Meest recente klachten

C. V.
24/06/2022

Absurde parkeerboete

BesteIk ben op 14/06 betrokken geweest bij een kettingbotsing op de E17 richting Gent op weg naar het werk.Uiteraard komt hier heel wat bij kijken zoals het contacteren van de werkgever, collega's, verzekering, garage contacteren, ...Tussen het regelen door ben ik dan ook nog eens blijven doorwerken. Op 17/06 had ik een afspraak bij de garage voor een expertise. Daar toegekomen wist de man die mijn expertise deed te zeggen dat de auto te zwaar beschadigd was om nog mee rond te rijden, en ik kreeg dus onverwacht een vervangwagen mee.Thuis toegekomen met de vervangwagen dacht ik er aan dat ik Parko ging moeten contacteren ivm het feit dat ik tijdelijk en onverwacht een nieuwe wagen mee had. Ik stap uit en bel naar Parko, daar verwezen ze mij door naar hun e-locket.Eens binnenshuis heb ik van zodra ik kon de nummerplaat gelinkt aan mijn bewonerskaart asap doorgegeven voor wijziging. Echter kreeg ik voor de tijd dat mijn wijziging nog niet doorgekomen was, alsnog een boete aan de voorruit.Ik probeerde Parko uit te leggen dat ik normaal een bewonerskaart heb, en het dus absurd is dat ik een boete zou moeten betalen voor een wagen die ik last-minute meegekregen heb, en waarvan ik de wijziging asap doorgegeven heb.In Gent geldt een bewonerskaart bijvoorbeeld vanaf de dag dat de aanvraag gedaan werd.Had ik het dagen op voorhand geweten, had ik de wijziging uiteraard veel eerder kunnen doorgeven.Naast de emotionele en fysieke impact die voorgaand incident met zich teweeg brengt, probeer ik alsnog door alle drukte heen zo goed mogelijk met alles in orde te zijn. Dat Parko dan geen greintje menselijkheid kan tonen, duid enkel op een op geldbelust bedrijf.

Opgelost
K. V.
14/03/2022

Parkeerboete

Beste, Ik kreeg recent de volgende parkeerboete van mijn werkgever door.Ik had wel degelijk een bericht gestuurd om te betalen voor het parkeren (zie screenshot in bijlage). Ik wil zeker en vast het bedrag voor de parking wel betalen maar niet de boete die in mijn opinie onterecht is.

Opgelost
S. B.
17/10/2019

Opzeggen jaar abonnement

Beste, op 5 sep'19 heb ik een abonnement aangekocht voor de parking Veemarkt in Kortrijk voor een periode van 12 maand. Bij aankoop van dit abonnement kreeg ik gewoon de factuur en badge mee na betaling van het abonnement voor een bedrag van € 985,00. (dus ook niet de algemen voorwaarden).Op 7 okt'19 stel ik de vraag aan Parko wat de voorwaarden zijn om dit abonnement vroegtijdig op te zeggen. Ik werk als zelfstandig freelancer bij Thomas Cook - Neckermann. Dit is mijn enige werkgever op dit ogenblik. Dus nu deze failliet zijn heb ik de parking plaats op de Houtmarkt niet meer nodig.Na mijn eerste mail krijg ik volgende mail terug: Mevrouw, Wij hebben uw email van maandag 7 oktober in goede orde ontvangen. Bij uw vraag om uw jaarabonnement in P Houtmarkt vroegtijdig te kunnen stopzetten door het faillissement van Thomas Cook, hebben wij volgende bedenking: is BR Reizen volledig afhankelijk van Thomas Cook ? Betekent het faillissement dan ook de sluiting van uw reisbureau ? Graag hiervoor de nodige bewijsstukken. Dank voor uw informatie. Met vriendelijke groet,Ik mail terug met de vraag welk bewijsstuk ze precies wensen, ik heb immers een contract met Thomas Cook Retail.Ipv welke documenten ze precies nodig hebben krijg ik volgend antwoord: Mevrouw, Wij moeten u mededelen dat wij, zoals altijd en voor alle abonnees geldig is, geen jaarabonnementen vroegtijdig stopzetten/terugbetalen. Met vriendelijke groetIk vond dit wel een eigenaardig antwoord aangezien er eerst iets anders werd gevraagd die dan toch wel een beetje hoop liet uitschijnen dat er eventueel mits een aantal maanden schadevergoeding er toch een terugbetaling zou komen.Daarna heb ik de vraag gesteld waar ik de voorwaarden voor deze beslissing kon terugvinden en waarom dan de eerste vraag gesteld werd. Ik kreeg toen volgend half antwoord: Mevrouw, Ik wens u hiervoor graag te verwijzen naar artikel 11.9 van het Reglement voor de gebruikers van de parkings (zie bijlage en goedgekeurd door de gemeenteraad van Kortrijk) Het spijt ons -desondanks de omstandigheden die u beschrijft- te moeten doorgeven dat wij niet van deze voorwaarden kunnen afwijken. Wij kunnen geen verrekening en eventuele terugbetaling uitvoeren. Het abonnement kan eventueel door u doorverkocht worden. In dat geval dient u zelf een overnemer te zoeken en ons nadien de naam van de gebruiker over te maken. Met vriendelijke groetAls ik de vraag stelde wanneer ik deze voorwaarden dan zou moeten ontvangen hebben en waarom er de vraag gesteld werd van mijn contract tov Thomas Cook kreeg ik volgend antwoord: Mevrouw, Ik stelde deze vraag omdat ik zelfstandig reisbureaupersoneel ken die niet uitsluitend voor 1 touroperator werken en dus niet helemaal zonder werk/inkomsten komen te zitten.Bij de ophaling van uw abonnement/badge aan onze balie kreeg u, zoals elk nieuw abonnee, zeker en vast ons reglement mee. Met vriendelijke groetDus die persoon stelde die vraag duidelijk gewoon uit persoonlijke interesse.Ik stuurde dan nog eens de vraag/ opmerking dat ik de algemene voorwaarden zeker niet ontvangen heb en dus ook niet afgetekend heb, maar daar stopte het e-mail verkeer helaas. Mijn laatste mail is van 9 okt'19 en helaas kreeg ik dus geen antwoord meer op mijn vraag hoe het komt dat ik deze algemene voorwaarden niet meegekregen heb bij betaling van de badge. Op de factuur die ik wel meekreeg na betaling is er ook geen enkele verwijzing dat ik akkoord ga met de algemene voorwaarden.Ik ben mij zeker bewust van het feit dat ik niet de volledige duur van het abonnment kan terugkrijgen. Maar ik dacht als ze vb 2 maand schadevergoeding vragen dit voor mij een mooie oplossing zou zijn. Alvast bedankt om dit voor mij te bekijken.Met vriendelijke groeten,Sofie Bogaert

Afgesloten
S. D.
4/10/2019

Parkeerbedrijfmaffia

Mail naar ombudsman Kortrijk, die sinds enkele weken hun parkeermeters en tarieven hebben aangepast.BesteVandaag 04/10/2019 kreeg ik tot mijn verbazing een parkeerboete, aangezien ik betaald had. Blijkbaar heb ik mijn nummerplaat ( volgens PARKO, die trouwens heel onvriendelijk zijn aan de telefoon) verkeerd ingegeven, ipv 1 VMA221 zou ik 1VMA211 ingetypt hebben. Ik kan dit zelf niet zien op mijn kwitantie, dus ik weet niet of dit correct is. Ik betaalde 4 euro voor het ticket, de boete kreeg ik om iets na 12 ( staat ook niet vermeld op het boetebriefje!) en de extra belasting is geldig voor een half dagdeel tot 13u59, wat dus uiteindelijk neerkomt op minder dan 2uur. Daarna moest ik nu nog eens 4 euro betalen om de rest van de dag te blijven staan. De 4 euro die ik betaalde in de voormiddag wordt ook niet afgehouden van de boete. Ik vind dit geen eerlijke of correcte manier van werken, en zie hierin enkel een manier van dit bedrijf om zich nog meer te verrijken, door het voor autobestuurders nog moeilijker te maken te parkeren om naar hun werk te gaan. Wat was er mis met het vorige systeem om een ticket zonder nummerplaat af te printen? Hoeveel mensen vergissen zich soms eens per dag? Hoeveel extra inkomsten geeft dit aan PARKO, door het zo aan te pakken? Waarom telt de boete voor de ene 5 uur en voor de ander maar 2 uur? Waarom staat mijn nummerplaat niet op de kwitantie? Waarom staat er geen uur op de boete? Allemaal maatregelen van PARKO om mensen in de war te brengen en ze moeite te laten doen om alles uit te zoeken. ALs je aan het werk bent, je krijgt een boete het eerste dagdeel, en je keert niet terug naar je auto voor 14U, kan je nog een boete krijgen voor het 2e dagdeel!! Gelukkig zag ik het nu op tijd! Anders betaalde ik 60 euro + 8 euro om een dagje te parkeren! Ik vind dit echt niet kunnen! Je kan zelf niet controleren of je effectief een verkeerde nummerplaat hebt opgegeven en het is een heel gedoe om dit na te gaan, zodat de meeste mensen gewoon maar betalen om dit te vermijden.Met vriendelijke groeten

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform