Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Betalingsprobleem
Beste, Ik heb op 12/07 een bestelling geplaatst. Dit zou geleverd worden in de winkel te Roeselare. Als het geleverd zou zijn, zouden zij mij verwittigen. Ik dacht gekozen te hebben voor thuislevering dus ik wachtte af. Toen ik na een week het nog niet had ontvangen, heb ik een mail gestuurd op 22/07 naar de klantendienst. Zij gaf aan dat het pakket nog in de winkel te Roeselare lag en ik het kon ophalen. Ik werd nooit verwittigd en vindt dit geen service. Dus ik heb gevraagd om mijn geld terug te storen, gezien ik het pakket niet moet. De klantendienst gaf op 24/07 aan dat ze binnen 7 werkdagen het geld gingen terugstorten, maar ik heb mijn geld nog niet gezien. Gelieve mij hierbij te helpen, alvast bedankt!
Producten niet gekregen
Ik heb het grootste deel van mijn bestelling die ik op 31 januari gedaan had niet aangekregen. De bestelling bestond uit 2 pakketten waarvan ik er maar 1 heb ontvangen het 2 de pakket ging volgens maxi zoo terug naar hun magazijn. Na 3x contact te hebben gehad met maxi zoo heb ik tot op heden nog geen terugbetaling gekregen.
Weigering uitgifte Maxi Card: misleidende reclame en discriminatie
Geachte Maxi Zoo,Ik heb twee klachten omtrent uw (kennelijke) uitfasering van de Maxi Card getrouwheidskaart.(A) Op uw website adverteert u de beschikbaarheid van de Maxi Card:https://www.maxizoo.be/nl/hulp/maxi-card/Niets op deze webpagina doet vermoeden dat de Maxi Card niet meer beschikbaar zou zijn. Nochtans werd mij op 19/8/2023 en op 2/9/2023 in het filiaal Maxi Zoo Halle een nieuwe Maxi Card geweigerd. De reden die hiervoor werd gegeven is dat klanten moeten overschakelen op de maxi zoo friends app. Dit is in directe contradictie met hogervermelde website. Mijn eerste klacht betreft dus een flagrant geval van MISLEIDENDE RECLAME.(B) Bovendien heb ik na het voorval op 19/8 wel degelijk de app proberen te installeren, wat aanleiding gaf tot de foutmelding This item is not available in your country. De reden voor deze foutmelding lijkt te zijn dat ik (als Belg) lange tijd in het buitenland verbleven heb en hierdoor een Amerikaans Google account heb (en niet kan overschakelen zonder al mijn aankopen bij Google te verliezen). Mijn tweede klacht betreft dit duidelijk geval van DISCRIMINATIE op basis van land van herkomst.En dan spreek ik nog niet over oudere, mentaal minder capabele of minder gegoede klanten die niet over een smartphone beschikken en op basis daarvan gediscrimineerd worden. In deze context moet ik opmerken dat ik geen weet heb van een precedent waarin een winkel met fysieke aanwezigheid in België een dergelijke algemene korting alleen aan (inheemse) smartphonegebruikers aanbiedt telkens wordt er een (zo mogelijk iets minder praktisch) alternatief aangeboden. Los van de misleidende reclame stel ik mij dus vragen bij de algemene rechtsgeldigheid van een dergelijk discriminerend initiatief.Ik eis dan ook dat:(1) Klanten die aankopen hebben gedaan in de periode waarin de Maxi Card onrechtmatig geweigerd werd, een Maxi Card krijgen met een saldo dat overeenkomt met de betreffende aankopen.(2) Klanten die een Maxi Card vragen deze ook krijgen, in overeenstemming met hogervermelde website.(3) Bij een (eventuele) uitfasering van de Maxi Card, (3a) hier éénduidig over gecommuniceerd wordt en (3b) er een alternatief voor de (discriminerende) maxi zoo friends app wordt voorzien.
Prijsverschil site tov winkel 30%
Beste, wij kochten op 18/01/2022 in de winkel Maxi Zoo te Kortrijk de Royal Canin Giant Adult 15kg (2 zakken). In de winkel staan deze geprijsd aan 64,49 EUR. Ik merkte op dat deze op de site van Maxi Zoo daarentegen aan 49,59 EUR staan geprijsd. De winkelprijs heeft dus een verschil van 30% ten opzichte van de online shop. Dit kan toch niet het geval zijn dat bij eenzelfde winkel (Maxi Zoo) de prijs zo hard verschilt tussen online shop en stenen winkel?! Bij de online shop zit er dan nog eens gratis verzending aangeboden! Dit is echt een zure appel om te beseffen dat we bij dezelfde winkel zo'n groot prijsverschil moeten vaststellen! Ik vroeg Maxi Zoo op 18/01 via hun contactformulier om uitleg. De enige uitleg die ik te horen krijg is Maxi Zoo de site is een andere winkel dan Maxi Zoo de stenen winkel, helaas voor jou kunnen wij niets doen aan een prijsverschil van 30%. Met kleine prijsverschillen kan ik me neerleggen, met een prijsverschil van 30% (in ons geval 30EUR) kan ik me niet neerleggen, dit is gewoon belachelijk en onaanvaardbaar, ongeacht welke uitleg men hiervoor denkt te hebben om dit te kunnen verantwoorden. Met vriendelijke groeten, Annelies Vande Kerckhove
webshop komt belofte niet na
Beste, Ik bestelde op 29/11/21 een konijnenhok bij de webshop van maxizoo. Vandaag 08/12/21, dus meer dan een week later, ontvang ik slechts 2 van de 3 paketten. Tot op heden nog steeds geen konijnenhok dat volgens de track en trace van DPD beschadigt is geraakt in Duitsland en nog steeds daar is. Op de webshop staat vermeld dat de levering van de artikelen tussen de 2 en 5 werkdagen ligt. Klopt dus niet. Tevens meld de klantendienst wanneer ik hen hierover contacteer dat zij niet kunnen zien dat één van de paketten beschadigt is geraakt. Bij de vraag of ik het artikel vandaag zou kunnen gaan ophalen in één van hun winkels mits voorlegging van de factuur dat alles reeds betaald is via de webshop, zeg men mij dat de webshop niet gelinkt staat aan de winkels van maxizoo. Dan stel ik mij als klant de enorme grote vraag welk bedrijf er naast winkels ook een webshop maakt die niet gelinkt staan met mekaar. Qua klantenservice bij problemen zoals deze had dat wel handig geweest had ik het ontbrekende artikel in één van hun winkels kunnen gaan afhalen. Dit zit mij als klant enorm dwars en het was dan ook de eerste en laatste keer dat ik bij maxizoo nog iets zal bestellen. Deze firma komt haar online beloftes totaal niet na en laat haar klanten totaal in steek bij problemen met de levering van artikelen.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten