Terug

verborgen gebreken bij aankoop

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. S.

Naar: Remeha

11/01/2022

in april 2018 werd de warmtepomp Remeha Eria Tower E 8 Kw Monofasig in werking gesteld door uw diensten na installatie door de loodgieter. Ik heb vanaf het begin de volgende foutmeldingen regelmatig gehad: E02.24 en H06.01. Men is dit correct komen repareren onder de garantie. Men leerde me ook hoe ik de warmtepomp zelf kon heropstarten (aan en uitzetten electriciteit) als ik een foutmelding kreeg. In dec 2021 kreeg ik de warmtepomp niet meer in gang en kreeg ik eerst de ene foutmelding weer en de loodgieter heeft dit gerepareerd omdat de Remeha diensten mij niet snel konden helpen. Ik heb dan na lang zoeken een loodgieter gevonden die bekend was met Remeha warmtepompen. Remeha had mij enkele contacten doorgestuurd maar geen van deze bedrijven werkte met Remeha warmtepompen.Daarna kreeg ik de andere foutmelding weer. De loodgieters van Bracqalain konden dit niet repareren en contacteerden uw diensten. Men belde me dan op vanuit Remeha om te testen of het aan en uitzetten van de electriciteit (de oude truuk die men mij eerder had getoond) een oplossing zou bieden. Dat was niet zo. Ik hoorde dan niets meer van jullie. Na aandringen door de loodgieter is iemand van Remeha gekomen. De printplaat bleek kapot en dat zou aan de compressor liggen die eveneens kapot is. De printplaat is ondertussen vervangen. De compressor zou de 14de januari vervangen worden. Ik heb na lang aandringen over de kostprijs/garantie de melding gekregen dat de garantie verstreken is en dat ik dat zelf zou moeten betalen. Ik vroeg om iemand te spreken hierover en dat kon niet. Ik vroeg om dit toch te melden. Ik heb niemand gehoord. Ik heb een klacht ingediend via het contactformulier bij de marketing en communicatiedienst van Remeha en gemeld dat ik het hier niet zou bij laten. Ik heb niets gehoord behalve dat men mijn negatieve commentaren op facebook verwijderd heeft. Ik zit momenteel 5 weken zonder verwarming en warm water met een kind van 9 jaar. Beste Remeha: ik heb vanaf het begin dezelfde foutmelding gekregen en dit keer is de buitenunit helemaal kapot. De garantie mag dan verstreken zijn, maar er zijn duidelijk gebreken die vanaf het begin gemeld zijn. Verborgen gebreken bij aankoop heet dat. De kostprijs van het toestel was trouwens 7425 euro excl btw en excl installatie en andere aansluitingsmateriaal. Je zou iets meer service mogen verwachten als consument voor een product van die prijs. Ik kijk uit naar jullie reactie.

Berichten (2)

Remeha

Naar: E. S.

11/01/2022

Beste,Hartelijk dank voor uw bericht.Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te zijn, geven wij u hieronder graag de directe contactgegevens van onze diverse diensten.Gelieve uw specifieke vraag gericht aan de desbetreffende dienst te bezorgen. 1. Residentiële markt- Vraag over offertes, acties and marketing: contact@remeha.beCustomer Contact Center Residential and Wholesale- Vraag over bestellingen: order@remeha.beInternal Sales Residential and Wholesale 1. Niet-residentiële markt- Vraag over offertes, bestellingen en acties: sales@remeha.beInternal Sales Commercial 1. Dienst-na-verkoop- Vraag over een interventie of onderhoud: service@remeha.beRemeha ServiceIndien u een algemene vraag heeft gesteld voor ons secretariaat, voorzien wij u snel van een antwoord.Vele warme groeten,Remeha Team._____Messieurs, Mesdames,Nous vous remercions de votre message.Afin de vous fournir le meilleur et le plus rapide des services, nous vous donnons ci-dessous les coordonnées directes de nos divers départements.Veuillez envoyer votre question spécifique au département concerné.1. Marché résidentiel- Question sur les devis, les promotions et le marketing: contact@remeha.beCustomer Contact Center Residential and Wholesale- Question sur les commandes: order@remeha.beInternal Sales Residential and Wholesale2. Marché non résidentiel- Question sur les devis, les commandes et les actions: sales@remeha.beInternal Sales Commercial3. Service après-vente- Question sur une intervention ou un entretien: service@remeha.beRemeha ServiceSi vous avez une question d'ordre général à poser à notre secrétariat, nous vous fournirons une réponse dans les meilleurs délais.Salutations chaleureuses.Équipe Remeha

Remeha

Naar: E. S.

12/01/2022

BesteBedankt voor uw mail.Uw klacht werd geregistreerd onder referentie CAS-01227-T0S2X0.Wij zullen deze klacht verder onderzoeken en houden uw zo snel mogelijk op de hoogte.Met vriendelijke groeten,Cordialement,Best regards,Nadine BolsiusService Desk AdministratorRemeha nv- Koralenhoeve 10 - B-2160 WommelgemT+32 3 286 85 56F+32 3 354 54 30nadine.bolsius@remeha.bewww.remeha.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform