Meest recente klachten

N. D.
30/07/2024

Problemen huurhuis

Boekingsnummer 8637954 Accomodatie FPV781 We boekten een huis van 22 juli tem 2 augustus. Op zaterdag 27 juli zaten alle toiletten verstopt. Blijkt dat de septische put vol is. Na verschillende telefonische contacten met Novasol geen oplossing. We zijn genoodzaakt onze reis in te korten. Telefonisch worden refund compensaties beloofd. Maar dit is bij elk telefoontje. In bijlage alle mails die ik stuurde maar onbeantwoord blijven.

Opgelost
Y. D.
22/07/2024

Betalinsprobleem

Geachte mevrouw/heer, Ik en mijn vriendin hebben ergens rond februari, maart een accommodatie geboekt bij NOVASOL. Dit was een erg mooi appartement in Oostende voor in totaal 530 euro voor 2 nachten. Het verblijf was voor 27 tot 29 juni. Dit aangezien we 28 juni naar Rammstein in Oostende gingen zien. Bij aankomst moesten we de sleutel gaan halen bij het immokantoor Jolie Invest. Zij zeiden dat ons appartement niet beschikbaar is en blijkbaar nooit beschikbaar had geweest. Het was een appartement dat je blijkbaar niet kon boeken. Ze hebben ons dan een ander appartement gegeven. Hiervoor moest ik dan ook nog eens een extra 80 euro voor betalen. Het appartement was totaal niet proper en niet waar we betaald voor hadden. We zijn terug gegaan naar Jolie Invest om te vertellen dat het niet proper was. Zij stuurde ons nadien een kuisploeg die ons gewoon uitlachten in ons gezicht door te zeggen dat er net niks vuil was. Hierna heb ik gebeld met de eigenaar van dit appartement die zei dat zij zelf het maar verhuurd voor 50 euro per nacht. Bij verder klagen bij Jolie Invest kregen we een brute en onvriendelijke reactie en zijn we dus niet verder geholpen geweest. Wij vinden dit niet kunnen en hebben meerdere keren geprobeerd met NOVASOL in contact te komen. Dit is ons 1 keer gelukt waarna ze zeiden dat ze het als dringend gingen classificeren en ons gingen terugbellen. Dit is nooit meer gebeurd en nu nemen ze hun telefoon ook niet meer op. Ik wens dan mijn geld terug te krijgen. Ook heb ik recht op schadevergoeding. Ik vraag u daarom om binnen de 14 dagen het bedrag van 530 euro op mijn bankrekening te willen betalen. Met vriendelijke groet, Yliana De Buyzer en Britt De Winter Bijlagen:

Afgesloten
S. W.
18/07/2024

Huur vakantiewoning

We hebben via Novasol een huisje gehuurd dit van 13 tot 20 Juli 2024, bij aankomst van huisje zagen we dat heel vies was en het huisje stonk als de pest. Enkele uren later zagen we de eerste muis al lopen, ik belde meteen het alarm nummer van Novasol zelf meer dan 3 x en telkens werd ik van de lijn gegooid. We probeerde de rust en kalmte te bewaren met onze 3 kinds door te gaan slapen, maar eenmaal de volgende dag zaten de muizen in de kasten we hebben alles bij elkaar genomen en we zijn vetrokken. We hebben extra kosten moeten maken door nieuwe accommodatie te huren dit is namelijk een appartement met 3 kinderen ipv een huis met een zwembad. Zondagochtend nog meer dan 10 x gebeld geen gehoor, maandag belde we eerst ons reisbureau met de nodige bewijsstukken ze zijn rechtsreeks in actie gekomen uiteindelijk kregen ze novasol wel aan de lijn maar er was nog altijd geen oplossing. Dinsdag morgen was de oplossing rattenvergif open en bloot in de kassen met muizenvallen!!! Mijn dochter van 2 had dood kunnen zijn moest ze dit ingeslikt hebben wa´nt ondertussen waren we eens gaan kijken voor nog meer bewijsmateriaal te verzamelen ik geloofde mijn eigen ogen niet !! Een schande meer dan schande onverantwoord meer dan onverantwoord. Woensdagochtend kregen we bericht de woning is gekuist u kan terug. Reisbureau heeft maandag al officiële een klacht ingediend en woensdag een vervolg dat ze dus in gebreke worden gesteld. Dat we verwachten dat de schade + huurhuis worden terug betaald. Eerlijk gezegd wil ook een vervolg op een onverantwoord gedrag rattenvergif in kasten zonder enige vorm van beveiliging. Natuurlijk komt er geen reactie van Novasol en wij willen hier niet langer mee wachten, meer dan 1000 duizenden euro's geld kwijt en de onverantwoordelijkheid. Wij hebben van alles foto's gemaakt als bewijs. Graag had ik jullie hulp gehad.

Afgesloten
J. D.
18/07/2024

ophalen laken en handdoekenpakket

Geachte mevrouw/heer, Boekingsreferentie 8904556 huisje E15424. Op 27/06/2024 ontving ik een mail waarin werd gemeld dat ik mijn laken en handdoekenpakket moest ophalen in Gilleleje, 108 km verwijderd en 2u rijden van mijn huurhuis. Op 27/06/2024 stuurde ik daarom direct een mail naar jullie klantendienst met de vraag om dit te veranderen naar het servicepunt in Slagelse, waar ik op weg naar het huisje langs passeerde. Deze mail werd niet beantwoord. Op 1/7/2024 stuurde ik opnieuw een mail omdat ik nog steeds geen antwoord had gekregen. Deze werd tot op vandaag ook niet beantwoord. Op 4/7/2024 nam ik telefonisch contact met de klantendienst in Nederland waar ze me doodleuk zegden dat het niet mogelijk was om te wijzigen naar een ander servicepunt, waar ik passeerde in de heenreis. Op 5/7/2024 nam ik telefonisch contact met Novasol Denemarken waar ik een gelijkaardig antwoord kreeg. Ik vind dit echt niet kunnen. Na een vermoeiende rit van 1100 km en 12 u rijden moest ik in totaal nog eens 108 km en 2u extra rijden. Dit kan echt niet. Qua klantenservice is dit ruimschoots ondermaats. Ik huur al jaren huisjes en het lakenpakket is steeds aanwezig in het huis. Dat het lakenpakket 108 km ver op te halen is werd nooit tijdens de boeking meegedeeld, anders had ik niet geboekt. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 31/7/2024 de opgelopen extra kosten hiervoor te vergoeden: zijnde verplaatsingskost van 2x 108km en 2x 2u rijden. Met vriendelijke groeten, bijlagen: mails

Afgesloten
Y. C.
9/07/2021

problemen met terugbetaling

Beste, Via Novasol hadden we een vakantiehuis in Frankrijk gehuurd. Bij aankomst merkte we een sterke mazoutgeur. Niet enkel in het huis, maar ook in de tuin. We hebben de eigenaars verwittigd. Ondertussen kregen we een mail van Novasol dat er iemand was langs gekomen en ontkende dat er een geur was. De eigenaar is echter pas nadien langs gekomen. Hij bevestigde dat er een mazout machine in het huis was en bevestigde dat een terugbetaling geen probleem was. Ook de dochter die we eerder aan de lijn hadden (maar aan het werk was) bevestigde dat een terugbetaling mogelijk was. De geur was haar niet opgevallen tijdens het voorbereiden van het vakantiehuis maar een terugbetaling was geen probleem. Ondertussen krijgen we noch gehoor bij het kantoor Novasol in Frankrijk als in Nederland. We hebben meermaals gebeld naar Frankrijk. Daar konden ze niets voor ons doen, gingen ons terug bellen (wat ze niet gedaan hebben) of stuurden ons terug door naar het kantoor van Nederland. Zij spreken op hun beurt geen Frans waardoor ze geen contact met Frankrijk kunnen opnemen. Dit is rechtuit fraude! We voelen ons helemaal niet veilig. Niet alleen is het uiterst onaangenaam om in een stank van mazout een week te zitten, ook is het niet gezond voor ons en de kinderen. Daarnaast stellen we onze vragen bij de veiligheid van de constructie.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform