Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Foute afmeting
Geachte mevrouw/heer, Op augustus 2023 kocht ik een ramen en deuren in uw winkel en betaalde ik er 38.654.56 voor. Ik verwachtte iets anders te krijgen op basis van de informatie die u mij gaf. Ik dacht: eerst wou ik houten ramen zoals mijn deuren maar ik mocht niet van de verkoper, de strepen niet plat maar zoals buiten hetzelfde, de juiste afmeting van de grote raam. Maar uiteindelijk kreeg ik platte kruisen van binnen en een raam dat te groot is. Als u mij dit vooraf had laten weten, dan had ik de overeenkomst niet gesloten. Omdat ik de overeenkomst sloot door foutieve/misleidende informatie, vernietig ik de overeenkomst. Ik vraag u daarom ook om binnen 7 het bedrag van 10000 euro aan mij terug te betalen op mijn bankrekening. Met vriendelijke groet, Bijlagen: - Orderbevestiging - Betalingsbewijs
Corrosie op aluminium ramen
We lieten in 2013 aluminium ramen en deuren plaatsen van het merk profel. Wij hebben ook al een tijdje last van corrosie. Deze zomer klacht van gemaakt, en na enkele maanden kreeg ik een medewerker van profel op bezoek voor een expertise. Deze vertelde me dat er veel klachten waren van de ramen die in de periode van 2013 geplaatst werden. Ik vroeg wat de oorzaak was, en hij vertelde me dat het kon liggen aan minderwaardig materiaal die in de tijd door schaarste werd gebruikt. Na enkele maanden kreeg ik een voorstel, ze zouden 15kaders en 1vaste vleugel ter plaatste opnieuw komen lakken. tevens zou ook 1raamvleugel, 1deurvleugel en 1 Schuifraamvleugel vervangen worden.Na eventjes de folder van het bedrijf, die de herstelling zou uitvoeren, doorgenomen te hebben, zouden ze dus de ramen volledig afschuren en opnieuw primeren en 2k-lakken. Deze zijn van de merken Ppg en Lesonal, met andere woorden 2e rangs merken. Het is gewoon goedkoop, das het enige ''goede'' eraan.Ik heb in 2013 betaald, voor ramen die in klasse 2 poederlak gespoten waren, waarop ik 10jaar garantie kreeg. Dat was gegarandeerd 25jaar zonder zorgen verzekerden ze mij.Ik heb me al voldoende geïnformeerd, hoe dan ook zal er kleurverschil en structuurverschil zijn.Sommige elementen zullen dus voorzien zijn van 3/4 geschilderde onderdelen, en 1/4 nieuwe uit fabriek gepoederlakte onderdelen. Het zal er mooi uitzien na een 2tal jaar in de zon, verkleuring gegarandeerd!Ik heb de bevoegde persoon bij Profel telefonisch gecontacteerd, en haar mijn bedenkingen doorgegeven. Deze zei me dat ik via mail moest doorgeven dat ik niet akkoord ging met hun 'oplapwerken'. Ik heb Profel laten weten niet akkoord te gaan met hun voorstel.Na enkele weken kreeg ik gewoon een mail dat ze bij hun standpunt blijven en het voorstel blijft zoals het is.Dit weekend liep ik een kameraad tegen het lijf, deze heeft blijkbaar hetzelfde problemen met zijn ramen van Profel. Deze werden in dezelfde periode als de mijne geplaatst, dus ik ben zeker niet de enige met dit probleem.
HOUTSTRUCTUUR FOLIE KOMT LOS
PVC ramen met houtstructuur folie. Aan de achterkant van de woning (zuiden) komt de houtstructuur folie los. De voorgestelde oplossing van Profel = vervangen van de raamvleugels + terug houtfoliefilm plaatsen voor een prijskaartje van 2205,-euro (excl.BTW)Ik wil die houtstructuur film niet meer. Wat men bij Profel blijkbaar niet begrijpt. Het loskomen van die houtstructuur film is blijkbaar een gekend probleem. De plaatsing van de ramen gebeurde door Belisol, geen fout woord over de plaatsing. Belisol heeft onze klacht doorgestuurd naar de producent van de ramen Profel. Die voor de herstellingswerken met plaatsing van de identieke houtstructuur folie een bedrag van 2205 euro zal aanrekenen. Over de 3 raamkaders zetten ze alu-schalen die voorzien zullen zijn van dezelfde folie. Hoelang die folie op alu. zal blijven kleven is nog maar de vraag. Wat ze voorstellen is oplappen en daar zijn we niet mee gediend. Een concurrent van Belisol wist ons te vertellen dat men gewoon de 3 betreffende ramen met kader en al moet vervangen, nieuw plaatsten zonder houtstructuur folie.
problemen met folie PVC ramen
Beste In het jaar 2001-2002 hebben we ramen en deuren in houtlook kunststof van profel laten plaatsen in onze nieuwbouw. Het probleem is dat de folie blazen vertoont en begint af te schilferen. Ook op de hoeken komt de folie los. Zoals de technische medewerker van profel heeft vastgesteld is er een probleem met de verlijming van de folie. In 2011 en 2012 werd door de nadienst van profel al eens een oplossing geboden door de aangetaste ramen te bekleden met profielen.Helaas hebben we opnieuw problemen met de folie op delen die nog niet zijn bekleed. Jammer dat het probleem niet preventief aangepakt werd tijdens dit bezoek. Er werd ons nu een offerte gemaakt met de kostprijs van 4584 euro (excl. BTW) voor de nodige herstellingswerken en nogmaal 588 euro (excl. BTW) voor vervangen nieuwe structuurfolie voor de binnenzijde van 4 ramen. De 10-jarige garantie is momenteel verstreken maar het probleem werd reeds vastgesteld en erkend door profel in 2011. Vermits de problemen reeds erkend zijn in 2011 verwachten wij de volledige verantwoordelijkheid van profel.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten