Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Ingebrekestelling
Meerdere interventies aan CV en sanitair WW ketel zonder de gewenste oplossing. De oplossing zelf gevonden, het betrof een onderdeel van +/- 20 €
Dezelfde problemen na zogezegd herstel
Reeds meerdere malen is de toevoer van warm water vanuit mijn Calora Oil Tower 2018 dichtgeslibd. Niettegenstaande definitieve oplossingen, althans volgens de constructeur (zie ook ref:_00D3X1tm5n._5003X2IWMk0:ref), heeft het probleem (dichtslibben door corrosie) zich terug gesteld jongstleden. Dit is nu de derde maal in 5 jaar tijd. De installateur heeft uiteindelijk een niet standaard flexibel EPDM geplaatst in plaats van de aangetaste koperen buis om zo tijdelijk een oplossing aan te bieden. Ik wens dan ook niet alleen een terugbetaling van de herstelfactuur maar ook een vervanging van de warm water boiler, sinds aanvang de oorzaak van alle problemen wegens een constructie fout.
Remeha etwist app werkt niet
Beste, Ik heb een Remeha etwist thermostaat gekocht maar de bijhorende app werkt helemaal niet. Na wat onderzoek op internet, vind ik al reviews van in april 2021 die net hetzelfde melden. Uitleg van Remeha: serverproblemen. Op een jaar tijd is er nog steeds geen verbetering.Waarom werkt de app niet?Wat onderneemt u om te herstellen?Reviews, zie bij de app in Play Store of bijv.:https://tweakers.net/pricewatch/617199/remeha-etwist/reviews/e
verborgen gebreken bij aankoop
in april 2018 werd de warmtepomp Remeha Eria Tower E 8 Kw Monofasig in werking gesteld door uw diensten na installatie door de loodgieter. Ik heb vanaf het begin de volgende foutmeldingen regelmatig gehad: E02.24 en H06.01. Men is dit correct komen repareren onder de garantie. Men leerde me ook hoe ik de warmtepomp zelf kon heropstarten (aan en uitzetten electriciteit) als ik een foutmelding kreeg. In dec 2021 kreeg ik de warmtepomp niet meer in gang en kreeg ik eerst de ene foutmelding weer en de loodgieter heeft dit gerepareerd omdat de Remeha diensten mij niet snel konden helpen. Ik heb dan na lang zoeken een loodgieter gevonden die bekend was met Remeha warmtepompen. Remeha had mij enkele contacten doorgestuurd maar geen van deze bedrijven werkte met Remeha warmtepompen.Daarna kreeg ik de andere foutmelding weer. De loodgieters van Bracqalain konden dit niet repareren en contacteerden uw diensten. Men belde me dan op vanuit Remeha om te testen of het aan en uitzetten van de electriciteit (de oude truuk die men mij eerder had getoond) een oplossing zou bieden. Dat was niet zo. Ik hoorde dan niets meer van jullie. Na aandringen door de loodgieter is iemand van Remeha gekomen. De printplaat bleek kapot en dat zou aan de compressor liggen die eveneens kapot is. De printplaat is ondertussen vervangen. De compressor zou de 14de januari vervangen worden. Ik heb na lang aandringen over de kostprijs/garantie de melding gekregen dat de garantie verstreken is en dat ik dat zelf zou moeten betalen. Ik vroeg om iemand te spreken hierover en dat kon niet. Ik vroeg om dit toch te melden. Ik heb niemand gehoord. Ik heb een klacht ingediend via het contactformulier bij de marketing en communicatiedienst van Remeha en gemeld dat ik het hier niet zou bij laten. Ik heb niets gehoord behalve dat men mijn negatieve commentaren op facebook verwijderd heeft. Ik zit momenteel 5 weken zonder verwarming en warm water met een kind van 9 jaar. Beste Remeha: ik heb vanaf het begin dezelfde foutmelding gekregen en dit keer is de buitenunit helemaal kapot. De garantie mag dan verstreken zijn, maar er zijn duidelijk gebreken die vanaf het begin gemeld zijn. Verborgen gebreken bij aankoop heet dat. De kostprijs van het toestel was trouwens 7425 euro excl btw en excl installatie en andere aansluitingsmateriaal. Je zou iets meer service mogen verwachten als consument voor een product van die prijs. Ik kijk uit naar jullie reactie.
NIET-WERKENDE water/verwarmingsketel: technieker komt niet langs zonder verwittiging na afspraak
Beste, Onze combi-ketel (water + verwarming) van Remeha (Tzerra M 35/40c plus) is nieuw (0.5 jaar oud) en geeft een storing. Op 23 september is dit aan Remeha gemeld. Op dit moment hebben we geen verwarming of warm water meer. Vroegste afspraak was 4 oktober. De maximale buitentemperaturen tussen 23 september en 4 oktober schommelden rond de 12 graden Celsius. Tijdstip van interventie (zelfs dagdeel) kon niet worden meegedeeld. Ik heb een hele dag verlof moeten nemen om beschikbaar te zijn, mijn job laat het niet toe flexibel te werken. Ik heb Remeha die dag 3 x gecontacteerd om te vragen of de technieker nog ging langskomen, omdat ik me zorgde maakte aangezien het al namiddag was. Eerste keer (13:16H) kreeg ik te horen dat de technieker spoedig ging langskomen, hij zou onderweg zijn. Tweede keer (16:38H) kreeg ik te horen dat de technieker me ging terugbellen. Derde keer (17:14H) was het kantoor gesloten en kreeg ik een callcenter aan de lijn dat me vertelde dat ik maandag maar eens moest terugbellen, het weekend was begonnen. Een andere optie was een online formulier invullen voor een nieuwe afspraak. Ik bel naar Remeha Nederland (17:22H) om te vragen of ze me daar kunnen verderhelpen. Dit kantoor is nog wel open. Tevergeefs, hoewel we slechts op 20 minuten van Nederland wonen, kan Remeha Nederland geen interventies in Belgie doen, zelfs niet in noodgevallen. Conclusie: hele dag thuis geweest en de technieker laat het na me zelfs in te lichten over het feit dat hij niet langskomt. Gevolg: weer een weekend zonder warm water of verwarming bij temperaturen rond de 10 graden Celsius.Maandagochtend, 7 oktober, hoop ik natuurlijk op een telefoon van Remeha of de technieker om zich 1) te verontschuldigen, 2) een nieuwe afspraak te maken zo spoedig mogelijk. Maar niets is minder waar, geen bericht van Remeha. Ik besluit zelf te bellen, want we zitten namelijk al sinds 23 september zonder verwarming en warm water. De mevrouw van de planning wil me opnieuw een afspraak geven. Voorrang kan ik niet krijgen, de agenda zit namelijk overvol. Mensen die dus eerst na mij in de rij stonden, staan plots voor mij in de rij. Ik mag achteraan weer aanschuiven. Eerstvolgende gaatje in de planning is 10 oktober. Ik probeer de dame uit te leggen dat we zonder warm water EN verwarming zitten sinds 23 september, maar dit is nog wel even te verdragen volgens haar. Andere mensen gaan voor. Het feit dat de technieker vrijdag niets heeft laten weten is volgens haar een jammerlijk misverstand. Ik vraag haar een schriftelijk bevestiging (via mail) op te maken dat de technieker donderdag zal langskomen. Dit doet ze niet. Ik kan zelfs niet donderdag als eerste op de planning komen te staan, dus als de eerdere afspraken uitlopen, kan het weer zijn dat ik geen technieker aan de deur zie. Dit begint een eindeloos verhaal te worden. Momenteel is er geen oplossing. Vriendelijke groeten,
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten