Meest recente klachten

W. G.
19/07/2024

bedieningsprobleem zetelbank

Geachte mevrouw/heer, Op 23 MEI 2024, is er via uw verkopers aan huis en na hun advies een GRANADA zitbank, bediening binnenkant en op maat gemaakt aangekocht. Er was geen mogelijkheid om de gekozen zitbank te proberen en er is ter goede trouw dan de bestelling geplaatst op basis van een proefzit in jullie bestelauto, in een relaxzetel wat in de lijn van de gekozen zitbank lag . ordernummer 602652 Men stelt op de dag van de levering (8/7/24) enkele zaken vast die pas na aandringen ter plaatse al werden gecorrigeerd echter blijft de bediening aan de "op maatgemaakte" kant van de zetel moeilijk te hanteren omdat die zich bevindt op de zijkant van het zitgedeelte, tussen de armleuning en zitgedeelte. Vingers en hand zitten er meer gekneld, er is geen ruimte voorzien zoals dat het geval is aan de andere zijde van de zitbank. Dat deze toestand zich voordoet werd niet meegedeeld bij het afsluiten van de verkoopovereenkomst omdat jullie het blijkbaar als normaal beschouwen en geen rekening mee houden dat dit niet voor iedereen handig kan zijn. Er is volgens jullie (techniekers en verantwoordelijke toonzaal) nu geen oplossing voor te vinden om het gedeelte op "maatgemaakt" aan te passen zodat de bediening handiger kan worden. Er blijkt ook maar 1 persoon de kennis te hebben die mogelijks een oplossing kan bekijken maar door voorafgaande discussies geen optie meer is. Dit heeft geleid tot misnoegde gevoelens over de manier van jullie verkoop, opvolging en installatie. Blijkbaar staat het begrip "op maatgemaakt” ook hier nu ter discussie. De verschillende pogingen van onderhandelen en bezoeken langs beide kanten draait uit op het telkens herhalen dat de zetel zo in orde is, dat er geen oplossing zou zijn en het in vraag stellen van de opmerkingen en ervaringen van de klant met jullie aangeboden services. Langs beide kanten lopen uiteraard de emoties daardoor hoog op. De klant wordt uiteindelijk wandelen gestuurd. Daarom verzoek ik u onverwijld *het nogmaals te bespreken bij u fabrikant en schriftelijk te laten vastleggen van de mogelijkheden (negatief of positief) en dat de evt. aangepaste versie ook onder de garantievoorwaarden vallen *uw aanbod met de vrijblijvende keuze aan de klant voor evt. andere zitbank of model bediening zitbank prijsevenwaardig maar dan wel na proef zitten in jullie toonzaal in Wellen en uiterlijk tegen einde van de maand juli 2024 in overleg met beide partijen volgens hun agenda. Met vriendelijke groeten

Afgesloten
E. V.
24/01/2024

levering stemt niet overeen met bestelling.

Beste , mijn echtgenote bestelde bij uw bedrijf een relaxzetel (Sublime). De zetel werd geleverd op 15/12/2023.Volgens de offerte en de leveringsnota dient de zetel voorzien te zijn van een handmatige topswing. Deze topswing ontbreekt op de geleverde zetel. Mijn echtgenote heeft dit onmiddellijk (15/12 )telefonisch gemeld aan uw bedrijf, waarbij men haar mededeelde dat dit een fout was van de fabrikant en dat contact met deze laatste zou opgenomen worden om een oplossing te zoeken. Bij een volgend telefonisch onderhoud werd haar medegedeeld dat er inderdaad een mail naar de fabrikant werd verstuurd maar dat nog geen antwoord werd ontvangen.Regelmatige telefoontjes om te informeren naar de stand van zaken werden stellig afgesloten met de belofte dat men zou terugbellen. Dit gebeurde evenwel nooit !Tot dinsdag 16 januari 2024 waarbij door uw medewerker werd beloofd dat hij tegen uiterlijk vrijdag 19 januari 2024 zou kunnen mededelen voor welke oplossing (ofwel inbouw topswing in de geleverde zetel ofwel levering van een nieuwe zetel met topswing) er zou gekozen worden. Tot op heden (24/01/24) hebben wij nog steeds niets vernomen.

Opgelost
T. V.
6/06/2023

Levering zetels

Beste,Dossiernummer bij testaankoop: 07064735Na reeds meermaals tel contact met uw diensten en tal van mails die niet aankomen, probeer ik het op deze manier nogmaals. Ik heb reeds meermaals getracht om een reply te doen op uw mail, doch dit lijkt niet te lukken.Beste,Hierbij stuur ik nogmaals mijn mail van 11/05/23 die blijkbaar niet is aangekomen bij uw diensten.Mail van 11/05/23Beste,Naar aanleiding van ons telefonisch contact, maak ik u wat meer informatie over i.v.m. de aankoop van drie zetels bij de firma Meubelzorg door mijn schoonouders.Ze hebben gereageerd op een Facebookbericht van Meubelzorg en daarna is een verkoper bij hen langsgeweest met een voorbeeldzetel. De zetels zouden zogezegd op maat worden gemaakt. Zij hebben dan drie zetels besteld. Zij hebben ter goeder een order ondertekend wat echter niet overeenstemt met wat zij voor ogen hadden. Twee van de zetels werden geleverd op 27 april 2023. Aangezien mijn schoonouders meteen hadden gezien dat de zetels niet conform waren naar wat zij dachten besteld te hebben, hebben zij aan de leverancier gevraagd om de zetels terug mee te nemen. Dit werd echter geweigerd. Er is tot op heden enkel een voorschot van 500 euro betaald en 1 zetel werd nog niet geleverd.Ik heb dan met jullie diensten contact opgenomen op 28 april en er werd mij aangeraden om meteen een aangetekend schrijven te richten aan Meubelzorg. Dit werd dan ook meteen gedaan op 28 april 2023. Hierin werd gevraagd om af te zien van de verkoop en om de zetels meteen weer te komen ophalen en om het voorschot van 500 euro terug te krijgen. Er is dan nog 1 telefonisch contact geweest waarin door Meubelzorg werd gezegd dat ze gingen langskomen, doch zonder resultaat. Gisteren, 10 mei 2023 heb ik zelf dan contact genomen met Meubelzorg, maar er werd helaas niet tot een akkoord gekomen, integendeel, zij beschuldigen mijn schoonouders van diefstal enz...In bijlage voeg ik de nodige documenten.Alvast bedankt voor uw hulp.Met vriendelijke groeten,Tanja Van Gossum0474636303Wij krijgen ondertussen nog telefoontjes van Meubelzorg waarin zij zeggen dat het volledige aankoopbedrag betaald moet worden. De 2 zetels staan nog steeds bij mijn schoonouders, de 3de werd niet geleverd? Enkel het voorschot van 500 euro werd betaald.

Afgesloten
M. D.
12/01/2023

Probleem met terugbetaling voorschot van 500 euro

Beste mensen van meubelzorg, , op 24 oktober 2022 brengen jullie een sta op stoel bij een gehandicapt persoon. Op die dag is die persoon niet aanwezig wegens opname in het ziekenhuis. Ik, mantelzorger van , ontvang de stoel en betaal 500€ voorschot. Op de koopovereenkomst schrijft de bezorger dat die 500€ bij annulatie zal terug gestort worden. De stoel kost ook veeel meer dan verwacht! (Blijkbaar staan de prijzen op de brochure voor een stoel in stof ...maar hij wilde graag een lederen exemplaar) hij kan die dure niet betalen! Ik annuleer de koopovereenkomst (schriftelijk via mail en telefonisch). De stoel wordt eindelijk na weer telefoneren/mailen opgehaald op 21/11/22. Aan de telefoon verzerkerde men mij dat de 500€ terug betaald zou worden. Nu weer na herhaaldelijk mailen..op 22/11,28/11,8/12, en nadien met blijkbaar persoon die financien van het bedrijf doet nl. Danny Tummers, Danny@meubelzorg.be, op19/12,27/12,03/01/23, 06/01,09/01,..met steeds een uitvlucht plus de vraag een foto van mijn bankpasje door te sturen..nog steeds geen 500€ ontvangen! Schandalig dat juist een zorg bedrijf deze mensen met zorg probeert te bedriegen!

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform