Beste
De klant heeft een verlening aangevraagd voor de inlevering van huurboeken.
Deze is geaccepteerd waardoor hij tijd had tot 31/10/2025.
De uiterste inleverdatum is weldegelijk gecommuniceerd, alsook werd dit aangegeven bij het afronden van het verlengformulier.
Verder hebben wij duidelijk gemaakt op welke manier de boeken ingeleverd worden.
Indien er iets niet duidelijk was, had de klant altijd de mogelijkheid om onze klantendienst te contacteren. Hiermee kon hij zich ook informeren. Hij contacteerde ons pas van zodra de termijn was verstreken.
Wij sturen inderdaad geen wekelijkse herinnering. Maar uiteindelijk blijft het de eindverantwoordelijkheid van de klant om de boeken op tijd in te leveren. De datum werd meermaals goed gecommuniceerd. Het is dan aan de klant om zich te houden aan deze einddatum.
Een schadefactuur bestaat bij ons uit 85% van de nieuwprijs per boek + eenmalig 5,70 euro per factuur. De huurprijs die je betaalt voor de boeken is omdat je de boeken voor een heel schooljaar gebruikt. Dit zijn geen strafbare feiten en de prijzen kan u telkens ook raadplegen op onze website.
Verder bevinden wij ons niet in een monopoliepositie en kan de klant ook bij andere leveranciers bestellen indien hij dit wenst.
Tot slot hebben wij dus geen strafbare feiten gepleegd en het consumentenrecht niet geschonden.
Met vriendelijke groeten
Team Studieshop.be
Waaslandlaan 8A3 bus 2 9160 Lokeren (België)
BTW: BE 06477 47 192
IBAN: BE26 3631 4921 4029
:www.studieshop.be