Klacht
J. D.
Naar: Remeha
Meerdere interventies aan CV en sanitair WW ketel zonder de gewenste oplossing. De oplossing zelf gevonden, het betrof een onderdeel van +/- 20 €
Berichten (2)
Remeha
Naar: J. D.
Verstuurd vanaf mijn iPhone Begin doorgestuurd bericht: Van: JORIS DE VOLDER joris.devolder@hotmail.be Datum: 10 december 2024 om 18:39:47 CET Aan: Vanessa Wellens Vanessa.Wellens@remeha.be Kopie: klachten@notify.test-aankoop.be Onderwerp: Antw: Ingebrekestelling Beste, Vwb de debietwatermeting (zie foto en video) komt er 7,5 l/min uit de douche, ruimschoots voldoende. Er kan door de terugslagklep in de cartridge nooit water terug van de kraan naar de ketel. Jullie beweringen houden dus op geen enkele manier stand. Mvg, de Volder Joris Verstuurd vanaf mijn iPhone Op 10 dec 2024 om 15:59 heeft JORIS DE VOLDER joris.devolder@hotmail.be het volgende geschreven: Beste, De tapwatercartridge zat niet verstopt maar een deel van het wieltje was gebroken waardoor er sporadisch niet voldoende omwentelingen konden gemaakt worden. En welke facturen zou ik dan nog wel moeten betalen? Mvg, de Volder Joris Verstuurd vanaf mijn iPhone Op 10 dec 2024 om 15:52 heeft Vanessa Wellens Vanessa.Wellens@remeha.be het volgende geschreven: Beste, Uw dossier intern besproken en onderstaand besluit is genomen : “Onze technieker Erick deed een debietmeting op 2 sanitaire kranen, de ene was goed de andere niet. Dit wijst erop dat de cartridge toen een goede werking had. Weliswaar kunnen er door sanitaire herstellingswerken (zoals voorbeeld een kraan vervangen), kalk deeltjes loskomen die de cartridge blokkeren. Dus als de cartridge effectief geblokkeerd zat, dan was dit door kalkdeeltjes, welke kunnen loskomen bij het vervangen van een kraan” Wij vragen u de openstaande facturen te betalen. Met vriendelijke groeten, Cordialement, Best regards, Vanessa Wellens Service desk administrator Remeha nv - Koralenhoeve 10 - B-2160 Wommelgem T +32 (0)78 15 11 35 F +32 (0)3 354 54 30 E service@remeha.be I www.remeha.be Van: JORIS DE VOLDER joris.devolder@hotmail.be Verzonden: maandag 9 december 2024 09:05 Aan: Vanessa Wellens Vanessa.Wellens@remeha.be Onderwerp: Re: Ingebrekestelling Beste, Zoals u beweerd bevond het probleem zich niet aan de kraan maar aan de tapwatercartridge. 2 nieuwe douchekranen, nieuwe slangen en douchekop hebben het probleem niet verholpen. Daarin bevindt zich een onderdeel dat bij doorstroming een Beste, Zoals u beweerd bevond het probleem zich niet aan de kraan maar aan de tapwatercartridge. 2 nieuwe douchekranen, nieuwe slangen en douchekop hebben het probleem niet verholpen. Daarin bevindt zich een onderdeel dat bij doorstroming een signaal geeft naar de installatie dat er water doorstroomt, dat onderdeel was stuk (stukje gescheurd waardoor er teveel frictie is tussen het wieltje en de behuizing van het wieltje) waardoor er niet voldoende omwentelingen gebeurden met als gevolg dat de ketel niet aanslaat, dit gebeurde sporadisch. Hierdoor sloeg de ketel soms wel aan en soms niet. Uw technieker heeft nagelaten om dit te onderzoeken en wel 3x. Vandaar de ingebrekestelling. Test aankoop zal mijn belangen behartigen. Ik neem deze week nog contact op met het hoofdkantoor in Apeldoorn om daar verhaal te halen. Mvg, de Volder Joris Verstuurd vanaf mijn iPhone Op 9 dec 2024 om 08:28 heeft Vanessa Wellens Vanessa.Wellens@remeha.be het volgende geschreven: Beste, Zoals reeds in mijn vorige mail aangegeven, werd er correct gefactureerd. Wij hebben 3 interventies uitgevoerd en er werd maar 1 keer transport, 2 gepresteerde werkuren en 1 wisselstuk gefactureerd. Deze interventies hadden plaats in februari en mei. Na de interventie van mei hadden wij nog een herhaalbezoek openstaan maar deze heeft u telefonisch op 13/5/2024 geannuleerd met de melding “probleem is opgelost” Op het verslag van de technieker kon u ook lezen dat het probleem zich bij de douchekraan bevond. Wij werken niet aan de installatie enkel aan de ketel zelf. Wij blijven bij ons standpunt ivm de facturatie. Met vriendelijke groeten, Cordialement, Best regards, Vanessa Wellens Service desk administrator image004.jpg Remeha nv - Koralenhoeve 10 - B-2160 Wommelgem T +32 (0)78 15 11 35 F +32 (0)3 354 54 30 E service@remeha.be I www.remeha.be Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: zaterdag 7 december 2024 12:45 Aan: Vanessa Wellens vanessa.wellens@remeha.be Onderwerp: Ingebrekestelling Ingebrekestelling CustomOrderTaskConfReport_HT_20240215053055~1.pdf CustomOrderTaskConfReport_HT_20240228053214.pdf CustomOrderTaskConfReport_HT_20240528053210.pdf mime-attachment mime-attachment
Remeha
Naar: J. D.
Op 13 dec 2024 om 13:11 heeft Vanessa Wellens het volgende geschreven: .Beste klant, .Ons bezoek was een momentopname. Onze technieker heeft een analyse gemaakt (van het probleem) en heeft het nodige gedaan om jullie verder te helpen. Het heen en weer mailen doet me bijna twijfelen over het volgende: is uw probleem nu opgelost of niet? .Ik probeer jou de theorie over het sanitair debiet iets concreter uit te leggen: .* In jouw woning heb je verschillende sanitaire kranen.* Enkele van die sanitaire kranen zijn thermostatische kranen.* In deze specifiek dit type sanitaire kraanwerk zitten terugslagklepjes.* Wanneer een kalkdeeltje zich nestelt in 1 van deze klepjes dan vloeit er via deze weg water, naar eender welke sanitaire kraan in jouw woning.* Dit water mengt zicht met het warm water die uit onze ketel komt.* Hierdoor geraakt het gehele debiet/modulatie/warmte proces in de war.* Hier kan u een YouTube-filmpje vinden die u meer inzicht zal geven: s:youtu.be/RPNNB6mpnIs . .Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. . . .Met vriendelijke groeten,Cordialement,Best regards,Vanessa WellensService desk administrator[signature_3669727227] .Remeha nv - Koralenhoeve 10 - B-2160 WommelgemT +32 (0)78 15 11 35 F +32 (0)3 354 54 30 E service@remeha.be I :www.remeha.be/ . . .Van: JORIS DE VOLDER joris.devolder@hotmail.be.Verzonden: dinsdag 10 december 2024 18:40Aan: Vanessa Wellens Vanessa.Wellens@remeha.be.CC: klachten@notify.test-aankoop.beOnderwerp: Re: Ingebrekestelling .Beste, Vwb de debietwatermeting (zie foto en video) komt er 7,5 l/min uit de douche, ruimschoots voldoende. Er kan door de terugslagklep in de cartridge nooit water terug van de kraan naar de ketel. Jullie beweringen houden dus op geen enkeleBeste, .Vwb de debietwatermeting (zie foto en video) komt er 7,5 l/min uit de douche, ruimschoots voldoende. Er kan door de terugslagklep in de cartridge nooit water terug van de kraan naar de ketel. Jullie beweringen houden dus op geen enkele manier stand. .Mvg, .de Volder JorisVerstuurd vanaf mijn iPhone .Op 10 dec 2024 om 15:59 heeft JORIS DE VOLDER joris.devolder@hotmail.be. het volgende geschreven: Beste, .De tapwatercartridge zat niet verstopt maar een deel van het wieltje was gebroken waardoor er sporadisch niet voldoende omwentelingen konden gemaakt worden. En welke facturen zou ik dan nog wel moeten betalen? .Mvg, .de Volder Joris . .Verstuurd vanaf mijn iPhone .Op 10 dec 2024 om 15:52 heeft Vanessa Wellens Vanessa.Wellens@remeha.be. het volgende geschreven:Beste, .Uw dossier intern besproken en onderstaand besluit is genomen : .“Onze technieker Erick deed een debietmeting op 2 sanitaire kranen, de ene was goed de andere niet. Dit wijst erop dat de cartridge toen een goede werking had. .Weliswaar kunnen er door sanitaire herstellingswerken (zoals voorbeeld een kraan vervangen), kalk deeltjes loskomen die de cartridge blokkeren. Dus als de cartridge effectief geblokkeerd zat, dan was dit door kalkdeeltjes, welke kunnen loskomen bij het vervangen van een kraan” .Wij vragen u de openstaande facturen te betalen. .Met vriendelijke groeten,Cordialement,Best regards,Vanessa WellensService desk administrator . .Remeha nv - Koralenhoeve 10 - B-2160 WommelgemT +32 (0)78 15 11 35 F +32 (0)3 354 54 30 E service@remeha.be I :www.remeha.be/ . .Van: JORIS DE VOLDER joris.devolder@hotmail.be.Verzonden: maandag 9 december 2024 09:05Aan: Vanessa Wellens Vanessa.Wellens@remeha.be.Onderwerp: Re: Ingebrekestelling .Beste, Zoals u beweerd bevond het probleem zich niet aan de kraan maar aan de tapwatercartridge. 2 nieuwe douchekranen, nieuwe slangen en douchekop hebben het probleem niet verholpen. Daarin bevindt zich een onderdeel dat bij doorstroming eenBeste, .Zoals u beweerd bevond het probleem zich niet aan de kraan maar aan de tapwatercartridge. 2 nieuwe douchekranen, nieuwe slangen en douchekop hebben het probleem niet verholpen. Daarin bevindt zich een onderdeel dat bij doorstroming een signaal geeft naar de installatie dat er water doorstroomt, dat onderdeel was stuk (stukje gescheurd waardoor er teveel frictie is tussen het wieltje en de behuizing van het wieltje) waardoor er niet voldoende omwentelingen gebeurden met als gevolg dat de ketel niet aanslaat, dit gebeurde sporadisch. Hierdoor sloeg de ketel soms wel aan en soms niet. Uw technieker heeft nagelaten om dit te onderzoeken en wel 3x. Vandaar de ingebrekestelling. Test aankoop zal mijn belangen behartigen. Ik neem deze week nog contact op met het hoofdkantoor in Apeldoorn om daar verhaal te halen. .Mvg, .de Volder Joris .Verstuurd vanaf mijn iPhone .Op 9 dec 2024 om 08:28 heeft Vanessa Wellens Vanessa.Wellens@remeha.be. het volgende geschreven:Beste, .Zoals reeds in mijn vorige mail aangegeven, werd er correct gefactureerd. .Wij hebben 3 interventies uitgevoerd en er werd maar 1 keer transport, 2 gepresteerde werkuren en 1 wisselstuk gefactureerd. .Deze interventies hadden plaats in februari en mei. .Na de interventie van mei hadden wij nog een herhaalbezoek openstaan maar deze heeft u telefonisch op 13/5/2024 geannuleerd met de melding “probleem is opgelost” .Op het verslag van de technieker kon u ook lezen dat het probleem zich bij de douchekraan bevond. Wij werken niet aan de installatie enkel aan de ketel zelf. .Wij blijven bij ons standpunt ivm de facturatie. .Met vriendelijke groeten,Cordialement,Best regards,Vanessa WellensService desk administrator . .Remeha nv - Koralenhoeve 10 - B-2160 WommelgemT +32 (0)78 15 11 35 F +32 (0)3 354 54 30 E service@remeha.be I :www.remeha.be/ .Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be. Namens klachten@test-aankoop.beVerzonden: zaterdag 7 december 2024 12:45Aan: Vanessa Wellens vanessa.wellens@remeha.be.Onderwerp: Ingebrekestelling .Ingebrekestelling .
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten