Terug

Retourneren boeken

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. R.

Naar: studieshop

16/09/2025

Ik kocht de schoolboeken van mijn zoon bij studieshop.be . Onze zoon besliste dan om nog te veranderen van school 2 dagen na de start van het nieuwe schooljaar. De doos met boeken van de vorige school stond nog ongeopend op de tafel. Ik heb dan gebeld naar hun hoe ik dit beste oploste. Ik moest dan de doos openen en de retourbon eruit halen. Deze op doos plakken en terug sturen. De boeken voor de nieuwe school moest ik dan bestellen. Dus 2 aankopen van schoolboeken op dat moment . Ik kreeg na enkele weken dan een kredietnota dat ik maar 171€ ipv 229,40€ terug kreeg omdat er volgens hun 2 boeken ontbraken bij de retour. Ik kan met zekerheid zeggen dat dit zeker niet het geval was want doos werd enkel geopend voor de retourbon uit te halen. Na telefonisch contact met studieshop werd mij gezegd dat ik mijn levering maar had moeten controleren en dat ik verantwoordelijk was. Dit voelt als een groot onrecht en lijkt mij dat ze winst willen maken op hun retourneringen. Het enige wat hier niet klopt is dat hun administratie niet correct verloopt bij verzendingen. Ik kan mij hier als consument absoluut niet in vinden en hoop dat wij in België toch iets meer beschermt zijn tegen zulke wanpraktijken.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform