Terug

Defecte air-conditioning na onderhoud/aanpassingp

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. C.

Naar: Porsche Belgium

06/06/2023

Beste, op 04/05 heb ik mijn auto ter beschikking gesteld voor een onderhoud + een aanpassing opgelegd door de fabrikant. Na ophaling bleek vlug dat de air-conditioning niet meer werkte. Vervolgens aan afspraak gemaakt voor een uitlezing. Bleek dat 1 of 2 sensor(en) defect waren. Het tijdstip dat deze sensor(en) ophielden met te werken was op de dag dat de wagen in de garage was en nog niet ter beschikking was van de klant. Volgens de garage (en de invoerder) was het puur toeval en de kosten voor de herstelling worden geraamd rond de 2000€.Wij hebben diverse malen contact opgenomen met de naverkoop afdeling, de verkoop-afdeling & invoerder van het merk. Helaas zonder positief gevolg. Tenslotte hebben we een kopij gevraagd van de uitlezing ...waarop ons mondeling werd medegedeeld dat deze niet mocht vrijgegeven worden aan de klant (die notabene wel betaald heeft voor deze) Op de vraag of deze weigering schriftelijk kon bevestigd worden, is niet ingegaan.Onze vragen : 1) Als een onderdeel van een auto stuk gaat tijdens een onderhoud/modificatie, dat volgens de garage niet gerelateerd is, ...is dit ten laste van de klant ? 2) Mag een garage een uitlezing (waarvoor betaald is) weigeren deze aan de klant te geven ?

Berichten (4)

Porsche Belgium

Naar: J. C.

16/06/2023

Geachte Wij betreuren ten zeerste de problemen die U mag ondervinden met uw Porsche.Echter kunnen we u meedelen dat de fout van de airco niet tijdens of juist na het onderhoud is voorgekomen.Dit heeft zicht echter voorgedaan op 4 mei 2023 om 7h35 op 29873km tegen een snelheid van 49km/h.U hebt de wagen bij ons binnengebracht dezelfde dag om 8h10 met een kilometerstand van 29893km, helaas is er dus geen verband met de uitgevoerde werken.Dat de wagen nu uit zijn garantieperiode is, is uiteraard jammer.Voor elke mogelijke commerciele interventie dient de klant zich rechtstreeks tot ons te richten.Met de sportieve groeten,Eric MoreelsAfter Sales SupervisorPorsche Centre AntwerpenUilenbaan 200 B2160 WommelgemBelgiumTel: 03/224.19.62E-Mail:eric.moreels@pca.porsche.bewww.porsche.be

J. C.

Naar: Porsche Belgium

16/06/2023

DATA NOT AVAILABLE

Porsche Belgium

Naar: J. C.

21/06/2023

Beste Op datum van 21/06/2023 hebben wij telefoon contact gehad met de klant in verband met zijn airco probleem.Zoals besproken mag de klant steeds de voertuig analyse log komen inkijken.Als u dan nog zou overwegen om de wagen te herstellen, kunnen we dit altijd commercieel bekijken.Graag horen we uw reactieMet vriendelijke groeten,Eric MoreelsAfter Sales SupervisorPorsche Centre AntwerpenUilenbaan 200 B2160 WommelgemBelgiumTel: 03/224.19.62E-Mail:eric.moreels@pca.porsche.bewww.porsche.be

J. C.

Naar: Porsche Belgium

03/07/2023

Beste,Wij danken u voor de uitnodiging om dit eventjes te komen bekijken op het scherm maar dit vereist toch wel een specifieke kennis van zaken waarover wij helaas niet beschikken en waarvoor wij een specialist moet inhuren teneinde over een onpartijdige analyse te beschikken. (Wat wederom een additionele kost en een hele rompslomp met zich meebrengt) Om zekere niet de impressie te wekken van een mogelijk misbruik in deze, hebben wij de auto elders laten herstellen. Dit was een zeer positieve ervaring op diverse vlakken en wij kunnen het elke Porsche eigenaar maar alleen aanbevelen....wij zullen deze mensen niet vergeten bij de aankoop van een nieuwe wagen in 2024.Met vriendelijke groeten,


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform