Terug

Corrosie op aluminium ramen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. F.

Naar: Profel NV

29/12/2021

We lieten in 2013 aluminium ramen en deuren plaatsen van het merk profel. Wij hebben ook al een tijdje last van corrosie. Deze zomer klacht van gemaakt, en na enkele maanden kreeg ik een medewerker van profel op bezoek voor een expertise. Deze vertelde me dat er veel klachten waren van de ramen die in de periode van 2013 geplaatst werden. Ik vroeg wat de oorzaak was, en hij vertelde me dat het kon liggen aan minderwaardig materiaal die in de tijd door schaarste werd gebruikt. Na enkele maanden kreeg ik een voorstel, ze zouden 15kaders en 1vaste vleugel ter plaatste opnieuw komen lakken. tevens zou ook 1raamvleugel, 1deurvleugel en 1 Schuifraamvleugel vervangen worden.Na eventjes de folder van het bedrijf, die de herstelling zou uitvoeren, doorgenomen te hebben, zouden ze dus de ramen volledig afschuren en opnieuw primeren en 2k-lakken. Deze zijn van de merken Ppg en Lesonal, met andere woorden 2e rangs merken. Het is gewoon goedkoop, das het enige ''goede'' eraan.Ik heb in 2013 betaald, voor ramen die in klasse 2 poederlak gespoten waren, waarop ik 10jaar garantie kreeg. Dat was gegarandeerd 25jaar zonder zorgen verzekerden ze mij.Ik heb me al voldoende geïnformeerd, hoe dan ook zal er kleurverschil en structuurverschil zijn.Sommige elementen zullen dus voorzien zijn van 3/4 geschilderde onderdelen, en 1/4 nieuwe uit fabriek gepoederlakte onderdelen. Het zal er mooi uitzien na een 2tal jaar in de zon, verkleuring gegarandeerd!Ik heb de bevoegde persoon bij Profel telefonisch gecontacteerd, en haar mijn bedenkingen doorgegeven. Deze zei me dat ik via mail moest doorgeven dat ik niet akkoord ging met hun 'oplapwerken'. Ik heb Profel laten weten niet akkoord te gaan met hun voorstel.Na enkele weken kreeg ik gewoon een mail dat ze bij hun standpunt blijven en het voorstel blijft zoals het is.Dit weekend liep ik een kameraad tegen het lijf, deze heeft blijkbaar hetzelfde problemen met zijn ramen van Profel. Deze werden in dezelfde periode als de mijne geplaatst, dus ik ben zeker niet de enige met dit probleem.

Berichten (1)

Profel NV

Naar: T. F.

31/01/2022

Beste,Wij hebben een voorstel naar T. Francois gedaan waar we de raamkaders gaan laten herlakken door een gespecialiseerd bedrijf, en Profel de vervanging van raam- en deurvleugel(s) op zich neemt. Dit alles onder garantie.Profel blijft bij haar standpunt dat dit een degelijke oplossing is.Met vriendelijke groetenM Claeys Admin medewerker service center 0474 844 072 Sent with care from a safe distance Stay healthyEuropalaan 39A B-3900 Pelt T +32 (0)11-809 809www.profel.com


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform