Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Geen koeling en geen verwarming
Geachte mevrouw/heer, Op do 15 mei 2025 is er door uw onderneming een nieuwe circulatiepomp geplaatst (de vorige was een jaar eerder geplaatst). We merkten dezelfde avond dat de verwarming niet werkte op vrijdag 16 mei zijn 2 andere werknemers van jullie firma langs geweest om dit te 'herstellen'. Toen werkte de verwarming. Nadien hebben we gemerkt dat de koeling niet meer werkte. Meermaals was er telefonisch contact en 2 klachtenformulieren zijn verstuurd. We hebben tevens gevraagd naar gratis interventie. De volledige zomer heeft het koelingssysteem niet gewerkt. Deze morgen wil ik de verwarming aanleggen en dit lukt niet. Momenteel hebben we helemaal niets. We wonen hier inmiddels sinds maart 2023. Dit verwarmingssysteem was door de vorige eigenaar geïnstalleerd in 2022. Sinds we hier ingetrokken zijn hebben we reeds heel wat kosten gehad aan die verwarming. We willen enkel dat dit degelijk en vakkundig wordt aangepakt en dat we niet voortdurend extra kosten hebben. Echter, ik stel vast dat jullie interventies geen resultaat opleveren. Ik verzoek u alsnog onverwijld de veroorzaakte schade te willen herstellen of te laten herstellen op uw kosten. Zodanig dat we opnieuw verwarming en koeling hebben. Gelieve te willen reageren binnen de 4 dagen om afspraak te maken om dit praktisch uit te werken. Bij gebreke hieraan, zal ik verdere stappen ondernemen om mijn rechten te vrijwaren. Met vriendelijke groet, C Mahieu
Ingebrekestelling
Meerdere interventies aan CV en sanitair WW ketel zonder de gewenste oplossing. De oplossing zelf gevonden, het betrof een onderdeel van +/- 20 €
Dezelfde problemen na zogezegd herstel
Reeds meerdere malen is de toevoer van warm water vanuit mijn Calora Oil Tower 2018 dichtgeslibd. Niettegenstaande definitieve oplossingen, althans volgens de constructeur (zie ook ref:_00D3X1tm5n._5003X2IWMk0:ref), heeft het probleem (dichtslibben door corrosie) zich terug gesteld jongstleden. Dit is nu de derde maal in 5 jaar tijd. De installateur heeft uiteindelijk een niet standaard flexibel EPDM geplaatst in plaats van de aangetaste koperen buis om zo tijdelijk een oplossing aan te bieden. Ik wens dan ook niet alleen een terugbetaling van de herstelfactuur maar ook een vervanging van de warm water boiler, sinds aanvang de oorzaak van alle problemen wegens een constructie fout.
Remeha etwist app werkt niet
Beste, Ik heb een Remeha etwist thermostaat gekocht maar de bijhorende app werkt helemaal niet. Na wat onderzoek op internet, vind ik al reviews van in april 2021 die net hetzelfde melden. Uitleg van Remeha: serverproblemen. Op een jaar tijd is er nog steeds geen verbetering.Waarom werkt de app niet?Wat onderneemt u om te herstellen?Reviews, zie bij de app in Play Store of bijv.:https://tweakers.net/pricewatch/617199/remeha-etwist/reviews/e
verborgen gebreken bij aankoop
in april 2018 werd de warmtepomp Remeha Eria Tower E 8 Kw Monofasig in werking gesteld door uw diensten na installatie door de loodgieter. Ik heb vanaf het begin de volgende foutmeldingen regelmatig gehad: E02.24 en H06.01. Men is dit correct komen repareren onder de garantie. Men leerde me ook hoe ik de warmtepomp zelf kon heropstarten (aan en uitzetten electriciteit) als ik een foutmelding kreeg. In dec 2021 kreeg ik de warmtepomp niet meer in gang en kreeg ik eerst de ene foutmelding weer en de loodgieter heeft dit gerepareerd omdat de Remeha diensten mij niet snel konden helpen. Ik heb dan na lang zoeken een loodgieter gevonden die bekend was met Remeha warmtepompen. Remeha had mij enkele contacten doorgestuurd maar geen van deze bedrijven werkte met Remeha warmtepompen.Daarna kreeg ik de andere foutmelding weer. De loodgieters van Bracqalain konden dit niet repareren en contacteerden uw diensten. Men belde me dan op vanuit Remeha om te testen of het aan en uitzetten van de electriciteit (de oude truuk die men mij eerder had getoond) een oplossing zou bieden. Dat was niet zo. Ik hoorde dan niets meer van jullie. Na aandringen door de loodgieter is iemand van Remeha gekomen. De printplaat bleek kapot en dat zou aan de compressor liggen die eveneens kapot is. De printplaat is ondertussen vervangen. De compressor zou de 14de januari vervangen worden. Ik heb na lang aandringen over de kostprijs/garantie de melding gekregen dat de garantie verstreken is en dat ik dat zelf zou moeten betalen. Ik vroeg om iemand te spreken hierover en dat kon niet. Ik vroeg om dit toch te melden. Ik heb niemand gehoord. Ik heb een klacht ingediend via het contactformulier bij de marketing en communicatiedienst van Remeha en gemeld dat ik het hier niet zou bij laten. Ik heb niets gehoord behalve dat men mijn negatieve commentaren op facebook verwijderd heeft. Ik zit momenteel 5 weken zonder verwarming en warm water met een kind van 9 jaar. Beste Remeha: ik heb vanaf het begin dezelfde foutmelding gekregen en dit keer is de buitenunit helemaal kapot. De garantie mag dan verstreken zijn, maar er zijn duidelijk gebreken die vanaf het begin gemeld zijn. Verborgen gebreken bij aankoop heet dat. De kostprijs van het toestel was trouwens 7425 euro excl btw en excl installatie en andere aansluitingsmateriaal. Je zou iets meer service mogen verwachten als consument voor een product van die prijs. Ik kijk uit naar jullie reactie.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten