Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 71
- Aantal klachten *
- 12
- Afgesloten klachten*
- 91%
- Antwoordratio*
- 11 dagen
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
facturatieprobleem
Ik wil enkel mijn facturen betalen als ik die ook effectief toegestuurd krijg en niet via jullie website met de zoveelste login en bijhorend paswoord zelf moet opzoeken. Daarom heb ik ook mijn domiciliering , die bijna afloopt ingetrokken na jullie telefonisch op de hoogte te hebben gesteld.
Herstelling die te lang duurt
We hebben een Mercedes EQE, met de melding dat de koelvloeistof dient bijgevuld te worden. Bij controle bleek de koelvloeistof verontreinigd door een andere vloeistof. De garage diende een sample op te sturen naar Mercedes Duitsland. Ondertussen staat de wagen reeds 6 weken bij de garage en nog steeds geen antwoord van Mercedes wat er aan de hand is. Onze wagen is nog steeds in garantie, maar we vinden 6 weken zonder deftig antwoord geen manier van doen!
+1000€ voor autosleutel.
Mijn autosleutel was defect. In Aarschot, VDH-groep, Ik ervaarde miscommunicatie, onkunde, arrogantie, ontving een verkeerde sleutel die bleek niet te werken. Tegenwerking, ongeloof, onbegrip en meerdere pogingen om de herstelkost aanzienlijk te verhogen! Uiteindelijk ben ik weggereden. De hoofdmagazijnier was de enige die mij uiteindelijk met respect heeft behandeld. Die moest mijn dossier wel laten classeren aangezie´n ik weigerde te wachten op factuur(zonder mededeling van kostprijs), dit heb ik moeten eisen en al had betaald. Daarna reed ik weg.. Mijn sleutel kan enkel de motor starten, de centrale vergrendeling werkt half. Als hoofgebruiker werd mijn vader verplicht om na zware operatie een volmacht en kopie van identiteitskaart te gaan geven. Toch werd mijn nummer niet opgeslagen maar werden hem enkele extra zogezegd nodige herstellingen aangeboden. Dit aanvaarde hij omdat de boodschap was dat ik anders niet kon vertrekken. Thomas Van de putte(balie) realiseerde zijn fout niet, het magazijn bestelde een verkeerde sleutel waarin de noodsleutel niet past. Mijn oude sleutel werd teruggegeven als reserve-sleutel(deze was dus stuk he) Ik heb mijn opties laten afwegen en kreeg nog de kans voor rechtzetting en zelfs tijdelijke vervangwagen... De kosten daarvan zouden ook aangerekend worden. Daarna ben ik vertrokken. Ik gebruik nu het ijzeren sleuteltje voor mijn deuren, de nieuwe kan de motor starten. Uiteindelijk 695euro +180€sleepkost, +bijkomende kosten die ik dus heb geweigerd. Daarbovenop werd mijn auto op 30cm van werkzaamheden geplaast. Vol stof stond die daar. Een magazijnier heeft mij gevraagd om mijn excuses te gaan aanbieden aan de balie omwille van de medewerkster die zich "emotioneel" voelde. Terwijl ik haar had geholpen het verschil te leren tussen een kapotte sleutel en een reserve. Ik ontving geen excuses omwille van deze opsomming aan desinformatie, miscommunicatie, hopelijk begrijpbare frustratie. Al deze fouten begonnen telefonisch met Thomas Van de Putte.
Herstelling & service
Geachte, wij hebben ongeveer twee jaar geleden een 2dehands Vito Mercedes aangekocht. Voor ons vertrek naar Spanje hebben we de auto helemaal laten nakijken bij een Mercedes-garage in Aalst waar we wonen. Op 16 september kregen we autopech in Frankrijk. Daar hebben ze de auto versleept naar de dichtst bijzijnde Mercedes-garage in Aurillac. Daar hadden ze niet de tijd om te kijken wat er aan de hand was. Noodgedwongen zijn we dan met een huurauto verder gereden naar onze bestemming in Spanje waar we een huis hebben. De verzekering die we bij Mercedes hadden heeft ons nauwelijks enige hulp geboden. We hebben bijna dagelijks naar de garage gebeld waar ze ons enkel te melden hadden dat de vervangstukken (trillingsdemper van de krukas en dichting van de trillingsdemper ) besteld waren maar ze geen idee hadden wanneer ze de vervangstukken zouden krijgen. Na meer dan twee maand kregen we te horen van de garage in Frankrijk dat ze de stukken nog steeds niet hadden. Uiteindelijk hebben we onze autoverzekering bij KBC aangesproken en die hebben er voor gezorgd dat de Vito gerepatrieerd is naar de garage in Aalst, waar hij nu nog steeds staat, met hetzelfde verhaal. Uit noodzaak hebben we nu de wagen van mijn nicht geleend maar dat kunnen we ook niet eindeloos rekken. Ik kan niet begrijpen dat een gerenomeerd merk zoals Mercedes zo'n ontzetten slechte service biedt op alle vlakken, zowel wat assistentie als reparatie. Ik heb ondertussen al een fortuin aan tijd en telefoontjes gespendeerd waar ik nauwelijks gehoor krijg en geen antwoord op mijn vragen. Ik ben diep teleurgesteld en voel me vooral gefrustreerd hierdoor. Ik word vooral kwaad door de arrogantie van zo'n bedrijf. Ik heb hier hulp en raad bij nodig. Wat kan ik doen om eindelijk gehoord te worden? Met vriendelijke groet. Rudy
Bekende motor probleem
Geachte heer/mevrouw, Als tot voor kort tevreden Mercedes-klant wil ik u een probleem voorleggen dat mijn vertrouwen in het merk ernstig heeft aangetast. Onlangs begon mijn auto, een Mercedes uit 2019, te schokken, en ging het motorlampje branden. Uit bezorgdheid ben ik naar mijn Mercedes-dealer gegaan om te achterhalen wat er aan de hand was. Tot mijn schrik werd mij verteld dat de cilinderkop/kleppen verbrand waren, een probleem dat mij ongeveer €5000 zou kosten om te laten repareren. Tot mijn verbazing gaf de dealer aan dat dit een bekend probleem is bij Mercedes. Na een korte zoektocht online ontdekte ik dat dit inderdaad een wijdverbreid probleem is bij Mercedes-voertuigen. Wat ik echter niet kan begrijpen of accepteren, is dat dit probleem zich voordoet bij een wagen van slechts vijf jaar oud, die altijd volgens de voorschriften bij Mercedes onderhouden is en bovendien nog maar 59.000 km op de teller heeft staan. Een van de voornaamste redenen waarom ik voor Mercedes heb gekozen, is de reputatie van het merk op het gebied van betrouwbaarheid. Helaas moet ik nu concluderen dat deze reputatie in mijn geval niet waargemaakt wordt. Ik ben dan ook zeer teleurgesteld en verwacht dat Mercedes dit probleem serieus neemt. Ik verwacht van het merk dat zij achter de kwaliteit en betrouwbaarheid van hun voertuigen staan en mij in deze kwestie tegemoetkomen. Ik hoor graag spoedig van u hoe Mercedes voor een passende oplossing gaat zorgen. Met vriendelijke groet, VIN: WDD1770451N095419(01)
Hulp nodig?
Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 11 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten