Terug

Opzeggen jaar abonnement

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. B.

Naar: Parko agb

17/10/2019

Beste, op 5 sep'19 heb ik een abonnement aangekocht voor de parking Veemarkt in Kortrijk voor een periode van 12 maand. Bij aankoop van dit abonnement kreeg ik gewoon de factuur en badge mee na betaling van het abonnement voor een bedrag van € 985,00. (dus ook niet de algemen voorwaarden).Op 7 okt'19 stel ik de vraag aan Parko wat de voorwaarden zijn om dit abonnement vroegtijdig op te zeggen. Ik werk als zelfstandig freelancer bij Thomas Cook - Neckermann. Dit is mijn enige werkgever op dit ogenblik. Dus nu deze failliet zijn heb ik de parking plaats op de Houtmarkt niet meer nodig.Na mijn eerste mail krijg ik volgende mail terug: Mevrouw, Wij hebben uw email van maandag 7 oktober in goede orde ontvangen. Bij uw vraag om uw jaarabonnement in P Houtmarkt vroegtijdig te kunnen stopzetten door het faillissement van Thomas Cook, hebben wij volgende bedenking: is BR Reizen volledig afhankelijk van Thomas Cook ? Betekent het faillissement dan ook de sluiting van uw reisbureau ? Graag hiervoor de nodige bewijsstukken. Dank voor uw informatie. Met vriendelijke groet,Ik mail terug met de vraag welk bewijsstuk ze precies wensen, ik heb immers een contract met Thomas Cook Retail.Ipv welke documenten ze precies nodig hebben krijg ik volgend antwoord: Mevrouw, Wij moeten u mededelen dat wij, zoals altijd en voor alle abonnees geldig is, geen jaarabonnementen vroegtijdig stopzetten/terugbetalen. Met vriendelijke groetIk vond dit wel een eigenaardig antwoord aangezien er eerst iets anders werd gevraagd die dan toch wel een beetje hoop liet uitschijnen dat er eventueel mits een aantal maanden schadevergoeding er toch een terugbetaling zou komen.Daarna heb ik de vraag gesteld waar ik de voorwaarden voor deze beslissing kon terugvinden en waarom dan de eerste vraag gesteld werd. Ik kreeg toen volgend half antwoord: Mevrouw, Ik wens u hiervoor graag te verwijzen naar artikel 11.9 van het Reglement voor de gebruikers van de parkings (zie bijlage en goedgekeurd door de gemeenteraad van Kortrijk) Het spijt ons -desondanks de omstandigheden die u beschrijft- te moeten doorgeven dat wij niet van deze voorwaarden kunnen afwijken. Wij kunnen geen verrekening en eventuele terugbetaling uitvoeren. Het abonnement kan eventueel door u doorverkocht worden. In dat geval dient u zelf een overnemer te zoeken en ons nadien de naam van de gebruiker over te maken. Met vriendelijke groetAls ik de vraag stelde wanneer ik deze voorwaarden dan zou moeten ontvangen hebben en waarom er de vraag gesteld werd van mijn contract tov Thomas Cook kreeg ik volgend antwoord: Mevrouw, Ik stelde deze vraag omdat ik zelfstandig reisbureaupersoneel ken die niet uitsluitend voor 1 touroperator werken en dus niet helemaal zonder werk/inkomsten komen te zitten.Bij de ophaling van uw abonnement/badge aan onze balie kreeg u, zoals elk nieuw abonnee, zeker en vast ons reglement mee. Met vriendelijke groetDus die persoon stelde die vraag duidelijk gewoon uit persoonlijke interesse.Ik stuurde dan nog eens de vraag/ opmerking dat ik de algemene voorwaarden zeker niet ontvangen heb en dus ook niet afgetekend heb, maar daar stopte het e-mail verkeer helaas. Mijn laatste mail is van 9 okt'19 en helaas kreeg ik dus geen antwoord meer op mijn vraag hoe het komt dat ik deze algemene voorwaarden niet meegekregen heb bij betaling van de badge. Op de factuur die ik wel meekreeg na betaling is er ook geen enkele verwijzing dat ik akkoord ga met de algemene voorwaarden.Ik ben mij zeker bewust van het feit dat ik niet de volledige duur van het abonnment kan terugkrijgen. Maar ik dacht als ze vb 2 maand schadevergoeding vragen dit voor mij een mooie oplossing zou zijn. Alvast bedankt om dit voor mij te bekijken.Met vriendelijke groeten,Sofie Bogaert


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform