Meest recente klachten

H. K.
2/06/2025

“Kwaliteitsprobleem keukenmeubel + garantiegeschil”

In april 2021 werd een keuken geleverd en geplaatst door Odrada Projects NV. Binnen vier jaar vertoonde de keuken ernstige schade: een kromgetrokken achterwand, een opgezwollen werkblad ter hoogte van de vaatwasser, en een defecte microgolfoven. Volgens Odrada valt dit niet onder constructiefouten. Toch gaat het hier over schade die onder normaal gebruik is ontstaan. Odrada biedt een ‘tegemoetkoming’ aan waarbij ik alsnog 880 euro inclusief btw moet betalen voor vervangonderdelen (achterwand, werkblad, wangenschoenen), plus de montagekosten. Dit voorstel wijst geen aansprakelijkheid toe en negeert de wettelijke bescherming rond structurele en verborgen gebreken. Het werkblad hoort bestand te zijn tegen damp van een vaatwasser; vele moderne toestellen openen zelfs automatisch. Het loslaten van het blad wijst op foutieve montage of materiaalkeuze. Mijn verzoek om objectieve expertise of verantwoording werd afgewezen. Ik wens daarom via Testaankoop bemiddeling of een objectieve beoordeling. Ik voeg alle bewijsstukken en mailverkeer toe in bijlage.

Afgesloten
T. V.
13/07/2023

Problemen met tegemoetkoming

Beste, Op 25/03/2023 bestelde we een Massief Eiken Mat Zwarte tafel bij ODRADA in Balen. Na 3.5 maanden wachttijd zou deze vandaag 13/07/2023 geleverd worden.Echter toen de monteurs bij ons toekwamen en alles monteerde bleek dat deze levering niet correct is. Een foute bestelling waardoor wij zonder tafel zouden zitten. De foutieve tafel hebben ze achtergelaten en mag gebruikt worden maar er moeten de hele tijd tafellakens opliggen en er mag geen krasje te bespeuren zijn wanneer ze komen omruilen. Ik belde met Odrada, de tafel moet opnieuw besteld worden en opnieuw een wachttijd van 3.5 maand + zomer sluiting. Dus meer dan 4 maanden wachten en bang hebben dat er aan de foute tafel is gebeurd. De persoon aan de telefoon was alles behalve begripvol, had totaal geen empathie en wij mochten blij zijn dat we deze tafel mogen gebruiken. Toen ik schrok dat we opnieuw zolang moesten wachten, kreeg ik het antwoord: U moet redelijk blijven eh mevrouw, wat denkt u nu dat wij de tafel al binnen een maand gaan kunnen leveren? Op de andere heeft u ook 3.5 maand moeten wachten. Wanneer ik dan de vraag stel er een compensatie kan gegeven worden vanuit Odrada krijg ik het antwoord: Niets, (opnieuw) u moet wel redelijk blijven eh mevrouw. Dit antwoord heb ik wel tot 3x toe gekregen. Wij verwachten dat wanneer een bedrijf zo een grote fout maakt ze hierin dan tegemoet komen met een compensatie. Bv. Een korting op de aankoopprijs, een waardebon, .... iets. Het totale bedrag van onze aankoop was €2972 dit is toch al een aanzienlijk bedrag. Hiervan hebben we reeds €2500 van betaald, als we dit niet betaalde namen ze tafel terug mee.Ik heb geen zin om 3 a 4 maanden te kamperen in mijn eigen huis. Ze reageren niet op mails die je stuurt, als je belt dan vang je evenals bot en op de koop toe zijn ze nog onvriendelijk en tonen ze 0,0 begrip. Met andere woorden moeten wij meer dan 7 maanden wachten op onze aankoop. (hopelijk niet langer)Wat kunnen we doen? Hoe kunnen jullie ons helpen? Want wij zijn ten einde raad.Alvast bedankt voor de hulp en feedback.Met vriendelijke groeten,

Afgesloten
I. H.
11/05/2022

Levertermijn bestelde zetel, arogante klantendienst

Beste, Ik bestelde een zetel bij Odrada in Balen op 12/01/2022.de lever termijn zou 10 tot 12 weken bedragen. DWZ dat de zetel geleverd zou moeten worden rond 23/3/22-6/4/22. toen deze termijn verlopen was hebben we zelf maar contact opgenomen met Odrada om te vragen wanneer de zetel geleverd zou worden. Plots werd de levertermijn verlengd naar week 20 DWZ rond 18/5/22. nadat ik mijn ongenoegen geuit had dat ik dit heel erg jammer vind dat de communicatie hierover niet eerlijk verloopt houden ze zich schuil achter Corona. Terwijl de verkoper in de winkel toch wel gezegd had dat de levertermijnen redelijk correct gebeuren en dat we een huismerk van Odrada kochten en dat dit toch wel relatief snel geleverd kon worden. omdat de mannelijke collega mijn ongenoegen aanvoelde stelde hij zich best arrogant op en dreigde dan maar dat ik de zetel moest annuleren als het mij niet aanstond...Kort daarna kreeg ik terug telefoon van Odrada dat de zetel waarschijnlijk iets vroeger geleverd kon worden, dat ze de moeite gedaan hadden de fabriekant te contacteren en dat de vermoedelijke leverdatum zou zijn rond week 18. (4/5/22)Weer liet ik mijn ongenoegen hierover horen bij Odrada en gaf ik door dat ik de zetel dan liever zou annuleren. Ja dat kan zeggen ze, maar dit kost je 30% van je aankoop????? 30%? voor iets dat ik niet krijg? omdat jullie misleidende verkoopspraatjes uiten???? daar ga ik niet mee akkoord, maar boh, we hebben weer geen poot om op te staan.Uiteindelijk vorige week weer geen nieuws gehoord van Odrada ivm de zetel, dus weer zelf gebeld. Antwoord was dat de zetel volgende week of de week erna erbij zou zijn. Vandaag 18/5/22 nog steeds niets gehoord van Odrada. Weer bellen we zelf om te horen hoe het zit. Weer word de levering verlengd met 2 weken.Als ik vraag wat Odrada gaat doen om ons als klant tevereden te houden krijg ik het antwoord NIKS. Als ik aangeef dat ik echt wel miscontent ben en een tegenprestatie van hen verwacht wordt ik bijna uitgelachen door de mannelijke collega aan de telefoon. Hierdoor wordt ik ook erg boos, want ik heb geen poot om op te staan en moet het allemaal maar laten gebeuren. Als ik de zetel wil annuleren moet ik 30% aan hen betalen, maar Odrada moet hun afspraken niet nakomen en mogen hun lekker schuilhouden achter Corona en nu zelf de oorlog. Mijn zus heeft een zetel gekocht bij de concurent (het stoeltje) en heeft haar zetel al bijna 2 maanden. Een grote leverancier kan hun termijnen niet nakomen en een familiebedrijf dat dezelfde materialen verkoopt kan dit wel....Ik stel me hier toch wel vragen bij.Mijn vraag is dus wat kan ik hiermee doen en kunnen jullie ons helpen. desnoods de zetel volledig annuleren of een degelijke tegemoetkoming zou toch wel aanvaardbaar zijn.

Afgesloten
A. C.
11/08/2015

afwerking van keuken

Bij de verkoop van de keuken werd door uw verkoper alles overlopen en aangeduid in de catalogus welke toestellen in de keuken geplaatst zouden worden. U meldt ons nu doodleuk dat wij u moeten controleren aan de hand van de leveringsbon dewelke ons nadien bezorgd werd. Bij levering van de keuken op 15/06/2015 werd door uw personeel ook geen leveringsbon overhandigd en controle uitgevoerd op de geleverde stukken. Vind ik ook al zeer raar dat we dan ook hier controle op uw leveringen zouden moeten uitvoeren.U stelt weliswaar wel een lever- en plaatsingstermijn, die wij correct naleefden.Tot onze grote ergernis stellen we wel vast, nadat de keuken reeds op 16/06/2015 geplaatst werd, en na een tweede interventie door uw plaatser er nog steeds verschillende dingen niet geleverd en of hersteld zijn. Volgens u is dit niet uw fout, maar de onze is het zeker ook niet. Daarom stel ik voor dat u een grondige studie maakt van de gemaakte fouten (door verkoper, leverancier toestellen, dienst na verkoop) om ons als dan nog een compensatie te kunnen bieden.Ondertussen zijn we 30/07/2015, dit is bijna 7 weken, na levering van de keuken, waarbij we nog steeds geen gebruik hebben kunnen maken van microgolfoven, dit was bijna 6 weken dat er een probleem was met het kookfornuis, het welke we ook niet volledig konden benutten.Ook het werkblad, welk beschadigd geleverd werd, is tot op heden niet vervangen, dit is tevens bijna 7 weken na plaatsing van keuken. Het kan allemaal zijn dat de verschillende leveranciers vakantie hebben of niet tijdig de gewenste producten kunnen leveren, maar daar hebben wij als klant zijnde geen boodschap aan.Tevens werd ons ook geen melding gedaan van de laattijdige leveringen en verkeerde leveringen, waarmee wij rekening konden houden.Tot op heden (11/8/15) hebben we nog altijd geen oplossing voor de problemen.Ik heb Odrada reeds enkele malen gebeld en telkens het antwoord 'WIJ DOEN HET NODIGE'

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform