Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Onterechte factuur Klarna en incassobureau
Korte beschrijving van uw probleem In november 2024 stuurde in een kapotte gsm retour naar Mobico. Ik betaalde 18 euro om de kapotte gsm die niet langer dan 10 sec aanbleef terug te sturen. Ik mocht een nieuw toestel bestellen , maar moest dat ipv met een overschrijving met Klarna doen. Ik verkreeg het nieuw toestel en het kapotte werd goed ontvangen bij Mobico. Omdat hun retourpagina niet werkte en er toch bizarre zaken gebeuren bij Mobico werd er blijkbaar 18/12 een derde toestel opgestuurd? Wij waren niet thuis en wonen aan een drukke baan. Wij hebben dat toestel niet in ontvangst genomen, maar er is getekend voor dat toestel. Niet mijn handtekening. Bij klarna stond de bestelling voor het tweede nieuwe toestel op besteldatum 3 dec. Dat derde toestel staat op 18/12 en dat wil Mobico nu toch door mij betaald zien. Ik heb dan bij de politie geïnformeerd en uiteindelijk een blad opgesteld dat ik dat toestel niet ontvangen heb, zelfs niet besteld in eerste instantie. Mobico verzekerde mij via mail dat zij nu alles in orde gingen maken voor mij. Excuses voor het ongemak kreeg ik zelfs. Klarna echter bleef aanmaningen sturen. Telkens probeerde ik hen te bereiken, maar Klarna is alleen via Chat te bereiken. Zij beweren dat de info die Mobico mij geeft, dat alles opgelost is, niet aan hen werd doorgegeven. Ondertussen is er zelfs een incassobureau aangesteld. Hen stuurde ik dan met alle mails en bewijsstukken gisteren een mail. Echter dat incassobureau zegt, wij voeren uit. Klarna zegt wij hebben er niets meer mee te maken en Mobico zegt voor ons is alles in orde. Zij verzekerden mij via mail, als u de papieren voor de post nl in orde brengt dan lossen we alles op en kunnen we dit voor u en ons afsluiten. Ik heb echter nu een factuur van 590 euro bij een incassobureau. Ik heb eventueel ook juridische steun nodig, want ik vrees hier als consument nu echt in de problemen te zitten. Om u alle info te bezorgen en bewijsstukken heb ik geen ruimte op deze pagina. Mobico heeft al de info van Klarna en Incasdobureau ontvangen.
Problemen Mobico, gsm onbruikbaar en geld kwijt
Reeds sinds de ontvangst van onze bestelde iphone “als nieuw” bij MOBICO.nl op vrijdag 22 maart 2024 zitten we in de problemen: het komt erop neer dat we momenteel de aankoopprijs van 549 € kwijt zijn en geen gsm hebben. De ganse problematiek die we tegenkwamen met MOBICO.nl wordt onterecht in onze schoenen geschoven.We lieten MOBICO.nl op maandag 25 maart weten dat de vervoerder de gsm in onze brievenbus leverde (op vrijdag 22 maart) terwijl we nochtans in huis waren. We lieten MOBICO weten dat het scherm van de gsm vrijwel direct verschillende problemen vertoonde en dat er meldingen op de gsm kwamen dat het scherm niet origineel was en mogelijk niet ondersteund zou worden door Apple. Ook werd de simkaart af en toe niet gelezen.Plots ging het van kwaad naar erger en kwamen er brede strepen op het scherm die niet weggingen na een paar minuten. De gsm werd onmiddellijk uitgezet en bij opstart de volgende ochtend was het scherm helemaal zwart geworden en onbruikbaar.We hadden dan ook op 25 maart de retour online aangemeld en onze betaalde som teruggevraagd. De enige fout die wij daarna maakten was de gsm retour sturen (dat was op eigen kosten via Bpost) op dinsdag 26 maart naar het verkeerde adres: nml. het postbusadres van MOBICO.nl in de Databankweg 26 (Amersfoort) in plaats van het retouradres van MOBICO in de Heliumweg enkele kilometers verderop.We ondernamen heel wat mailwisseling (en enkele telefoons) met MOBICO alsook met een externe administratiedienst REGUS op het postbusadres Databankweg. Ons retourpakket bleek namelijk nergens meer te bespeuren, terwijl de administratiedienst van de Databankweg ons pakket via Post NL reeds op 28 maart liet doorsturen naar MOBICO op de Heliumweg.PAS OP 17 april krijgen we een mail van MOBICO dat onze gsm dan toch eindelijk ontvangen zou zijn op het correcte retouradres Heliumweg en dat de gsm “vochtschade én impactschade (barst op scherm) had opgelopen”! Dit wordt bij overmaat van ramp in onze schoenen geschoven!U moet weten dat volgens de track en trace van Post NL het pakket met onze gsm retour nog steeds niet geleverd zou zijn op de Heliumweg.Enfin, MOBICO geeft ons de “keuze” om op hun kosten een vochtschadebehandeling (van 46 €) te laten doen OF ONS DE GSM IN HUIDIGE TOESTAND (KAPOT DUS) TE RETOURNEREN.Op 30 april krijgen we bericht van MOBICO dat na onderzoek en vochtbehandeling het beeldscherm defect is en vervangen moeten worden voor 190 € OP ONZE EIGEN KOSTEN! Er wordt exclusief deze 190 € ook advies gegeven om de ACCU te VERVANGEN. De garantie is VOLLEDIG VERVALLEN.We krijgen de keuze om deze reparatie op onze kosten uit te laten voeren of ons DE GSM IN HUIDIGE TOESTAND (KAPOT DUS) TE RETOURNEREN!Ze blijven erbij dat ze een “goed werkend en deugdelijk toestel verzonden hebben” en wijzen in hun antwoorden steeds in algemene zin naar hun algemene regels over hun testing door de technische dienst voor de verkoop. Wij hebben nochtans wel degelijk een slecht en uiteindelijk niet functionerend toestel ontvangen en hebben hier totaal geen schuld aan.U moet weten dat we enkele weken voordien een gsm bestelden via een andere verkoper Refurbished.be en dat we daar géén gsm hebben ontvangen en ons geld kwijt zijn.Aangezien we een gsm nodig hadden kochten we dan uiteindelijk een andere gsm en KOZEN WE MOBIC.nl OMDAT WE DACHTEN DAT DIT WÉL EEN BETROUWBARE LEVERANCIER WAS AANGEZIEN HUN “THUISWINKEL WAARBORG”.NIETS BLIJKT MINDER WAAR te zijn moeten wij nu ervaren.We vragen MOBICO ons geld terug te storten. Behalve de retour naar hun postbusadres te sturen in plaats van hun retouradres hebben wij aan niets schuld. Maar daar heeft MOBICO geen oren naar. Wij hebben niet gekozen voor Mobico.nl om een niet functionerende gsm te moeten ontvangen.
Betaald maar nooit ontvangen
Beste, Ik bestelde een iphone XS op 1 februari 2023.Deze is nooit aangekomen maar volgens hen wel verstuurd.Volgens postNL track and trace: Bezorgtijd nog onbekendPakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt.Al meermaals contact gehad maar na mijn vraag om mijn geld terug te storten is er geen antwoord meer.
herhaaldelijk retourneren kapot toestel
Beste, in november 2020 kocht ik een Iphone XR 128Gb als nieuw.Ik verwachtte een toestel dat goed zou werken. Ik kreeg dit van mijn vriend met nieuwjaar, toen was de tijd om kosteloos mijn aankoop te annuleren reeds verstreken, helaas.De micro van mijn toestel heeft nog niet deftig gefunctioneerd. Hij is hiervoor al in herstelling geweest in februari, toen was er ook een kras op het scherm. Dat scherm werd toen vervangen maar de micro doet het nog steeds niet hoe het moet. Wanneer ik bel met speaker of met bluetooth headphones lukt het wel goed om mij te verstaan, maar als ik gewoon de telefoon opneem en in de micro praat, verstaat men mij niet. Ik klink precies van kilometers ver en dikwijls met een robotstem, zo wordt me verteld.Ondertussen is de software van mijn camera al een keer of 3 gecrasht en heb ik mijn telefoon moeten resetten. De laatste keer is dit slecht uitgedraaid, aangezien ik geen reservekopie kon maken (hoewel mijn gegevens max 4,4Gb in beslag nemen en ik normaal 5Gb beschikbaar heb) ik ben nu dus alles kwijt!Af en toe laadt de telefoon ook niet op, hoewel er een tekentje staat dat hij aan het opladen is en met een originele oplader wordt gewerkt. Meestal wel, het ligt niet aan de kabel, want met identiek dezelfde kabel wordt dan wel goed opgeladen nadien. De vorige keer kostte het mij al €17 om de telefoon terug naar jullie te sturen voor herstelling, ik hoopte dat hiermee de klus geklaard zou zijn, maar ik blijf problemen ondervinden. Graag zo spoedig mogelijk een reactie!Wat een super leuke ervaring zou moeten geweest zijn, een (zo goed als nieuwe) Iphone werd iets helemaal anders. Ik koos speciaal voor de 5* als nieuw om geen problemen te hebben, maar het houdt niet op. Straks is mijn telefoon meer in herstelling dan dat ik hem kan gebruiken. En bij elke overdracht ben ik ergens wel iets van gegevens kwijt! Ben de conversaties in messenger, whats app enzo van de laatste 2 maanden kwijt. Daar staat heel veel info in. NIET LEUK!!!!In mei stuurde ik het nogmaals op met bovenstaande melding van de klachten. Ik kreeg mijn toestel na 1 week terug nu MET kras op het scherm, die er voordien niet op zat en de microfoon werkt nog steeds niet naar behoren. Nu kan ik ook mijn foto's niet meer met mijn kabel overzetten naar mijn laptop. Ik ben niet van plan om mijn telefoon nog een 3de keer op eigen kosten op te sturen om dat weer een defect toestel teruggestuurd te krijgen. Graag een definitieve oplossing nu, want jullie 2 jaar garantie is zo niets waard als je steeds mankerende toestellen blijft terugsturen! Met vriendelijke groet,Daniëlle Pirenne
Probleem met terugbetaling
Beste, ik bestelde een refurbished iPhone bij deze firma, deze werkte niet (gaf steeds de melding 'geen service'). Ik maakte een retour aan via email en stuurde de telefoon terug via track and trace. De firma beweert dat de telefoon niet aangekomen is of ergens beland is tussen onbekende aangekomen telefoons. Na het doorgeven van het track and trace nummer is alle communicatie opgehouden. Ik kan de firma ook niet telefonisch bereiken.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten