Terug

Parkeerbedrijfmaffia

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. D.

Naar: Parko agb

04/10/2019

Mail naar ombudsman Kortrijk, die sinds enkele weken hun parkeermeters en tarieven hebben aangepast.BesteVandaag 04/10/2019 kreeg ik tot mijn verbazing een parkeerboete, aangezien ik betaald had. Blijkbaar heb ik mijn nummerplaat ( volgens PARKO, die trouwens heel onvriendelijk zijn aan de telefoon) verkeerd ingegeven, ipv 1 VMA221 zou ik 1VMA211 ingetypt hebben. Ik kan dit zelf niet zien op mijn kwitantie, dus ik weet niet of dit correct is. Ik betaalde 4 euro voor het ticket, de boete kreeg ik om iets na 12 ( staat ook niet vermeld op het boetebriefje!) en de extra belasting is geldig voor een half dagdeel tot 13u59, wat dus uiteindelijk neerkomt op minder dan 2uur. Daarna moest ik nu nog eens 4 euro betalen om de rest van de dag te blijven staan. De 4 euro die ik betaalde in de voormiddag wordt ook niet afgehouden van de boete. Ik vind dit geen eerlijke of correcte manier van werken, en zie hierin enkel een manier van dit bedrijf om zich nog meer te verrijken, door het voor autobestuurders nog moeilijker te maken te parkeren om naar hun werk te gaan. Wat was er mis met het vorige systeem om een ticket zonder nummerplaat af te printen? Hoeveel mensen vergissen zich soms eens per dag? Hoeveel extra inkomsten geeft dit aan PARKO, door het zo aan te pakken? Waarom telt de boete voor de ene 5 uur en voor de ander maar 2 uur? Waarom staat mijn nummerplaat niet op de kwitantie? Waarom staat er geen uur op de boete? Allemaal maatregelen van PARKO om mensen in de war te brengen en ze moeite te laten doen om alles uit te zoeken. ALs je aan het werk bent, je krijgt een boete het eerste dagdeel, en je keert niet terug naar je auto voor 14U, kan je nog een boete krijgen voor het 2e dagdeel!! Gelukkig zag ik het nu op tijd! Anders betaalde ik 60 euro + 8 euro om een dagje te parkeren! Ik vind dit echt niet kunnen! Je kan zelf niet controleren of je effectief een verkeerde nummerplaat hebt opgegeven en het is een heel gedoe om dit na te gaan, zodat de meeste mensen gewoon maar betalen om dit te vermijden.Met vriendelijke groeten

Berichten (1)

Parko agb

Naar: S. D.

08/10/2019

Geachte,Wij hebben geen email adres van deze persoon om hem een antwoord te bezorgen.Met vriendelijke groeten,Veerle Bekaert Medewerker Klantendienst Parko agb K. Albertstraat 17 8500 Kortrijk056 28 12 12vbekaert@parko.bewww.parko.beOpeningsuren loket:Ma 9-13u 14-19u di, do, vr 9-13u wo 9-13u 14-17uReisadvies: P Parko is bereikbaar vanuit herkomst:E17 E403 A19of via de Trein


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform