Terug

Absurde parkeerboete

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. V.

Naar: Parko agb

24/06/2022

BesteIk ben op 14/06 betrokken geweest bij een kettingbotsing op de E17 richting Gent op weg naar het werk.Uiteraard komt hier heel wat bij kijken zoals het contacteren van de werkgever, collega's, verzekering, garage contacteren, ...Tussen het regelen door ben ik dan ook nog eens blijven doorwerken. Op 17/06 had ik een afspraak bij de garage voor een expertise. Daar toegekomen wist de man die mijn expertise deed te zeggen dat de auto te zwaar beschadigd was om nog mee rond te rijden, en ik kreeg dus onverwacht een vervangwagen mee.Thuis toegekomen met de vervangwagen dacht ik er aan dat ik Parko ging moeten contacteren ivm het feit dat ik tijdelijk en onverwacht een nieuwe wagen mee had. Ik stap uit en bel naar Parko, daar verwezen ze mij door naar hun e-locket.Eens binnenshuis heb ik van zodra ik kon de nummerplaat gelinkt aan mijn bewonerskaart asap doorgegeven voor wijziging. Echter kreeg ik voor de tijd dat mijn wijziging nog niet doorgekomen was, alsnog een boete aan de voorruit.Ik probeerde Parko uit te leggen dat ik normaal een bewonerskaart heb, en het dus absurd is dat ik een boete zou moeten betalen voor een wagen die ik last-minute meegekregen heb, en waarvan ik de wijziging asap doorgegeven heb.In Gent geldt een bewonerskaart bijvoorbeeld vanaf de dag dat de aanvraag gedaan werd.Had ik het dagen op voorhand geweten, had ik de wijziging uiteraard veel eerder kunnen doorgeven.Naast de emotionele en fysieke impact die voorgaand incident met zich teweeg brengt, probeer ik alsnog door alle drukte heen zo goed mogelijk met alles in orde te zijn. Dat Parko dan geen greintje menselijkheid kan tonen, duid enkel op een op geldbelust bedrijf.

Berichten (3)

Parko agb

Naar: C. V.

24/06/2022

DATA NOT AVAILABLE

C. V.

Naar: Parko agb

24/06/2022

BesteIk heb op 17/06 om 11u03 telefonisch contact opgenomen om te laten weten dat ik onverwachts een vervangwagen had meegekregen. Dat gesprek duurde welgeteld 1min en 34 seconden,De vaststelling gebeurde om 11u13. Hoe verwacht u van mij dat ik een aanvraag binnen de 8 minuten uitstuur?Het is absurd dat een persoon die in bezit is van een bewonerskaart toch gestraft kan worden voor dergelijke banale situaties. Een aanvraag zou moeten ingaan vanaf het begin van de dag van aanvraag. Niet vanaf de goedkeuring er van.

Parko agb

Naar: C. V.

24/06/2022

Beste,Een wijziging kan normaal ook niet telefonisch, enkel via ons e-loket omdat we ook een bevestiging nodig hebben.Indien je nog niet akkoord bent, kun je bij ontvangst van het aanslagbiljet (tweede brief) een bezwaarprocedure opstarten.Bezwaarschriften dienen schriftelijk (met een kopie van het aanslagbiljet) te gebeuren binnen de drie maanden te rekenen vanaf de derde kalenderdag volgend op de datum van verzending van het aanslagbiljet.Verzendadres College van Burgemeester en Schepenen, Grote Markt 54, 8500 Kortrijk.De belastingplichtige of zijn vertegenwoordiger die wenst gehoord te worden moet dit uirukkelijk vragen in zijn bezwaarschrift.Met vriendelijke groeten,parkeerbaliemedewerksterKortrijk ParkoBezoekadres: Koning Albertstraat 17 8500 Kortrijk056 28 12 12 @parko.bewww.parko.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform