Meest recente klachten

F. B.
5/05/2025

Philips

Geachte mevrouw/heer, Na 4 jaar vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, volgens Porsche West-Vlaanderen moet de elektro motor vervang worden aangezien die in 1 stuk is moet de versnellingsbak en de elektro motor vervang worden wat voor 18700€ excl btw enkel de stuk is voertuig heeft enkel 70225km Hoe kan een elektromotor stuk zijn na 4 jaar en 70000km waar is de prestige van het merk als we weten dat die voertuig 125000€ kost Op ben ik bij jullie verdeler geweest Porsche dest-vlaznderen die zij dat de kost voor mij zou zijn In het licht van het bovenstaande en rekening houdend met het feit dat volgens de wettelijke garantie die ik op de chassisnummer ziet dat de batterij 6jaar garantie heeft reparaties binnen een redelijke termijn moeten worden uitgevoerd op basis van de aard van de goederen en hun gebruik, verzoek ik om vervanging van het product zonder kosten voor mij of, als alternatief, ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs

Opgelost
J. C.
6/06/2023

Defecte air-conditioning na onderhoud/aanpassingp

Beste, op 04/05 heb ik mijn auto ter beschikking gesteld voor een onderhoud + een aanpassing opgelegd door de fabrikant. Na ophaling bleek vlug dat de air-conditioning niet meer werkte. Vervolgens aan afspraak gemaakt voor een uitlezing. Bleek dat 1 of 2 sensor(en) defect waren. Het tijdstip dat deze sensor(en) ophielden met te werken was op de dag dat de wagen in de garage was en nog niet ter beschikking was van de klant. Volgens de garage (en de invoerder) was het puur toeval en de kosten voor de herstelling worden geraamd rond de 2000€.Wij hebben diverse malen contact opgenomen met de naverkoop afdeling, de verkoop-afdeling & invoerder van het merk. Helaas zonder positief gevolg. Tenslotte hebben we een kopij gevraagd van de uitlezing ...waarop ons mondeling werd medegedeeld dat deze niet mocht vrijgegeven worden aan de klant (die notabene wel betaald heeft voor deze) Op de vraag of deze weigering schriftelijk kon bevestigd worden, is niet ingegaan.Onze vragen : 1) Als een onderdeel van een auto stuk gaat tijdens een onderhoud/modificatie, dat volgens de garage niet gerelateerd is, ...is dit ten laste van de klant ? 2) Mag een garage een uitlezing (waarvoor betaald is) weigeren deze aan de klant te geven ?

Opgelost
A. C.
27/02/2018

Alarm gaat na 30 seconde loeien

Porsche Macan GTS 2016Ik ben al vanaf september 2017 aan het mailen over een probleem met het alarm wat bij benzine stations spontaan erop springt, als je dan na afrekenen je eigen auto instap voel je je steeds een dief.In December is provisorisch het akoestisch deel uitgeschakeld waardoor nu alleen de knipperlichten knipperen. bijkomend is dat de key less go functie ook uitgeschakeld is.Diverse malen gemaild, van verkoper krijg ik keurige mails terug dat het in behandeling wordt genomen, ik hoor echter niets.Nu reeds een half jaar onvrede van de anderhalf jaar bezit.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform