Meest recente klachten

K. R.
20/08/2024

Terugbetaling van €1024

Op 30/07 zie ik een bedrag van €1024,14 van mijn rekening gaan naar Leaseplan. Ik heb een private lease auto bij hen en betaal hier maandelijks €389 voor. Ik dacht dat ze misschien 2 à 3 keer het maandbedrag eraf hadden getrokken maar dan nog klopte het bedrag niet. Ik ging vervolgens in mijn mails kijken en zag daar dan een factuur die de dag zelf is binnen gekomen met hetzelfde bedrag als hierboven met als mededeling 'vroegtijdige slijtage'. Ik kan mij herinneren dat ik in Mei nieuwe voorbanden ben gaan vervangen omdat deze gewoon op zijn. Na 3 jaar lijkt dit dus geen vroegtijdige slijtage in mijn ogen. Ik neem dus telefonisch contact op met hem en kom dan op een zeer vriendelijke dame (waarvan ik nu weet dat ze mij ook de foute info heeft doorgegeven) en leg het probleem uit. Ik uit ook mijn bezorgdheid dat ik geen goedkeuring heb gegeven om random bedragen van mijn rekening te halen maar alleen het maandelijkse bedrag van €389. Ze gaat op onderzoek uit en bevestigd dat er via hen een fout is gebeurd. De garage heeft geen antwoord gekregen op de eerste aanvraag dus heeft een 2de aanvraag ingediend waarbij ze dachten dat ik op 8 dagen tijd 2 keer mijn voorbanden heb verwisseld. Hier lijkt het mij al dat er toch een belletje moet rinkelen dat dat onmogelijk is. Maar neen ze facturen dan 1 van de 2 aanvragen door aan mij (1025 euro voor 2 banden??? dit bedrag vind ik sowieso al gigantisch hoog maar soit). De dame aan de telefoon verteld mij dat de credit nota de dag zelf nog opgemaakt ging worden en dat ik de betaling de week erna ging ontvangen op mijn rekening. Ik als altijd op tijd betaler wacht mooi de week af en zie nog steeds niets verschijnen. Ik dacht ik wacht de maandag 12/08 ook nog even af na een weekend kan altijd wat langer nemen maar op 13/08 nog steeds niet. Ik contacteer hun dan terug en leg het probleem terug uit. Ook uit ik weer mijn bezorgdheid dat het zomaar van mijn rekening is gegaan, deze keer krijg ik een niet zo al te vriendelijke man aan de telefoon die mij verteld dat dit wel mag. Hij kijkt het dossier na en ziet dat er nog geen krediet nota is opgemaakt. Hij vertelde dat hij er vaart achter ging zetten en dat het die week nog in orde zou komen. Weer wacht ik weer een week maar nog steeds niets op mijn rekening. Ik beslis om vandaag 20/08 terug te bellen en kom op een vriendelijke en behulpzame man. Die zag dat de correctie was doorgevoerd maar NOG STEEDS geen credit nota. Hij is op zoek gegaan naar info bij andere diensten en vertelde mij dat het allemaal via een systeem gaat (deze info krijg ik dus na 3 keer bellen). En dat de credit nota pas verwerkt gaat worden op het einde van de maand en dat ik daarna pas mijn geld ontvang. Bij de bank hebben ze ook eens een vergissing gemaakt en ik belde hen en binnen de 20 minuten stond dit terug op mijn rekening (en het bedrag was veel minder hoog dan €1024). Ik kan niet begrijpen dat het een maand moet duren vooraleer ik mijn geld moet terugkrijgen door een fout van leaseplan zelf. Moest dit nu over 100 à 200 euro gaan zou mij dit nog minder uitmaken maar €1024,14 is HEEL VEEL geld.

Afgesloten
K. V.
3/07/2024

Leaseplan weigert credit nota op te stellen conform eigen policy

Een maand geleden heeft leaseplan me een factuur van 61 EUR opgestuurd, bestaande uit een parkeerboete van 25 EUR en een "administratieve kost" van 36 EUR. Ik heb kort daarop bewijs doorgestuurd dat de betaling wel op tijd uitgevoerd is. Hierna werd beweerd dat ik een foute referentie had opgegeven bij de betaling. Gelukkig had ik nog een foto van het ticket liggen, zo dat ik dit ook kon weerleggen. Daarna heeft leaseplan halfslachtig contact opgenomen met OPC voor de terugbetaling, maar zonder succes. Nu beweert Leaseplan opnieuw dat ik te laat betaald heb en hun factuur gerechtvaardigd is. Ik sta na een maand dus terug bij af. Een administratieve kost van 36 EUR voor 10 minuten werk is, omgerekend naar uurloon, het equivalent van dat van een partner in een advocaten kantoor. Van dergelijke hypercompentente profielen zou je toch mogen verwachten dat ze de feiten op een rijtje kunnen houden. Ondertusse heb ik ook klacht neergelegd via het platform van Leaseplan, maar niets lijkt te helpen. Het is me duidelijk dat Leaseplan hier intentioneel een calvarie van maakt, in de hoop bestuurders te ontmoedigen. Ik kan me niet van de gedachte ontdoen dat dergelijke praktijken onderdeel zijn van hun verdienmodel. Ze halen contracten met grote bedrijven binnen via lage biedingen. De verloren marge recupereren ze wel op de bestuurder. Groeten, Kris van de Vijver

Opgelost
D. M.
11/09/2023

Opzeg

Beste, ik heb een contract getekend voor een cupra formentor. Er werd mij een leveringstermijn beloofd van Max 3 maanden , na 3 maanden had ik nog geen wagen en wou ik dit dus annuleren om ergens anders meteen een wagen te hebben. Ze hebben me gezegd dat dit niet ging en ik anders het bedrag van de wagen volledig moest betalen. Plots werd ik gebeld met een oplossing dat ik een andere auto kreeg dan waarvoor ik had getekend en dat ik dit niet mocht weigeren of dat ik een boete zou krijgen. Ondertussen is mijn vrouw zonder voldoende uitkering gebleven en heb ik een contract van bepaalde duur gekregen. Wij komen met onze kosten niet toe en kunnen dit niet blijven betalen. Ook betalen wij voor een wagen die wij eigelijk niet hebben want de wagen die wij nu hebben heeft niet dezelfde opties als wat erop staat. Er word ons telefonisch steeds andere info gegeven. We hebben ook schulden waardoor we dit niet meer kunnen betalen.

Afgesloten
E. H.
5/11/2020

Keuring

Geachte,Ik lease een wagen bij Leaseplan met nummerplaat 1 REP025.Einde contract nadert op 04/12/2020 , en heb deze wagen 4 jaar gehuurd.Moet voor 01/12/2020 naar keuring gaan.Nu dien ik volgens Leaseplan zelf de kosten te betalen om lichten te laten regelen en eventueel remmen na te kijken.Ook dien ik de kosten van technische keuring zelf te betalen.Voor wie begrijpen kan.Mijn auto dien ik dan op 04/12/2020 binnen te leveren in Boortmeerbeek , en trek uw plan hoe je thuis geraakt is een een antwoord van Leaseplan.Kan test aankoop deze firma niet vervolgen , want volgens mij kan het niet een klant nu al 4 jaar , zelf alle kosten moet betalen !!!!!

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform