Op 30/07 zie ik een bedrag van €1024,14 van mijn rekening gaan naar Leaseplan. Ik heb een private lease auto bij hen en betaal hier maandelijks €389 voor. Ik dacht dat ze misschien 2 à 3 keer het maandbedrag eraf hadden getrokken maar dan nog klopte het bedrag niet. Ik ging vervolgens in mijn mails kijken en zag daar dan een factuur die de dag zelf is binnen gekomen met hetzelfde bedrag als hierboven met als mededeling 'vroegtijdige slijtage'. Ik kan mij herinneren dat ik in Mei nieuwe voorbanden ben gaan vervangen omdat deze gewoon op zijn. Na 3 jaar lijkt dit dus geen vroegtijdige slijtage in mijn ogen. Ik neem dus telefonisch contact op met hem en kom dan op een zeer vriendelijke dame (waarvan ik nu weet dat ze mij ook de foute info heeft doorgegeven) en leg het probleem uit. Ik uit ook mijn bezorgdheid dat ik geen goedkeuring heb gegeven om random bedragen van mijn rekening te halen maar alleen het maandelijkse bedrag van €389. Ze gaat op onderzoek uit en bevestigd dat er via hen een fout is gebeurd. De garage heeft geen antwoord gekregen op de eerste aanvraag dus heeft een 2de aanvraag ingediend waarbij ze dachten dat ik op 8 dagen tijd 2 keer mijn voorbanden heb verwisseld. Hier lijkt het mij al dat er toch een belletje moet rinkelen dat dat onmogelijk is. Maar neen ze facturen dan 1 van de 2 aanvragen door aan mij (1025 euro voor 2 banden??? dit bedrag vind ik sowieso al gigantisch hoog maar soit). De dame aan de telefoon verteld mij dat de credit nota de dag zelf nog opgemaakt ging worden en dat ik de betaling de week erna ging ontvangen op mijn rekening. Ik als altijd op tijd betaler wacht mooi de week af en zie nog steeds niets verschijnen. Ik dacht ik wacht de maandag 12/08 ook nog even af na een weekend kan altijd wat langer nemen maar op 13/08 nog steeds niet. Ik contacteer hun dan terug en leg het probleem terug uit. Ook uit ik weer mijn bezorgdheid dat het zomaar van mijn rekening is gegaan, deze keer krijg ik een niet zo al te vriendelijke man aan de telefoon die mij verteld dat dit wel mag. Hij kijkt het dossier na en ziet dat er nog geen krediet nota is opgemaakt. Hij vertelde dat hij er vaart achter ging zetten en dat het die week nog in orde zou komen. Weer wacht ik weer een week maar nog steeds niets op mijn rekening. Ik beslis om vandaag 20/08 terug te bellen en kom op een vriendelijke en behulpzame man. Die zag dat de correctie was doorgevoerd maar NOG STEEDS geen credit nota. Hij is op zoek gegaan naar info bij andere diensten en vertelde mij dat het allemaal via een systeem gaat (deze info krijg ik dus na 3 keer bellen). En dat de credit nota pas verwerkt gaat worden op het einde van de maand en dat ik daarna pas mijn geld ontvang. Bij de bank hebben ze ook eens een vergissing gemaakt en ik belde hen en binnen de 20 minuten stond dit terug op mijn rekening (en het bedrag was veel minder hoog dan €1024). Ik kan niet begrijpen dat het een maand moet duren vooraleer ik mijn geld moet terugkrijgen door een fout van leaseplan zelf. Moest dit nu over 100 à 200 euro gaan zou mij dit nog minder uitmaken maar €1024,14 is HEEL VEEL geld.