Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Meest recente klachten
Problemen na onderhoud (tweemaal)
Eerder dit jaar heb ik mijn wagen, een Porsche Taycan, voor het eerst binnengebracht bij P.C. Mechelen voor een terugroepactie rond het laadproces. Aangezien de auto hiervoor toch in de garage moest zijn, vroeg ik meteen een klein onderhoud aan. Toen ik de wagen terug had opgehaald, het onderhoud had betaald, en deze voor het eerst opnieuw wilde laden, bleek plots de AC-lader defect. De reactie van P.C. Mechelen was ronduit arrogant: volgens hen was dit “puur toeval” en “zeker niet gelinkt aan het onderhoud”. Wat mij nog meer verbaasde, is dat men toegaf dat het laadproces zelfs niet getest werd, zelfs al kwam de wagen precies voor een probleem met het laadproces binnen, en werd door mezelf supplementair een onderhoud gevraagd. Bij verdere discussie zei men zelfs dat de werken mbt de terugroepactie ook niet werden uitgevoerd, waardoor ik me afvroeg waarom de wagen dan werd teruggeroepen. De garage hield voet bij stuk, keek nergens in eigen boezem en stelde simpelweg een offerte op voor een herstelling van bijna €5000. Door deze negatieve ervaring heb ik de wagen laten uitlezen bij een andere Porsche dealer in DE, en waar ik de herstelling heb laten uitvoeren, zonder problemen achteraf. Vorige maand breng ik een Porsche Cayenne binnen bij P.C. Mechelen, voor een groot onderhoud. Deze wagen werd daar 26 maanden geleden gekocht en heeft sindsdien probleemloos zo’n 20.000 km gereden. Het grote onderhoud kostte ongeveer €3600, wat zeker al aan de hoge kant is. Bij het ophalen merkte ik dat de ventilator onder de motorkap veel luider klonk dan voorheen. Ik ging ervan uit dat dit misschien normaal was en het resultaat was van een op-punt-stelling van de motor. Tijdens de eerstvolgende rit bleven de symptomen aanhouden. Na ongeveer 20 km rijden begonnen de waarschuwingslampjes op het dashboard op te lichten (start-stop defect, motorstoring, geen verwarming). Ik ben meteen teruggekeerd naar de garage. De diagnose een dag later: een defecte vacuümklep, een kapotte waterpomp, start-stop storingen, verwarming die uitvalt, en beschadigd slangenwerk. Geschat kostenplaatje: €4500 bovenop het reeds betaalde onderhoud. Wederom werd alles bestempeld als "toeval" en werd elke link met het uitgevoerde onderhoud categorisch afgewezen. Tot overmaat van ramp kreeg ik nog een extra factuur van €744 voor de diagnose. Conclusie Na twee gelijkaardige ervaringen op korte tijd vraag ik mij ernstig af of hier sprake is van pure incompetentie, of dat dit soort situaties structureel voorkomen. Ik wil geen beschuldigingen uiten, maar de opeenvolging van extra problemen, telkens vlak na onderhoud, de afwezigheid van enige verantwoordelijkheid, de extreem hoge kosten én de manier van communiceren geven mij allesbehalve vertrouwen. Ik raad andere klanten aan om zeer voorzichtig te zijn en alles grondig te controleren.
Philips
Geachte mevrouw/heer, Na 4 jaar vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, volgens Porsche West-Vlaanderen moet de elektro motor vervang worden aangezien die in 1 stuk is moet de versnellingsbak en de elektro motor vervang worden wat voor 18700€ excl btw enkel de stuk is voertuig heeft enkel 70225km Hoe kan een elektromotor stuk zijn na 4 jaar en 70000km waar is de prestige van het merk als we weten dat die voertuig 125000€ kost Op ben ik bij jullie verdeler geweest Porsche dest-vlaznderen die zij dat de kost voor mij zou zijn In het licht van het bovenstaande en rekening houdend met het feit dat volgens de wettelijke garantie die ik op de chassisnummer ziet dat de batterij 6jaar garantie heeft reparaties binnen een redelijke termijn moeten worden uitgevoerd op basis van de aard van de goederen en hun gebruik, verzoek ik om vervanging van het product zonder kosten voor mij of, als alternatief, ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs
Defecte air-conditioning na onderhoud/aanpassingp
Beste, op 04/05 heb ik mijn auto ter beschikking gesteld voor een onderhoud + een aanpassing opgelegd door de fabrikant. Na ophaling bleek vlug dat de air-conditioning niet meer werkte. Vervolgens aan afspraak gemaakt voor een uitlezing. Bleek dat 1 of 2 sensor(en) defect waren. Het tijdstip dat deze sensor(en) ophielden met te werken was op de dag dat de wagen in de garage was en nog niet ter beschikking was van de klant. Volgens de garage (en de invoerder) was het puur toeval en de kosten voor de herstelling worden geraamd rond de 2000€.Wij hebben diverse malen contact opgenomen met de naverkoop afdeling, de verkoop-afdeling & invoerder van het merk. Helaas zonder positief gevolg. Tenslotte hebben we een kopij gevraagd van de uitlezing ...waarop ons mondeling werd medegedeeld dat deze niet mocht vrijgegeven worden aan de klant (die notabene wel betaald heeft voor deze) Op de vraag of deze weigering schriftelijk kon bevestigd worden, is niet ingegaan.Onze vragen : 1) Als een onderdeel van een auto stuk gaat tijdens een onderhoud/modificatie, dat volgens de garage niet gerelateerd is, ...is dit ten laste van de klant ? 2) Mag een garage een uitlezing (waarvoor betaald is) weigeren deze aan de klant te geven ?
Alarm gaat na 30 seconde loeien
Porsche Macan GTS 2016Ik ben al vanaf september 2017 aan het mailen over een probleem met het alarm wat bij benzine stations spontaan erop springt, als je dan na afrekenen je eigen auto instap voel je je steeds een dief.In December is provisorisch het akoestisch deel uitgeschakeld waardoor nu alleen de knipperlichten knipperen. bijkomend is dat de key less go functie ook uitgeschakeld is.Diverse malen gemaild, van verkoper krijg ik keurige mails terug dat het in behandeling wordt genomen, ik hoor echter niets.Nu reeds een half jaar onvrede van de anderhalf jaar bezit.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
