Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Aankoop onderdelen
Beste, Ik ben op zoek naar een onderdeel voor mij handbagage koffer Samsonite S Cure. Er is een wieltje dat moet vervangen worden. Ik heb de garantiekaart niet meer en in de koffer zelf vind ik geen productcode terug. Kan u mij toegang geven tot het onderdeel dat ik nodig heb aub? Ik heb ondertussen al verschillende keren geprobeerd om het voorziene formulier op de support&go website in te vullen. Ik krijg hier steeds een foutcode. Ik krijg op de website geen overzicht van de beschikbare wielen als ik mijn productcode niet meer heb. Er is verder ook geen enkele klantenservice waar ik terecht kan om te vragen hoe ik het wieltje kan bestellen dat ik nodig heb. Ik dacht dat Samsonite stond voor kwaliteit zowel bij de producten als bij klantenservice? Na een zoektocht van reeds 2 uur om het onderdeel te vinden, sta ik nog met lege handen. Ik zou graag het originele onderdeel aankopen. Nep onderdelen van Temu en van Aliexpress kan ik op 1 minuut terugvinden zonder veel moeite. Is dat dan de bedoeling van Samsonite? Vriendelijke groeten, Liesbeth Wouters +32476295120
rits kapot
Ik ben diep teleurgesteld in mijn recente ervaring met de klantenservice van Samsonite en de absurde reparatiekosten die zij rekenen.In 2017 kocht ik een Samsonite CHRONOLITE koffer voor €214, met de verwachting dat ik een duurzaam en hoogwaardig product had aangeschaft. Helaas raakte onlangs de rits van mijn koffer licht beschadigd. Aangezien Samsonite een 10-jarige garantie biedt en zichzelf profileert als een merk dat duurzaamheid hoog in het vaandel heeft staan, verwachtte ik dat de reparatie onder de garantie zou vallen.Tot mijn grote verbazing werd mij echter medegedeeld dat de reparatiekosten €160 zouden bedragen. Dit is ongeveer 75% van de oorspronkelijke aankoopprijs! Samsonite rechtvaardigde deze hoge kosten door te stellen dat de interne waarde van de koffer hoger is dan mijn aankoopprijs, wat absoluut niet relevant is voor de klant.Ik heb geprobeerd mijn zorgen kenbaar te maken aan de klantenservice, maar hun reacties waren verre van behulpzaam. Ze weigerden enige vorm van coulance te tonen, ondanks het feit dat zulke hoge reparatiekosten niet bijdragen aan een groenere samenleving en klanten ontmoedigen om hun producten te laten repareren. Dit staat haaks op hun bewering een milieubewust bedrijf te zijn.
Koffer stuk na 1x gebruik
BesteEind september bestelde ik voor de 1e keer een Samsonite koffer. Ik heb er voorheen nooit zoveel geld aan willen uitgeven omdat mijn vorige (veel goedkopere) koffer het prima deed en tientallen tripjes later nog steeds geen tekenen van slijtage vertoonde. Voor mijn citytrip eind oktober besloot ik toch voor een nieuw handbagage-model te gaan van Samsonite, nl. de airea spinner 55 strict sand storm. Na de terugvlucht merkte ik dat het stof van de koffer op de hoek al een scheur vertoonde tot op het onderliggend materiaal.De koffer heeft vermoedelijk ergens tegen geschuurd, maar ik verwacht dat het materiaal van Samsonite wel tegen een stootje kan, zeker voor die prijs. Een kapotte koffer na 1 citytrip? Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ik ben dus zacht uitgedrukt zeer teleurgesteld over de kwaliteit van de Samsonite koffers en zou er dan ook nooit meer een bestellen als hier geen positief gevolg aan gegeven wordt door een vervanging of terugbetaling van de koffer. Alvast bedankt.MvgI.I.
Garantie
De valies die ik twee jaar geleden kocht (20 januari 2018) is deze zomer (juli) stuk gegaan. Het betrof de ritsluiting waar er twee beentjes ontbraken. Omdat dit nog onder de garentieperiode viel werd deze opgestuurd naar de firma. Enkele tijd later kreeg ik te horen dat na een grondige inspectie gebleken is dat de beschadiging niet het gevolg is van een materiaal of fabricagefout maar eerder van een verkeerde behandeling. Daardoor draagt Samsonite niet de verantwoordelijkheid. Ik heb dan terug een mail gestuurd met de vraag waarop ze zich baseren dat ik de schade heb veroorzaakt. Als antwoord kreeg ik terug dezelfde uitleg met bijkomend commentaar dat ik waarschijnlijk iets te hard aan de rits getrokken heb !!! Ik heb al sinds 30 jaar valiezen van dit merk en behandel deze met de grootste zorg. Nog nooit is er een rits stuk gegaan uitgezonderd deze handbagage die ik voor mezelf gebruik die ook nog maar driemaal gebruikt is voor een citytrip naar Parijs van 2 dagen. Graag had ik jullie bijstand gekregen voor dit voorval.Dank bij voorbaatMet vriendelijke groetenGerda Mortelmans-Vanluyten
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten