Terug

Weigering uitgifte Maxi Card: misleidende reclame en discriminatie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. V.

Naar: Maxi Zoo

02/09/2023

Geachte Maxi Zoo,Ik heb twee klachten omtrent uw (kennelijke) uitfasering van de Maxi Card getrouwheidskaart.(A) Op uw website adverteert u de beschikbaarheid van de Maxi Card:https://www.maxizoo.be/nl/hulp/maxi-card/Niets op deze webpagina doet vermoeden dat de Maxi Card niet meer beschikbaar zou zijn. Nochtans werd mij op 19/8/2023 en op 2/9/2023 in het filiaal Maxi Zoo Halle een nieuwe Maxi Card geweigerd. De reden die hiervoor werd gegeven is dat klanten moeten overschakelen op de maxi zoo friends app. Dit is in directe contradictie met hogervermelde website. Mijn eerste klacht betreft dus een flagrant geval van MISLEIDENDE RECLAME.(B) Bovendien heb ik na het voorval op 19/8 wel degelijk de app proberen te installeren, wat aanleiding gaf tot de foutmelding This item is not available in your country. De reden voor deze foutmelding lijkt te zijn dat ik (als Belg) lange tijd in het buitenland verbleven heb en hierdoor een Amerikaans Google account heb (en niet kan overschakelen zonder al mijn aankopen bij Google te verliezen). Mijn tweede klacht betreft dit duidelijk geval van DISCRIMINATIE op basis van land van herkomst.En dan spreek ik nog niet over oudere, mentaal minder capabele of minder gegoede klanten die niet over een smartphone beschikken en op basis daarvan gediscrimineerd worden. In deze context moet ik opmerken dat ik geen weet heb van een precedent waarin een winkel met fysieke aanwezigheid in België een dergelijke algemene korting alleen aan (inheemse) smartphonegebruikers aanbiedt telkens wordt er een (zo mogelijk iets minder praktisch) alternatief aangeboden. Los van de misleidende reclame stel ik mij dus vragen bij de algemene rechtsgeldigheid van een dergelijk discriminerend initiatief.Ik eis dan ook dat:(1) Klanten die aankopen hebben gedaan in de periode waarin de Maxi Card onrechtmatig geweigerd werd, een Maxi Card krijgen met een saldo dat overeenkomt met de betreffende aankopen.(2) Klanten die een Maxi Card vragen deze ook krijgen, in overeenstemming met hogervermelde website.(3) Bij een (eventuele) uitfasering van de Maxi Card, (3a) hier éénduidig over gecommuniceerd wordt en (3b) er een alternatief voor de (discriminerende) maxi zoo friends app wordt voorzien.

Berichten (9)

Maxi Zoo

Naar: K. V.

04/09/2023

DATA NOT AVAILABLE

Maxi Zoo

Naar: K. V.

04/09/2023

Beste test-aankoop, Ik ben Carolien van de Maxi Zoo Klantenservice.De Maxi Zoo applicatie is de nieuwe klantenkaart waarmee al onze klanten kunnen profiteren van onze voordelen bij alle aankopen t.e.m. 31 december 2024, zowel op de online shop als in fysieke winkels.Daarom bestaat het puntensysteem niet meer, want het is vervangen door de 5% Friends-korting en diverse andere kortingen.Indien u een Maxi Zoo account heeft en de gegevens van uw huisdier heeft ingevuld op de desbetreffende pagina van de app, heeft u recht op deze korting.Houd er echter rekening mee dat deze korting niet geldig is op Tijdschriften, waardebonnen, cadeaukaarten, verzendkosten, dieren, FIT+FUN, producten en diensten waarvoor een deel van de aankoopprijs wordt gedoneerd, artikelen die reeds afgeprijsd zijn, het Maxi Zoo Salon en nieuwe producten of diensten die bij de lancering uirukkelijk worden uitgesloten.U kunt alle informatie over de Maxi Zoo-app raadplegen via de volgende link:s:www.maxizoo.be/nl/friends/Met vriendelijke groet,p.p. CarolienUw Fressnapf Tiernahrungs GmbH Klantenservice LET OP: overschrijf het ticketnummer niet in het onderwerp. P.S. Hebben wij u kunnen helpen? Indien gewenst kunt u de Fressnapf klantenservice anoniem beoordelen via de volgende link: -klik hier.-Kent u onze Vriendenkorting al'U kunt het hele jaar door flink besparen in onze online shop en alle deelnemende winkels. Download gewoon de Maxi Zoo App en activeer de Vriendenkorting. Meer details en gebruiksvoorwaarden vindt u opwww.maxizoo.be/nl/friends/ Wij beantwoorden graag al uw vragen van maandag tot vrijdag van 9:00u tot 18:00u via telefoon op het nummer +32 3 80 80 447.Houd er rekening mee: Deze brief is getypt en daarom niet ondertekend. Het bevat geen juridisch bindende verklaringen die Fressnapf Tiernahrungs GmbH of andere bedrijven van de Fressnapf Groep tegenover hen geldig achten.De voor Fressnapf Tiernahrungs GmbH verantwoordelijke arbitragecommissie voor consumentenzaken is de algemene arbitragecommissie voor consumentenzaken van het Zentrum fa¼r Schlichtung e.V., StraaŸburger Str. 8, 77694 Kehl, Tel.: +49 (0)7851 - 795 79 40, Fax: +49 (0)07851 - 79579 41, E-Mail: mail@verbraucher-schlichter.de, Webseite:www.verbraucher-schlichter.de.Fressnapf Tiernahrungs GmbH neemt niet deel aan arbitrageprocedures voor consumenten bij de bovengenoemde arbitragecommissie voor consumenten in overeenstemming met de Wet op de regeling van consumentengeschillen.Fressnapf Tiernahrungs GmbHWestpreuaŸenstraaŸe 32 - 3847809 KrefeldPhone: +49 (0) 2151 - 4115760Geregistreerd kantoor: KrefeldLeden van de raad van bestuur: Heiko Ba¼cker, Jochen Huppert, Christian Ka¼mmel, Dr. Johannes SteegmannArrondissementsrechtbank: Krefeld HRB 5030Zoals u weet, kunnen berichten die per e-mail worden verzonden door derden worden gemanipuleerd. Daarom zijn onze e-mailberichten over het algemeen niet juridisch bindend. Dit bericht (en eventueel meegestuurde bestanden) kan vertrouwelijk en/of geprivilegieerd materiaal bevatten. De verzonden informatie is uitsluitend bestemd voor de persoon of entiteit aan wie deze is geadresseerd. Als u deze e-mail per vergissing heeft ontvangen, breng de afzender of de systeembeheerder dan onmiddellijk op de hoogte via een antwoordmail en verwijder dit bericht net als andere personen of entiteiten dan de beoogde ontvanger.Maxi Zoo Friends-korting MAXI ZOOBespaar online en in de winkel bij elke aankoop met de Maxi Zoo Friends-korting. Onek nu meer!

K. V.

Naar: Maxi Zoo

17/09/2023

Beste Carolien,Uw gecopy-paste marketingtekstje is compleet naast de kwestie en ik vind het ietwat beledigend dat u blijkbaar geen letter van mijn klacht hebt gelezen. De kwestie is:(A) Zolang u op uw website expliciet de "oude" klantenkaart adverteert, verwacht ik die te kunnen krijgen, anders is dit misleidende reclame.(B) Ik kan de app niet installeren omdat ik in het buitenland verbleef toen smartphones opkwamen. Ik vind het discriminerend dat ik hierdoor geen klantenkorting krijg.(C) Ik vind het meer algemeen discriminerend dat niet-smartphonegebruikers geen recht hebben op deze algemene klantenkorting. Merk hierbij op dat voor zover ik weet alle andere winkelketens met fysieke aanwezigheid in België een alternatief aanbieden, bvb. een registratie van de klantenkorting die volledig via een website werkt (i.p.v. een app).Wilt u a.u.b. deze keer mijn klacht doorsturen naar iemand die de autoriteit heeft om iets zinnigs te antwoorden?Beste groeten,KV

Maxi Zoo

Naar: K. V.

18/09/2023

Beste,Ik ben Paula van de Maxi Zoo Klantenservice.Bedankt voor uw e-mail m.b.t. de klacht van onze klant Kenno Vanommeslaeghe.Ik heb uw e-mail naar de betrokken afdeling doorgestuurd.Bedankt voor uw begrip en nog een fijne dag toegewenst.Mocht u nog vragen hebben aarzelt u dan niet contact met ons op te nemen van maandag tot en met vrijdag van 9.00u tot 18.00u via e-mail of telefoon op het nummer 038080447.Met vriendelijke groet,PaulaHet Maxi Zoo-klantenservice teamLET OP: verander aub niet het ticketnummer in de onderwerpregel van deze e-mail P.S.: Hebben we je kunnen helpen? Als je wilt, kun je de volgende link gebruiken om het Maxi Zoo-klantenservice team anoniem te beoordelen:-klik hier.-Ken je onze Friends-korting al' Met onze Friends-korting bespaar je het hele jaar door, online en in je favoriete Maxi Zoo-winkel.www.maxizoo.be/nl/friends/ Als je vragen hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen tijdens onze service-uren van ma. tot vr. van 9:00 uur 's morgens tot 6 uur 's avonds via het telefoonnummer 03 80 80 447.Let op: Deze e-mail is getypt en daarom niet ondertekend. Het bevat geen juridisch ** bindende verklaringen van Fressnapf Tiernahrungs GmbH of andere bedrijven van de ** Fressnapf Groep die tegen het bedrijf kunnen worden gebruikt.De voor Fressnapf Tiernahrungs GmbH verantwoordelijke arbitragecommissie voor consumentenzaken is de algemene arbitragecommissie voor consumentenzaken van het Zentrum fa¼r Schlichtung e.V., StraaŸburger Str. 8, 77694 Kehl, Tel.: +49 (0)7851 - 795 79 40, Fax: +49 (0)07851 - 79579 41, E-Mail: mail@verbraucher-schlichter.de, Webseite:www.verbraucher-schlichter.de.Fressnapf Tiernahrungs GmbH neemt niet deel aan arbitrageprocedures voor consumenten bij de bovengenoemde arbitragecommissie voor consumenten in overeenstemming met de Wet op de regeling van consumentengeschillen.Fressnapf Tiernahrungs GmbHWestpreuaŸenstraaŸe 32 - 3847809 KrefeldPhone: +49 (0) 2151 - 4115760Geregistreerd kantoor: KrefeldLeden van de raad van bestuur: Heiko Ba¼cker, Jochen Huppert, Christian Ka¼mmel, Dr. Johannes SteegmannArrondissementsrechtbank: Krefeld HRB 5030Zoals u weet, kunnen berichten die per e-mail worden verzonden door derden worden gemanipuleerd. Daarom zijn onze e-mailberichten over het algemeen niet juridisch bindend. Dit bericht (en eventueel meegestuurde bestanden) kan vertrouwelijk en/of geprivilegieerd materiaal bevatten. De verzonden informatie is uitsluitend bestemd voor de persoon of entiteit aan wie deze is geadresseerd. Als u deze e-mail per vergissing heeft ontvangen, breng de afzender of de systeembeheerder dan onmiddellijk op de hoogte via een antwoordmail en verwijder dit bericht net als andere personen of entiteiten dan de beoogde ontvanger.Maxi Zoo Friends-korting MAXI ZOO

Maxi Zoo

Naar: K. V.

26/09/2023

Beste KennoBedankt voor je bericht en onze excuses voor deze minder aangename ervaring met onze winkels.We communiceren sinds mei 2023 dat ons loyaliteitssysteem aangepast zal worden naar een app. In de winkel zelf en online werd dit gecommuniceerd en ook in onze folder wordt hier melding van gemaakt. Onze collega's in de winkels gaven ook steeds de overgangsmaatregelen mee aan de klanten om te zorgen dat dit soepel kon gebeuren. Is dit niet gebeurd, dan excuseren wij ons hier uiteraard voor en zullen wij onze medewerkers hierover aanspreken.Omdat je de korting met het nieuwe loyaliteitssysteem rechtstreeks krijgt is het niet mogelijk om de gespaarde stempels over te zetten. De Maxi Zoo-app met Friends-korting kan je nu downloaden en zorgt ervoor dat je meer korting krijgt dan met de stempelkaart: terwijl je met de stempelkaart na het sparen van de stempels 2,5 % korting kreeg, krijg je nu met de nieuwe Friends-korting 5 % op elke aankoop. Bovendien zijn er via de app nog extra promoties te krijgen, speciaal op maat van jouw huisdier. Dit geeft dus het dubbel van de korting en op elke aankoop, niet enkel nadat je een volle kaart gespaard hebt.We begrijpen je opmerking over mensen zonder smartphone zeker. Momenteel zijn we bezig met het werken aan een oplossing voor mensen zonder smartphone. Jammer genoeg vraagt dit wat tijd om te ontwikkelen omdat de app heel gepersonaliseerd werkt. We hopen je hier toch mee te overtuigen van ons nieuwe systeem. Heb je nog vragen of wens je nog meer info, dan mag je ons hier gerust over contacteren.Met vriendelijke groeten - Cordialement - Best regardsHet Maxi Zoo TeamMaxi Zoo Belgium bvLuxemburgstraat 11B-9140 TemseTel +32 (0)3376 87 90info@be.maxizoo.euwww.maxizoo.beGeregistreerd kantoorRegistered Office: Temse

K. V.

Naar: Maxi Zoo

15/10/2023

In plaats van u te excuseren voor het niet meegeven van de overgangsmaatregelen, zou u beter zeggen wat die overgangsmaatregelen dan wel zijn, anders heeft uw antwoord iets weg van een "sorry, not sorry".Of, als u onder "de overgangsmaatregelen" verstaat dat bestaande klanten hun maxi kaart kunnen inruilen maar geen nieuwe kunnen krijgen, dan ben ik het niet eens met hoe u overgangsmaatregelen definieert. Het feit dat u werkt aan "een oplossing voor mensen zonder smartphone" impliceert dat u het nieuwe systeem prematuur hebt uitgerold. Een billijke overgangsmaatregel zou dan zijn om die mensen doodeenvoudig een nieuwe maxi kaart te geven, totdat hogervermelde oplossing er wél is. Het systeem zoals het op dit moment de facto bestaat, is discriminerend tegenover mensen die in het buitenland verbleven hebben en niet-smartphonegebruikers.

Maxi Zoo

Naar: K. V.

16/10/2023

Beste KennoTijdens de overgangsperiode konden zowel de stempelkaart als de app gebruikt worden. Mensen die nog een stempelkaart hadden, konden deze ofwel vervolledigen ofwel overstappen naar de app waar ze een hogere korting kregen dan wanneer ze de stempelkaart bleven gebruiken. De coupon die je kreeg bij een volle stempelkaart, kon je onmiddellijk inruilen bij je aankoop.Ondertussen is er wel degelijk een oplossing voor mensen zonder smartphone. We kunnen je ook verzekeren dat we de app niet zomaar uitgerold hebben. De app is namelijk al in verschillende van de landen van ons bedrijf in gebruik. De enige reden dat er nog geen oplossing was voor mensen zonder smartphone, is dat hier in de andere Europese landen van onze groep geen vraag naar was. Met vriendelijke groeten - Cordialement - Best regardsHet Maxi Zoo TeamMaxi Zoo Belgium bvLuxemburgstraat 11B-9140 TemseTel +32 (0)3376 87 90info@be.maxizoo.euwww.maxizoo.beGeregistreerd kantoorRegistered Office: Temse

K. V.

Naar: Maxi Zoo

05/11/2023

Beste Maxi Zoo,Bedankt voor het implementeren van een oplossing voor mensen zonder smartphone. Ik vind echter op de website geen informatie over hoe deze werkt kan u mij op weg helpen?Beste groeten,KV

Maxi Zoo

Naar: K. V.

07/11/2023

Beste KennoGeen probleem!De klant kan aan de storemanager vragen om een account aan te maken in zijn of haar naam. Op die manier wordt een QR-code gecreeerd en die drukken we af zodat de klant die kan tonen bij het langskomen.Met vriendelijke groeten - Cordialement - Best regardsHet Maxi Zoo TeamMaxi Zoo Belgium bvLuxemburgstraat 11B-9140 TemseTel +32 (0)3376 87 90info@be.maxizoo.euwww.maxizoo.beGeregistreerd kantoorRegistered Office: Temse


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform