Terug

rits kapot

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

Y. D.

Naar: SAMSONITE EUROPE

26/05/2024

Ik ben diep teleurgesteld in mijn recente ervaring met de klantenservice van Samsonite en de absurde reparatiekosten die zij rekenen.In 2017 kocht ik een Samsonite CHRONOLITE koffer voor €214, met de verwachting dat ik een duurzaam en hoogwaardig product had aangeschaft. Helaas raakte onlangs de rits van mijn koffer licht beschadigd. Aangezien Samsonite een 10-jarige garantie biedt en zichzelf profileert als een merk dat duurzaamheid hoog in het vaandel heeft staan, verwachtte ik dat de reparatie onder de garantie zou vallen.Tot mijn grote verbazing werd mij echter medegedeeld dat de reparatiekosten €160 zouden bedragen. Dit is ongeveer 75% van de oorspronkelijke aankoopprijs! Samsonite rechtvaardigde deze hoge kosten door te stellen dat de interne waarde van de koffer hoger is dan mijn aankoopprijs, wat absoluut niet relevant is voor de klant.Ik heb geprobeerd mijn zorgen kenbaar te maken aan de klantenservice, maar hun reacties waren verre van behulpzaam. Ze weigerden enige vorm van coulance te tonen, ondanks het feit dat zulke hoge reparatiekosten niet bijdragen aan een groenere samenleving en klanten ontmoedigen om hun producten te laten repareren. Dit staat haaks op hun bewering een milieubewust bedrijf te zijn.

Berichten (1)

Bemiddeling door Testaankoop 13 juni 2024

SAMSONITE EUROPE

Naar: Y. D.

26/06/2024

GoedemorgenBedankt voor uw bericht.Samsonite producten worden zorgvuldig getest om te garanderen dat de reisproducten waarop u vertrouwt voldoen aan de strengste standaarden. Als er een probleem optreedt met dit Samsonite product (het “Product”) en als het probleem toe te schrijven is aan productiefouten die verband houden met materiaal of de vervaardiging van het product, dan zal Samsonite het Product naar eigen goeddunken herstellen of vervangen in overeenstemming met de hierna vermelde algemene garantievoorwaarden.Elektrische en elektronische componenten, verbindingen, kabels, adapters en batterijen vallen niet onder de hierin beschreven garanties. Deze dekken enkel productiefouten en niet de schade die veroorzaakt wordt door verkeerd of onredelijk gebruik, verwaarlozing, ongevallen, afslijting, blootstelling aan extreme temperaturen, oplosmiddelen, zuren, water, normale slijtage of transportschade (bijvoorbeeld door luchtvaartmaatschappijen). Oppervlakkige esthetische schade zoals krassen, deuken, vlekken, kleurveranderingen of andere niet-functionele veranderingen in het uitzicht van het Product zijn ook uitgesloten.Na inspectie van de koffer in ons reparatiecentrum, moeten wij oordelen dat deze schade slijtage is (Leeftijd van de koffer bedraagt 7 jaar) , daardoor wordt deze koffer niet gedekt onder onze garantievoorwaarden.Doordat wij in het kader van duurzaamheid aan de klant een oplossing proberen aan te bieden kunnen wij deze koffer herstellen tegen betaling. De reden waarom de kostprijs van deze herstelling hoger ligt is doordat dit een zeer arbeidsintensieve herstelling betreft.Indien de klant akkoord gaat met de kostprijs van de herstelling, zullen wij de koffer herstellen. (Dit is een vrijblijvende offerte)Met vriendelijke groeten,Christof--------------------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform