik heb dit aangekaart, ze hebben zelfs toegegeven dat ze de voorwaarden beter zichtbaar hadden moeten maken zodat ze dat bij de andere zaken wel deden, maar daarmee was de kous af. Geen enkele vorm van tegemoetkoming, geen enkel redelijk voorstel, echt een schande gezien het feit dat ze al heel wat verdienen op school- en huurboeken op zich en bijkomend nog allerlei behandelings/ verwerkings-, administratie-, verzendings- en verzekeringskosten aanrekenen. Dan durven ze zelfs nog reclame maken dat ze hun uiterste best doen om schoolboeken voor ouders zo betaalbaar mogelijk te houden. Laat me niet lachen...
Boek niet leverbaar
Op 15 augustus heb ik mijn zoon zijn boeken besteld ordernummer 4389502 bij jullie op 3september kreeg ik een mail met klantennummer DKL431 dat het artikel 9990098641258 TGP PV menu voorbereiding restaurant (313) momenteel niet leverbaar is. tot heden heb ik deze ook nog niet in ontvangst mogen nemen. Naar meerdere keren gemaild geen antwoord ook telefonisch niet bereikbaar. Is deze nog leverbaar ? En wanneer?
lange levering
Beste, wij hebben een bestelling van boeken gedaan op 11/09 zoals de school had aanbevolen dit te doen (door omstandigheden zo laat). Tot op heden niets ontvangen wat heel vervelend is om te kunnen volgen in de klas. De bestelling staat al heel de tijd op status "wordt verwerkt". Gisteren kregen wij bericht dat er 1 of meerdere boeken niet op voorraad zijn. We kunnen niet nakijken over welke boeken het gaat. Contact openen met studieshop is onmogelijk. We zijn al 3 dagen aan het bellen maar niemand neemt op. Geprobeerd via watsapp en messenger zoals aanbevolen dan zenden ze een bericht dat ze niet beschikbaar zijn. Via mail ook getracht om contact op te nemen en daar wordt er ook geen reactie gegeven. Uiteindelijk moet je op voorhand betalen 6 boeken voor 185 euro wat niet mis is en moet je zorgen dat je iedere keer thuis bent want het wordt verzonden via post.nl. Ook al veel stress want pakken raken zoek. Als je kijkt op de facebookpagina zijn er heel wat klachten over deze shop. Kunnen jullie ons helpen aub? met vriendelijke groeten Debby De Bruyn bestelling 4461916
Levering niet op tijd
Beste Ik wil een klacht indienen tegen Studieshop en Postnl. Studieshop beloofde de boeken van mijn dochter te leveren voor de start van het schooljaar als je voor 15 juli bestelde. Ik bestelde op 3 juli. Ik kreeg op 30 augustus om 8h45 een mail van Postnl dat de boeken geleverd gingen worden diezelfde ochtend. Niemand was thuis, de boeken werden geleverd bij een bedrijf in Heusden, op 40 min fietsen. Hiermee was ik niet akkoord. Ik nam contact op met Studieshop en ze gingen de boeken opnieuw opsturen. Ze hebben deze week op 1 boek na de zending herhaald, maar opnieuw was leveren moeilijk. Ik kreeg deze zaterdagochtend bericht van Postnl dat er die namiddag ging geleverd worden. De boeken werden blijkbaar in de ochtend aan huis geleverd, er was niemand thuis, en de boeken werden teug in Heusden geleverd, op 40 min fietsen. Studieshop wenst met Postnl te werken maar dit bedrijf stuurt ofwel foute info over leveringen of te laat info en levert bij bedrijven die veel te ver liggen om een levering zelf op te halen. Ik woon vlakbij Gent St Pieters, er zijn daar postkantoren, ophaalpunten van andere postbedrijven, cubees van bpost... Kunnen jullie mee aandringen bij studieshop om: - mijn dochter codes te bezorgen van de boeken zodat zij minstens digitaal kan volgen - leveringen niet via postnl te laten verlopen maar via bpost? Ik betaalde een extra "comfort pack regeling" om zonder zorgen de boeken te verkrijgen voor mijn dochter en ik hoop dan dat zij op tijd haar boeken krijgt maar dat lukt dus niet. Zij heeft nu nog steeds geen boeken. In de laatste levering zitten ook zelfs niet al haar boeken. Ter info, het bestelnummer bij Studieshop is 4154946. Alvast bedankt.. Met vriendelijke groeten Tanja Vanhove
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten