Terug

beschadigingen aan deur en vloer bijlevering meubelen

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Levering

Klacht

K. M.

Naar: Odrada

18/12/2025

Bij de levering van meubels werd er schade toegebracht aan voordeur en pas gelegde laminaat. Er werden foto's gemaakt en klacht ingediend via mail. Er werd getelefoneerd, in het begin schappelijk, naarmate het gesprek vorderde werd de man aan de telefoon steeds arroganter, en onbeleefder. Er werd getracht bewijs te ontkrachten en de schuld bij ons tel leggen, Ik heb dan via mail een ingebreke stelling verstuurd, waarop de dag erna zonder dat er iemand de schade van kortbij is komen bekijken de schuld bij ons wordt gelegd, we hebben de zetel verschoven, eigen schuld dikke bult. De diepste kras in de vloer is op 2,5 meter van de zetel af. Ik heb dus 2,5 meter met zetel geschoven en daarbij enkel op 2,5 meter een kras gemaakt. De schade is wel op de plaats waar de zetel werd uitgepakt om in elkaar te zetten. En er is schade aan de vloer op de plaats waar hij is in elkaar gezet. Odrada weigert zelfs om gewoon de schade te komen bekijken en legt op basis van foto's en 2 chauffeurs die door het raam de schade zijn komen bekijken (want er was niemand thuis) de schuld bij ons. Ik heb hen al meerdere keren gevraagd om ter plaatse te komen, en hun verhaal naast het mijne te leggen aan de hand de schade. Geen enkel voorstel voor een afspraak. Blijkbaar heeft men bij Odrada aan een foto van enkel een kras met daarnaast een rolmeter genoeg om de locatie van de kras te bepalen in een woonkamer van 8 bij 4 meter, en dan vervolgens dat als argument te gebruiken om de schade van zich af te schuiven. Er zijn al vershillende mails heen en weer gestuurd, waarbij zij de schuld bijons leggen, en ik blijf vragen om op z'n minst de schade te komen bekijken, en dan te oordelen. Tot nu toe nog steeds geen verzoek van hen gehad om de schade te komen bekijken. Wat betreft de schade aan de deur was ik eerst van mening dat de chauffeurs de deur er hadden uitgehaald om meer plaats te hebben om brede dingen te zetten. Bij nader bekijken denk ik dat ze (per ongeluk) met een rolplateau tegen de zijkant van de deur hebben gebotst, en daarbij de deur uit de 2 onderste hengsels hebben getrokken (de twee bovenste stonden nog vast. Ik heb hen dat in een aanvulling op mijn mails nog laten weten. In bijlage de mail conversatie.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform